Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1813
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man får en bot og det står f. Eks 4000kr i bot subsidiært 10 dagers fengsel og man har penger på konto, men betaler ikke boten kan man likevel havne i fengsel eller vil de alltid bare tvangsinndra pengene?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg ikke har betalt forelegg eller bøter så har de aldri tatt penger direkte fra konto, og jeg har heller aldri havnet i fengsel. Og den ene gangen når jeg kontaktet myndighetene og ønsket å sone fordi jeg ikke hadde penger til å betale så fikk jeg beskjed om dette med subsidiært fengsel ikke betyr at man kan velge å sone, men jeg skjønner ikke hvorfor de da skriver som de gjør på forelegg og bøter. Når jeg ikke har betalt innen forfall og ikke betalt purringer så har de til sist foretatt trekk i lønn eller nav ytelser. Men aldri rørt penger på konto.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har hørt at det er dyrere å ha deg i fengsel enn det boten er verdt.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Jeg har hørt at det er dyrere å ha deg i fengsel enn det boten er verdt.
Vis hele sitatet...
stemmer det, koster norge ca 2700kr dagen i 2017, så nok en del mer nå,
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du ikke har inntekt fra nav eller arbeidsgiver så vil de kanskje ta pengene fra konto. Det som da skjer er at de tar arrest i konto, også får du 14 dager på evt. klage. Problemet er jo gjerne at når dette evt. skjer helt plutselig så betyr arrest i konto at kontoen blir stengt ned, du får altså ikke betalt regninger, overført penger, tatt ut penger eller betalt med kort tilhørende den kontoen. Og myndighetene er trege med å frigjøre beløpet. Feks om boten er på 5000 kr og på kontoen står det 10 000 kr så fryser de likevel hele kontoen. Også må du kontakte dem for å få dem til å frigi overskytende. I praksis risikerer du å bli gående helt uten penger i alt fra noen dager til ca 14 dager. Kanskje like greit å ta kontakt og forsøke å få delt opp i avdrag? Sålenge du klarer å betale avdragene ifølge avtalen dere gjør så risikerer du ikke arrest i konto.
Ikke hørt om annet enn tvangstrekk i sånne tilfeller.