Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4622
hei, har lest litt på nettet om at det vil komme enkelte windows update oppdateringer som sjekker om du har en original eller kopi versjon. Det står også at jeg kan la være å laste ned disse oppdateringene. Hva skjer om jeg lar være å oppdatere? vil jeg fortsette å få nyere oppdateringer selv om jeg dropper disse "check" oppdateringene? og hvordan kan jeg vite hvilken oppdatering som sjekker om jeg har original versjon eller ikke?

takker for svar
Sist endret av cplpro; 24. februar 2010 kl. 21:59.
Hvis du velger å ikke laste den ned vil du fremdeles få lastet ned andre oppdateringer, afaik.
Dette er nummeret på denne mye omstridte oppdateringen: B971033.
Trådstarter
godt ! står det kanskje navn også på de oppdateringene som jeg laster?

la oss også si at jeg instalerer denne oppdateringen ved et uhell. kan jeg da bruke systemgjennopretting for å fjerne oppdateringen ?
Sist endret av cplpro; 24. februar 2010 kl. 22:03.
http://www.itavisen.no/836403/naa-er...nes-skrekk-her

Tror jeg fikk den nå Maskinen står på chkdsk -.-
"Erstatter en ugyldig sikkerhets-ID med standard sikkerhets-ID for fil 24736"
Sitat av fulloggal Vis innlegg
http://www.itavisen.no/836403/naa-er...nes-skrekk-her

Tror jeg fikk den nå Maskinen står på chkdsk -.-
"Erstatter en ugyldig sikkerhets-ID med standard sikkerhets-ID for fil 24736"
Vis hele sitatet...
hvordan går det?
Er på fil 30157 nå... Kan poste resultat når jeg får bootet
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Er på fil 30157 nå... Kan poste resultat når jeg får bootet
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke helt hva du gjør, kan du forklare litt bedre? : D
Jeg måtte restarte maskinen pga WU. Og så ville den kjøre chkdsk. Nå holder den på å erstatte Sikkerhets-id'er.

Holder på med fil nummer 34638 nå.
Trådstarter
du derre som sa at du fikk det nå, prøv systemgjenopretting! gjennoprett pcen til igår, så sier du fra om det gikk eller ikke?
med meg gikk det faktisk fint! ingen problemer med den seneste oppdateringen! (i dag)

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jeg måtte restarte maskinen pga WU. Og så ville den kjøre chkdsk. Nå holder den på å erstatte Sikkerhets-id'er.

Holder på med fil nummer 34638 nå.
Vis hele sitatet...
hva betyr "chkdsk" ? og hva er forkortingen "WU" for?
Sist endret av Avatar; 24. februar 2010 kl. 22:38.
chkdsk er en forkortelse for check disk. google det.

WU = Windows Update
Sitat av fulloggal Vis innlegg
chkdsk er en forkortelse for check disk. google det.

WU = Windows Update
Vis hele sitatet...
Hvilke versjon av Windows 7 har du? Windows Activated?
Har professional. Fjernet WAT med RemoveWAT. Har lisens, men vil se hvor lenge cracken holder

Hvor mange sikkerhetsfiler er det egentlig? Nå har den erstattet 82000 filer... :s
kom nettop over denne artikelen!:-D

http://www.itavisen.no/836454/micros...avisens-lesere

Utdrag:

Microsofts John Henrik Andersen er direktor for Windows-klienter i Norge og er svært overrasket over at noen få nordmenn har fått den nye piratsjekken. (Ill.: Microsoft)

Skulle ikke komme samtidig
Det var ikke meningen at både pirat-sjekken og nettleser-valget skulle komme samtidig dette fordi melding om både pirat-Windows og nettleser valg ville være forvirrende ifølge Andersen. Pirat-sjekken som har lekket ut til noen få norske kunder kommer ikke før i midten av mai og kommer til å vare til sommeren.
Sist endret av Avatar; 25. februar 2010 kl. 17:01.
1. Gå til Windows Update
2. Trykk Change settings til venstre
3. Under "Important Updates, bytt til "Check for updates but let me choose whetever to download and install them"
4. Trykk OK, og når den finner nye oppdateringer, installer alt utenom "KB971033"
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Har professional. Fjernet WAT med RemoveWAT. Har lisens, men vil se hvor lenge cracken holder

Hvor mange sikkerhetsfiler er det egentlig? Nå har den erstattet 82000 filer... :s
Vis hele sitatet...
Hva er det som har sjedd så langt?
Jeg fikk til å boote windows. Men jeg fikk ikke logget på. Svart skjerm og musepekeren. Kjørte mange diskreperasjoner og chkdsk'er, og til slutt fikk jeg logget på windows.

Der var det heller ikke mye å gjøre. Hadde ikke tilgang til harddisken, og explorer måtte startes manuelt. Fikk også beskjed om at min windows ikke var ekte.

Da bootet jeg fra linux mint, tok backup og reinstallerte. Virker fint nå.

EDIT: Bruker gyldig lisens btw.
Sist endret av fulloggal; 28. februar 2010 kl. 17:47.
Du vil vel trolig få lov å laste ned andre updates, foreløpig i hvertfall
Sist endret av blueshift; 28. februar 2010 kl. 18:36.
Shady Banana
Quix's Avatar
Jeg har en *kremt* ulovlig ver. av W7. Men jeg finner ikke denne KB971033. Jeg har ikke godtat noen oppdateringer men jeg finner den ikke under Important eller Optional. Er det noe galt her eller er jeg safe?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Jeg har en *kremt* ulovlig ver. av W7. Men jeg finner ikke denne KB971033. Jeg har ikke godtat noen oppdateringer men jeg finner den ikke under Important eller Optional. Er det noe galt her eller er jeg safe?
Vis hele sitatet...
les inlegget mitt!

skriver det igjen:

kom nettop over denne artikelen!:-D

http://www.itavisen.no/836454/micros...avisens-lesere

Utdrag:

Microsofts John Henrik Andersen er direktor for Windows-klienter i Norge og er svært overrasket over at noen få nordmenn har fått den nye piratsjekken. (Ill.: Microsoft)

Skulle ikke komme samtidig
Det var ikke meningen at både pirat-sjekken og nettleser-valget skulle komme samtidig dette fordi melding om både pirat-Windows og nettleser valg ville være forvirrende ifølge Andersen. Pirat-sjekken som har lekket ut til noen få norske kunder kommer ikke før i midten av mai og kommer til å vare til sommeren.
Shady Banana
Quix's Avatar
Så jeg kan altså laste ned ALLE oppdateringer forutenom denne KB971033?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg finner den heller ikke, men bruker du noe som heter 7Loader så er du rimelig safe, er bare ett program du kjøer som disabler diverse "anti-pirat" funksjoner, om vi kan si det slik.

Om du får: "Denne versjonen av windows er ikke ekte!" så starter pc'n som normalt, bare at du kan KUN åpne nettleseren din, eller velge Aktiver Windows, du har også en oppløsning på 600*800.

Det du kan gjøre her her er enten:
Åpne nettleser din og nedlast 7Loader, kjør den, og restart windows.

Eller:
Starte Systemgjennoppretting, still tilbake en dag/før windows oppdateringen. Voil'a
Shady Banana
Quix's Avatar
I følge geeken jeg fikk plata hos så var den pre-activated/loadet så det var bare å boote og instalere.
Sist endret av Quix; 1. mars 2010 kl. 18:25.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tror nokk at microsoft har tenkt på 7Loader, så tror at dei søke etter progrmet i oppdateringer.
først av alt,Hva er 7 loader?

og hvor får man vite det når microsoft legger ut en ny slik oppdatering man ikke bør laste ned om man har rusk i kassa, her på nff? :-)
Sitat av jassågitt Vis innlegg
først av alt,Hva er 7 loader?

og hvor får man vite det når microsoft legger ut en ny slik oppdatering man ikke bør laste ned om man har rusk i kassa, her på nff? :-)
Vis hele sitatet...
bare ikke last ned KB971033 oppdateringen:-)
vel, kan jo tenkes at de kaller den noe annet neste gang de vil fange pirater
Sitat av jassågitt Vis innlegg
vel, kan jo tenkes at de kaller den noe annet neste gang de vil fange pirater
Vis hele sitatet...
det er sant....
har falsk nedlastet fra thepiratebay.org det står att jeg kan ha piratkopiert windows 7 men jeg driter i det og finner en produktnøkkel har klart å fa det før:P
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Før du vet ordet av det får du ikke logget inn på windows, det eneste du får er 2 valg: "Klikk her for å aktivere windows", eller "Åpne nettleser"
da restarter jeg bare maskinen har plater xD så da kommer jeg tilbake til vista for driveren er ikke 7
▼ ... over en uke senere ... ▼
er nå veldig skeptisk på å laste ned oppdateringer:-Ss søker på navnet ( f.eks KB971033) for hver gang
er det nå jeg skal si at jeg har tilgang på volumlisenser og multiple activation keys for win7 pro, enterprise etc? :>
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av atom Vis innlegg
er det nå jeg skal si at jeg har tilgang på volumlisenser og multiple activation keys for win7 pro, enterprise etc? :>
Vis hele sitatet...
m2

HUSK dette:
Brukte "ulovlig" windows og microsoft security essentials oppdatering ( antivirus ) inneholdt denne sjekken. Så windowsen min ble ødelagt av en oppdatering til microsoft security essentials.

(ot)
Måtte reinstallere unasett siden jeg kjøpte SSD disk.
Så nå har jeg enterprise "lovlig".
Sist endret av Alphanio; 24. mars 2010 kl. 18:14.
Nå tør jeg faen ikke update.