Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1436
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt 3 forskjellige det siste året pga de slutter hele tiden synes jeg. Hun første sa at hvis medisinen jeg startet med hadde bivirkninger så måtte jeg si fra tvert.
Den fikk nettopp den bivirkningen, men da fikk jeg ny lege og hun ville ikke bytte. Jeg måtte prøve et par mnd. Fikk bytte.

Nå er det ny lege. Hun har sagt at hvis jeg føle behov for å øke dose eller skifte så må jeg si fra...

Jeg føler meg bra på det jeg går på. Men om konsentrasjonsvanskene kommer tilbake, skal jeg bare spørre om å få øke dose? Vil holde nede.. jeg går på 30mg. Kanskje 40 hadde vært bedre? Men da er det Elvanse og ikke Aduvanz. Jeg forstår ikke hvorfor de har samme virkning og innhold men heter 2 forskjellige ting..
Ja og nei, noen leger har mer erfaring enn andre på akkurat den medisinen eller den diagnosen og kan med god samvittighet behandle deretter, om det skulle være å tilby annen medisin, senke eller øke dosering.
Mens noen andre leger står med revolver i handa og bind for øynene når de behandler, siden de har så lang utdanning og faktisk er lege så liker de ikke å innrømme at de ikke vet hva de gjør så derfor skyter de heller først, eller så er de så redd for gjøre feil at de ikke gjør noenting.