Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4105
God kveld!

Går rett på sak. Jeg ønsker en fleksibel deltidsjobb, gjerne der jeg kan jobbe hjemmefra. Har nylig satt i gang arbeidskarrieren, tjener godt (greit i hvertfall), og har en typisk 8-16 jobb. Nå som jeg fortsatt er ung og har mye energi ønsker jeg å maksimere arbeidskraften min og tenker derfor at jeg kunne gjort noe ekstra på kveldstid. Til tross for at normale arbeidsdager er 8-16 vil dette variere, så fleksibilitet er viktig (butikkjobb fra 17-22 blir derfor ikke mulig for meg). Utdannelsesbakgrunnen min er økonom.

Jeg vet at det ikke er enkelt å komme med tips, da det sikkert ikke foreligger alt for mange muligheter for denne type arbeid, men siden jeg er så ufattelig lite kreativ på dette punktet lurte jeg på om noen har noen erfaringer eller tips. Før noen nevner det, så ja, jeg skulle gjerne tjent meg rik på børsen, men er ikke det jeg ser etter
Siden du er økonom, kan du vel ta litt freelance oppdrag?
Hvis det lar seg kombinere med jobben du allerede har mtp hva som står i kontrakten din selvfølgelig.
Som økonom så kan du tjene greit på å assistere selvstendige næringsdrivende med årsoppgjør før de sender papirene til revisor eller regnskapsfører. Du aner ikke hvor mange som har kvitteringer og bilag liggende i en haug eller bæreposer og som bare hender alt over til regskapsfører eller revisor. Og det betaler de kostelig for. Du kan ha lavere timespris og dermed tjener både du og de.

Ikke er det uoverkommelig arbeid heller. Sortere og legge i permer.

Problemet med slikt er jo at det er sesongarbeid. De færreste tenker på slik året igjennom også får de panikk når det nærmer seg årsslutt, oppgjør og selvangivelse.
Trådstarter
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Siden du er økonom, kan du vel ta litt freelance oppdrag?
Hvis det lar seg kombinere med jobben du allerede har mtp hva som står i kontrakten din selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Det hadde jo vært gull. Har sett noen sider der man kan registrere seg, har du noen å anbefale? Ja, har sett i kontrakten, og så lenge det ikke er konkurrerende arbeid skal det nok gå fint. Men skal ta en nærmere titt på det. Takk!

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Som økonom så kan du tjene greit på å assistere selvstendige næringsdrivende med årsoppgjør før de sender papirene til revisor eller regnskapsfører. Du aner ikke hvor mange som har kvitteringer og bilag liggende i en haug eller bæreposer og som bare hender alt over til regskapsfører eller revisor. Og det betaler de kostelig for. Du kan ha lavere timespris og dermed tjener både du og de.

Ikke er det uoverkommelig arbeid heller. Sortere og legge i permer.

Problemet med slikt er jo at det er sesongarbeid. De færreste tenker på slik året igjennom også får de panikk når det nærmer seg årsslutt, oppgjør og selvangivelse.
Vis hele sitatet...
Dette er også en god idè. Kan jo være man kan få en ordning der man kan gjøre det kontinuerlig gjennom hele året, slik at det blir fordelt. Vet du hvordan man selger seg inn/ finner disse mulighetene? Takk for svar!
Sitat av Honos Vis innlegg
Det hadde jo vært gull. Har sett noen sider der man kan registrere seg, har du noen å anbefale? Ja, har sett i kontrakten, og så lenge det ikke er konkurrerende arbeid skal det nok gå fint. Men skal ta en nærmere titt på det. Takk,
Vis hele sitatet...
Jeg har null erfaring innen den type arbeid, kjenner én som bor i USA som er økonom og han pleier å ta freelance oppdrag, var derfor jeg foreslo det

Finn.no er det eneste jeg har brukt av nettsider til å finne jobb, du kan evt legge ut en annonse der hvor du annonserer at du tar freelance oppdrag. Han jeg kjenner som bor i USA bruker Fiverr og craigslist. Craigslist er det vel ikke noe norsk marked på, men fiverr begynner å ta av her også i norden, så det kan være verdt et forsøk