Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6076
Hei.

Jeg gikk til innkjøp av Ipad pro med magic keyboard da jeg jobber av og til på reise. Når jeg jobber så går det veldig fort for seg, mye kjapp skriving, skifting av faner, browsere osv osv.. Alt går rett og slett veldig fort, syntes ikke ipad'en funket til det, alt var veldig tungvindt.

Hjemme sitter jeg med stasjonær PC med keyboard og datamus og kan jobbe i lysets hastighet. Så tenker kanskje å gå til innkjøp av en Macbook pro istedet og kjøpe meg en datamus fremfor å bruke trackpad.. Men husker det var litt 'delay' når jeg koblet datamusen til macbooken jeg hadde for mange år siden.

Er det et reelt problem? Vil ha den "direkte" følelsen når jeg bruker datamusen
Klimafiendtlig troll
Skjønner ikke helt hva du spør om her.

Om en vanlig mus "lagger" eller ikke på Apples macbooker? Aldri vært borti. Overraskende at du opplever lag med en iPad også, hva slags mus bruker du, og hvordan er den tilkoblet?

Skal ikke være noe lagg på noen av disse plattformene. Kanskje driverne til musa di er drittdårlige?
Trådstarter
Det er ikke snakk om lagg.. Men delay, som at musepekerer ikke respondere synkronisert med datamusen om du forstår.

Har ikke prøvd datamus til Ipaden. Tenkte og muligens gå over til Imac og bruke den hjemme fremfor stasjonær PCen, derfor jeg spør
Klimafiendtlig troll
Hvis musepekeren ikke beveger seg synkront med musa så er det noe galt. Prøv å bytte driver.

På mac burde dette være like bra eller bedre enn på en Windows-maskin. Mac har vært brukt av kreative og kunstnere i veldig lang tid, en del av disse er helt avhengige av f.eks tegnebrett (utallige varianter) som egentlig funker som en mus.

Er du gamer så kanskje noen av driverne til Mac ikke har like mange "features" som til Windows. Men at det skulle være grunn til lagg eller andre ting kan jeg ikke forstå. Har heller aldri vært borti det, skal sies at jeg kun har gjort service på ca 100-150 Macer.

De få problemene jeg har sett har vært dritt dårlige drivere, eller gamle drivere. Sånne ting er typisk løst av Macintosh geeks, med modifiserte drivere eller den type løsninger. Fjern i så fall driverne ordentlig fra systemet og installer en driver som funker, det er ikke noe hokuspokus.
Sist endret av Taert; 17. oktober 2020 kl. 19:36.
Trådstarter
Noen andre som faktisk kan relatere til hva jeg skriver?
Sitat av mzu1 Vis innlegg
Noen andre som faktisk kan relatere til hva jeg skriver?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt mac siden tidlig på 2000-tallet både privat og i mer enn ti år på jobb. Aldri opplevd noe som helst delay på muspekeren
Trådstarter
Sitat av liasis Vis innlegg
Jeg har brukt mac siden tidlig på 2000-tallet både privat og i mer enn ti år på jobb. Aldri opplevd noe som helst delay på muspekeren
Vis hele sitatet...
Ok takk! Kanskje jeg skal gi det en sjangse da