Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1187
Tenkte å lage pot brownies og lurte på hvor mye gram burde jeg ta oppi? Det er min første gang m edibles og jeg vil bruke minst mulig penger på det. Jeg røyker daglig så jeg har nok en høy toleranse, men vil bli godt høy av browniesene Jeg vil heller ikke lage en veldig stor porsjon, blir nok bare til meg selv, og kanskje en person til eller to. Hvor mange gram minst burde jeg bruke på dette?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
spørs jo hva slags kvalitet du har, viss du har bra greier kan du ta 1g oppi, viss du er vant til å røyke til vanlig. viss du er nybegynner kan du ta 0.1 oppi.
Tror du 0.1 g med pot i brownies vil gi han noe særlig effekt da ?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
Tror du 0.1 g med pot i brownies vil gi han noe særlig effekt da ?
Vis hele sitatet...
nei, men inne her har jeg sett folk si 0.2 er nok for en som er innrøykt. så jeg gidder ikke skrive annet siden da kommer de å sier jeg er idiot osv.

brownies er jo dritkjipt også, mye bedre å varme smør i ett vannbad å konsumere smøret på pitabrød eller nan brød til mat osv :P
husk å pensle brødene etter de har stekt litt å ta varmen til under 160 grader.
Liker kako og man skal ha noe med sjokolade brownies kan bli litt kvalmende
Trådstarter
5 0
Ka anbefales det te første gang med edibles? Har hørt at drikka, kakao elns, virke fortere enn viss man spise? Hva er godt å spise/drikke? Tenkte å lage smør til å starte med, men kan prøve noe annet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nei, men inne her har jeg sett folk si 0.2 er nok for en som er innrøykt. så jeg gidder ikke skrive annet siden da kommer de å sier jeg er idiot osv.
Vis hele sitatet...
Det er fordi det er sant for dem fleste... Jeg også kan spise ett gram med bønne som ikke er tilberedt skikkelig, men du sløser da vekk 70 - 90% av bønnas potensiale

Jeg stiller meg skeptisk til at du nyter å spise ett gram med god bønne om du har tilberedt det riktig. Hva er isåfall din fremgangsmåte når du lager edibles? Jeg mistenker at du hopper over dekarboksyleringen, isåfall er det ikke så rart at du får i deg ett gram uten at det blir for mye for deg
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Det er fordi det er sant for dem fleste... Jeg også kan spise ett gram med bønne som ikke er tilberedt skikkelig, men du sløser da vekk 70 - 90% av bønnas potensiale

Jeg stiller meg skeptisk til at du nyter å spise ett gram med god bønne om du har tilberedt det riktig. Hva er isåfall din fremgangsmåte når du lager edibles? Jeg mistenker at du hopper over dekarboksyleringen, isåfall er det ikke så rart at du får i deg ett gram uten at det blir for mye for deg
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ta krystallene ifra grinderen min, da tar jeg circa 0.8g, hiver oppi litt smør/olje/margarin i ett vannbad på nøyaktig 100grader. Også bruker jeg smøret til noe. Jeg liker veldig godt å lage indisk mat med ris, også nan brød med weed smør

Ja kan være jeg gjør feil, men jeg har aldri trippet av cannabis uansett inntak, vi er vell forskjellige alle man, men ingen av mine venner tripper på cannabis heller, så for meg virker det rart at noen kan trippe på cannabis.

For meg blir cannabisrusen når jeg spiser bare veldig mye mer bodyhigh, også er det veldig nice å røyke på toppen av det igjen, får litt flashback til gamle dager når jeg var først begynte røyke.

Glemte å si jeg har prøvd dekarboksylering med weed buds, trippa heller ikke da, har også lagd edibles med hasj å olje.
Syns det er mye bedre rus av å røyke 0.4 i ett trekk i stor vannbong enn å spise det.
Sist endret av Veggen; 26. mai 2019 kl. 07:40. Grunn: slo sammen innlegg
Sitat av Craaackismi Vis innlegg
Ka anbefales det te første gang med edibles? Har hørt at drikka, kakao elns, virke fortere enn viss man spise? Hva er godt å spise/drikke? Tenkte å lage smør til å starte med, men kan prøve noe annet
Vis hele sitatet...
Når du spiser noe sammen med cannabis eller lager mat med cannabis øker du opptaket. Hvordan det fungerer med drikke aner jeg ikke.

Hvis dekarboksyleringen går greit og du ikke svir av virkestoffene når du lager mat med cannabis kan du ta utgangspunkt i at effekten blir 2,5 ganger sterkere i forhold til røyking.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Special Brownies Oppskrift

Hei, sørlandsjente her som vil dele brownie oppskriften sin.

Du trenger:
6 dl Sukker
500 g Setersmør
1-2 ss Espresso pulver
1 ts Vanilje ekstrakt
4 egg og 4 eggeplommer
5 dl Kakao pulver
1 dl Matolje
3-4 dl Mel (grovt)
2 ts Bakepulver
2 stk Sjokoladeplater (anything goes)

Først og fremst skru på ovnen på 180 grader med over/under varme og smør inn kakeformen eller langpanna med litt olje og ha bakepapir i til slutt.
Smelt smøret sammen med ca 3 g ''special spice'' og bland det sammen med sukkeret, eggene, vaniljeekstrakten og espresso pulveret i en bolle.
Tilsett deretter kakaopulveret og oljen og rør det godt sammen før du blander inn resten. (mel og bakepulver)
Til slutt, brekk opp så mye eller så lite sjokolade du vil ha og rør det inn i røren før den går i ovnen. (mørk sjokolade passer best imo)
Tilbredes i 30-35 minutter i forvarmet ovn.

Enjoy. (forhåpentligvis)
Sist endret av Veggen; 24. juli 2019 kl. 16:32. Grunn: La til overskrift
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker ta krystallene ifra grinderen min, da tar jeg circa 0.8g, hiver oppi litt smør/olje/margarin i ett vannbad på nøyaktig 100grader. Også bruker jeg smøret til noe. Jeg liker veldig godt å lage indisk mat med ris, også nan brød med weed smør

Ja kan være jeg gjør feil, men jeg har aldri trippet av cannabis uansett inntak, vi er vell forskjellige alle man, men ingen av mine venner tripper på cannabis heller, så for meg virker det rart at noen kan trippe på cannabis.

For meg blir cannabisrusen når jeg spiser bare veldig mye mer bodyhigh, også er det veldig nice å røyke på toppen av det igjen, får litt flashback til gamle dager når jeg var først begynte røyke.

Glemte å si jeg har prøvd dekarboksylering med weed buds, trippa heller ikke da, har også lagd edibles med hasj å olje.
Syns det er mye bedre rus av å røyke 0.4 i ett trekk i stor vannbong enn å spise det.
Vis hele sitatet...


Om du noen gang har tatt lsd? isåfall burde du få halliser av å spise det. eller om du tar deg en stripe pepper å røyker en joint etterpå så an du kose deg med en liten lsd flashback :P:P