Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1025
Hvilke film til spill eller spill til film synes dere er bra?

Jeg vet at jeg kan fort finne en liste over film som er spill relatert, men det er laget så utrolig mye dårlig at jeg blir bare kvalm.

Når jeg tenker meg om, er det få filmer som har sitt opphav i spill som jeg synes er bra. Det eneste jeg kan tenke meg er resident evil, som var underholdende filmer, men ikke like bra som spillene.

Vi har jo også fantastiske filmatiseringer som Doom...

Film til spill er det også dårlig med synes jeg, noen ringenes herre spill er midt på treet, mens det meste ser ut som billig produksjoner som er laget bare for å skvise enda litt mer penger ut av konsepter.

Har dere noen gode forslag til spill til film - Vica Versa?
Resident Evil, Silent Hill, Final Fantasy og Tomb Raider ?

Av de som kanskje ble "ok" eller bedre.
Sist endret av dosky; 6. februar 2009 kl. 15:15.
Trooper
Az0g's Avatar
Trådstarter
Sant nok, har ikke sett silent hill enda, men må kansje ta meg tid til det.

Har den første final fantasy filmen (http://www.imdb.com/title/tt0173840/) noe med spillet å gjøre i det hele tatt, eller tenker du på Advent children?

Tomb raider hadde jeg faktisk glemt ut at det var film om, men takk for påminnelsen
Sitat av Az0g Vis innlegg
Sant nok, har ikke sett silent hill enda, men må kansje ta meg tid til det.

Har den første final fantasy filmen (http://www.imdb.com/title/tt0173840/) noe med spillet å gjøre i det hele tatt, eller tenker du på Advent children?

Tomb raider hadde jeg faktisk glemt ut at det var film om, men takk for påminnelsen
Vis hele sitatet...
Nå har jo ingen av Final Fantasy spillene noe med hverandre å gjøre heller da. Bortsett fra FF X og X2.

Så de som lagde filmer er jo forsåvidt frie til lage den slik de vil, og putte FFnavnet på den for å selge mer.

Men jeg syns forresten Max Payne filmen er en film fra spill som jeg ikke ble totalt skuffet av ihvertfall. Den var ikke super, men helt ok underholdning.
Tekken er i produksjon å kommer i år tror jeg. det gleder jeg meg til.
men jeg tror Assasians Creed kunne blitt en kul film

og Banlieue 13 ( District 13 ) kunne blitt et kult spill.
Sist endret av pIRq; 6. februar 2009 kl. 20:47.
Noen som har noe mere info om Tekken filmen?

Hitman er jo et spill som det er blitt lagd film av, samt Max Payne.

Hitman ble vellykket, Max Payne både og.
Sist endret av marwin; 6. februar 2009 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trooper
Az0g's Avatar
Trådstarter
Halo og Warcraft var det vel også snakk om skulle komme i år, men hørte noe om at Halo prosjektet var lagt ned og at Warcraft filmen ble forsinket... :/
Street Fighter - er en grei B-film å slappe av og se på en fredagskveld.
Death Race - tror den er basert på Death Rally-spillet? Minner meg iallfall om spillet, hehe

Men de flere filmene basert på spill er greie å se på, så lenge du holder deg unna filmene som er regissert av Uwe Boll.
Trooper
Az0g's Avatar
Trådstarter
Sitat av marsboer Vis innlegg
så lenge du holder deg unna filmene som er regissert av Uwe Boll.
Vis hele sitatet...
Ganske så enig der, så house of dead og har ikke sett noe fra han etter det...
Sitat av marsboer Vis innlegg
Death Race - tror den er basert på Death Rally-spillet?
Vis hele sitatet...
Den filmen er en nyinspilling av en film i fra 1975 som heter The Death Race 2000 med sylvester stalone i en av hovedrollene, mange kaller den filmen en kult klassiker men vet da ikke helt om jeg syns klassiker er rette beskrivelsen på den

Carmageddon spillene (som allefall noen av oss garantert husker) er inspirert av Death Race som kom i 75, så sånn sett er det vel ett spill basert på en film
Trooper
Az0g's Avatar
Trådstarter
carmageddon spillene hadde jeg rett og slett glemt ut, men de var jo veldig gøyale i sin tid, hadde vært fett med en film som var en ren Carmageddon film og ikke en som er "basert" på samme konseptet...
Sist endret av Az0g; 7. februar 2009 kl. 18:05.