Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2483
Jeg har brukt 1 til 1.5mg Xanor spredd utover døgnet i en måneds tid. Primært for å komme igjennom en vanskelig periode, men også for å kunne fortsette å jobbe. Problemet er nå at det ikke er like enkelt å seponere disse greiene. Har prøvd å kutte cold turkey, men det var såpass ubehagelig at det ikke ville fungere å gå på jobb. Noen som har erfaring med hvor lenge abstinenssymptomene vil vare om man biter tennene sammen og kutter tvert? Jeg ser litteraturen anbefaler nedtrapping, men det opplever jeg som seigpining.
Alle råd verdsettes.
Anonym bruker
"Harm Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nedtrapping må til,helt fucked å slutte cold turkey,kommer til å bli sugen under nedtrapping men må være knallhard ska love deg at lenger bruk kan fucke deg helt,begynner å stamme blant ainna vet ikke om det kun var meg
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd, da ufrivillig da jeg var to uker i USA og tenkte det ville gå fint uten rivotril og xanax de dagene. Det ble et mareritt etter bare tre dager. Selv sjokkert over abstinensene og at kroppen reagerte så kraftig. Brukt mange ganger i uka i nesten 10 år, men aldri hatt ett slikt opphold.

Du som bare har tatt litt over en mnd kan sikkert komme deg letter ut av det. Men trapp ned, ta mindre doser for hver dag, så annen hver dag og så en gang eller to i uken over en stund. Slutter du på dagen kan du bli riktig dårlig, ikke bra for kroppen, du kan føle deg dårlig leenge.
Det er litt jævlig de første dagene, du har heldigvis bae holdt på i en relativt kort periode. Ta og halver dosen i noen dager. Kutt helt til helga og sats på at du kommer deg fint på jobb mandag. Det er ubehagelig, men det går seg til.
Tusen takk for oppmuntrende ord.
Jeg er ganske sjokkert over at det går å få abstinenser etter såpass små doser over kort tid. Det tok meg helt på senga.
Prikking, svetting og nerver. Disse greiene må man åpenbart ha respekt for.
Anonym bruker
"Urolig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg følte meg relativt dårlig psykisk i ca 3 uker etter 1 mnd forbruk med ca samme dosering som deg.

Jeg hadde diaré, mye angst og sug etter piller, men jobb gikk greit.
Å slite seg ut fysisk med trening og jobb var gull for meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg følte meg relativt dårlig psykisk i ca 3 uker etter 1 mnd forbruk med ca samme dosering som deg.

Jeg hadde diaré, mye angst og sug etter piller, men jobb gikk greit.
Å slite seg ut fysisk med trening og jobb var gull for meg.
Vis hele sitatet...
Du kutta tvert?
Kald kalkun vil det være værst etter en uke og være over etter ca 14 dager.
Dette innebærer kribbling i bena, svetting om natta, angst og uro samt verking i ledd og muskelaturen.

Angst og depresjon derimot vil nåkk komme å gå i noen mnd.

Les deg opp på postakutt senabstinenser.
Lykke til.
Sist endret av Alf; 27. september 2020 kl. 15:22.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg følte meg relativt dårlig psykisk i ca 3 uker etter 1 mnd forbruk med ca samme dosering som deg.

Jeg hadde diaré, mye angst og sug etter piller, men jobb gikk greit.
Å slite seg ut fysisk med trening og jobb var gull for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde noe høyere forbruk over ca 2 mnd og det tok ca 2-3 uker før jeg begynte å kjenne skikkelig på abstinenser.
Da var det bare å glemme jobb å trening iallfall for min del.
Skalv så ille at å skjene en kopp kaffe eller smøre ei brødskive var nesten umulig. Merka ikke noe diare, men et humør som var farlig ustabilt og sug etter piller som faen.
Min erfaring er ganske lik det Alf beskriver. Kanskje du vil komme litt billigere unna, siden det ikke er ekstreme doser du har tatt.
Etter ett halvt år med alprazolam knasking funket det ganske greit for meg og gå over til diazepam. Trappet deretter ned litt og litt.
Spiser fortsatt litt benzo av og til enda, men klarer meg fint uten.
Prøver meg på 0.5 mg i dag. Kjenner symptomene mange nevner. Prikking i hender og føtter. Ikke så mye nerver ennå. Vurderer å hente ut Remeron og Surmontil for å forsøke å mildne symptomene litt. God/dårlig ide? Andre tips?

Min forrige vurdering var å mildne symptomene med alkohol. Det var mildt sagt en bukk om man skal bruke sjakk-analogien. Fyllenerver i tillegg til abstinensen var interessant å oppleve, men frister ikke til gjentakelse.

Jeg er litt overrasket over tidsaspektet som her nevnes av flere. Det er ekstreme greier med like lang abstinens som bruk, når det gjelder et så kort bruk og såpass moderate mengder. Jeg ville heller hatt det helt for jæ#€%&% i 2-3 døgn, enn denne seigpiningen av ubehag.

Noe som er HELT sikkert er at jeg har fått solid respekt for disse greiene. Det er ikke tull når Felleskatalogen sier at det er fare for avhengighet ved daglig bruk over en periode.
Remeron har jeg dårlig erfaring med, fikk det som sovetabletter da. Halliser og søvnparalyse, alkohol klarer ikke ta benzo abstinenser iallfall ikke de jeg fikk. Amf funka men det er bedre å trappe ned. Jeg fikk 20mg vival fordelt på 2 doser om dagen og enda det tok ikke bort alt, men gjorde dagen levbar og et hode som funka nogenlunde greit.
Anonym bruker
"Urolig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg hadde noe høyere forbruk over ca 2 mnd og det tok ca 2-3 uker før jeg begynte å kjenne skikkelig på abstinenser.
Da var det bare å glemme jobb å trening iallfall for min del.
Skalv så ille at å skjene en kopp kaffe eller smøre ei brødskive var nesten umulig. Merka ikke noe diare, men et humør som var farlig ustabilt og sug etter piller som faen.
Vis hele sitatet...
Vi er alle forskjellig. Men vil tro 1 mnd lengre bruk og høyere dosering også har veldig mye å si.

Jeg hadde veldig mye angst, men jeg syns det er best å bli ferdig med ubehag fortest mulig selv om en nedtrapping sikkert er en mer skånsom overgang.

Samtidig syns jeg ikke at 1mnd bruk er nok til å måtte trappe ned. Med såpass "lav" dose over 1 mnd klarer de fleste å holde ut 2 uker med dritt. Men skjønner godt hvis man vil unngå det om man kan.

For min del var det en grei lærepenge å betale for å ikke falle like lett i fella å gjøre det samme en gang til.
Jeg prøvde uten nedtrapping først, men følte ikke det var helt forsvarlig.
Anonym bruker
"Lystig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror faktisk ikke det skal bli et problem, det jeg tror er at du kanskje kan ha litt rebound angst de første 2-3 dagene og søvnproblemer men ellers tror jeg det skal gå fint uten nedtrapping når det er snakke over 1 måned periode.
Anonym bruker
"Urolig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS:
Jeg skjønner du ikke vil ha det vondt, men det er nok ikke til å unngå ubehag uansett om du trapper ned eller slutter CT.
Du får prøve med mindre doser noen dager å kjenne litt på hvordan det er, hvis det uansett føles dritt ville jeg bare gått cold turkey og blitt ferdig med det først som sist.