Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 874
Hei

Jeg bytta parkerings sensor på min bil (kjøpt ebay..) men får fortsatt opp samme feilmelding " parking help unavailable" og det er ikke lyd i sensor bak når jeg rygger.

Bilen har 3 sekund bakkestart hjelp som nå heller ikke virker. Merkeverksted for opel sa att jeg kunne ta av strømmen på batteriet for å resette den, jeg tok av kun + på batteri, men kun i 5 min og satt det på igjen, men det hjalp ikke. Må kanskje både + og - av på batteri over lengre tid?

Verkstedet sa att det sannsynligvis ikke var nødvendig med diagnose for å fjerne feil
Det holder å fjerne ene batteripolen, som du gjorde (kretsen blir brutt).
Men om den var av lenge nok til at bilen tar en "restart" når du kobler på igjen vet jeg ikke.
Prøv å koble av i en lengre periode?
Ha av batteripolen over natten så er du sikker
tja, var nok ikke det som var problemet...det var meg som ikke sjekka grunding nok ved kjøp, var ikke kompatibel med min bil.
Enten slett feilkoden med å koble bilen til en PC eller ta av + polen på batteriet og legg den borti minusen på batteriet, dette drar ut evt strøm som ligger igjen i hjernen. Beste er en OBD2 scanner om du har en slik port.