Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1467
Hei

Jeg har tidligere hatt problemer med migrene, dette kom tydeligvis av sjokolade og kanskje også brus (coca cola)

Har nå slutta med potetgull, brus og sjokolade (all form) og har ikke hatt noe særlig migrene de 2 siste årene.

Men, når jeg drikker øl, selv 6x033 bokser, så får jeg passelig bra vondt i hodet, selv med så liten mengde, ikke hangover variant, men lurer på om det er pga sukker i ølet som kanskje gjør det, noe ala brus og sukker innhold?

Burde jo igrunnen i kjenne noe særlig av 6x 0.33 bokser med øl og over flere timer (var ett middags selskap)

chili
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Øl har mye karbohydrater. Disse karbohydratene gjøres om til sukker i kroppen så det kan godt være det som er grunnen. Prøv vin eller ren sprit og se om det funker bedre. Hvitvin, gin, vodka og whisky har generelt lite innhold av karbohydrater.
Du sier det var 'ett' middagsselskap. Da kan det jo like så godt være at det var tilfeldigheter og at ølen ikke hadde stort å si. Men ellers er det ikke uvanlig å få vondt i hodet etter å ha drukket to liter øl, spesielt dersom du er litt predisponert for det. Jeg hørte fra en kompis på 25 eller 26 at han får vondt i hodet dagen etter av bare to halvlitere på kvelden. Og jo eldre du blir jo mer vanlig er det. Er man i 60 årene vet jeg det er noen som blir dårlig av kun ett glass vin eller en øl alene. Drikk ett glass vann imellom hver enhet alkohol, det hjelper.
Hei

Er 43, drakk en god del vann og faktisk, men fikk vondt i hodet likevel jaja, det får bli Johnnie Walker framover heller
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grunnen til at jeg foreslår at det er karbohydratene er pga du nevner at du fikk samme problem med cola og sjokolade. Lykke til!