Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4839
Heiii

Jeg lurer på om hva som er vanlig timeslønn/lønn for IT support?

Linje 1 og linje 2 ?
Det kan variere litt, da det kan komme ann på i hvilket fagforbund de organiserte i den bedriften er. Eksempler kan være Negotia og Handel & kontor.

Jeg jobber per dags dato som 2. linje support og har litt over 200 kr per time (før bonusordninger). Jeg er på høyeste lønnstrinn. Jeg husker ikke i farta hva laveste lønnstrinn er da det er irrelevant for meg, men rundt 160 kr timen.
Sist endret av Superspurv; 5. mai 2021 kl. 17:36.
Jeg jobber 1. linje i IT support og tjener litt over 220 kr/timen.

Tidligere jobbet jeg for et større call center, der tjente jeg 130-150 kr/timen. Både på 1. og 2. linja.
Oh, så det er store variasjoner med andre ord ��
Sitat av CyberPrincess1 Vis innlegg
Oh, så det er store variasjoner med andre ord ��
Vis hele sitatet...
Ja, det kommer litt ann på om du jobber på et callcenter, eller om du jobber i en mindre bedrift som har support på sitt produkt. Da tenker jeg det er inviduell lønn.

Hva slags IT support sånn spesifikt var det du tenkte på? Callcenter?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, det kommer litt ann på om du jobber på et callcenter, eller om du jobber i en mindre bedrift som har support på sitt produkt. Da tenker jeg det er inviduell lønn.

Hva slags IT support sånn spesifikt var det du tenkte på? Callcenter?
Vis hele sitatet...

Åja. Hmm. Jeg tenkte mer på callsenter med flere avdelinger i Oslo området. Typ første linje support av skytjenester. :-)