Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1908
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holder på med å lage en "tincture" alla Green Dragon og har noen spørsmål.
Første gang jeg har prøvd på noe sånt så håper jeg ikke har driti meg ut helt

Brukte ca 90-100g stilker, blader, små buds, bøss og 4-5dl sprit. Grinda og decarba weeden, helte det i en glasskrukke og helte spriten over. Har latt den stå ett par uker nå og ristet den ganske så ofte.
Silte alt gjennom ett par kaffefilter for å ikke få med planterester og opp i en flaske nå istad.
Veldig mørk brun/grønn farge.

Lurer på om det kanskje ble litt mye væske og om det derfor er mulig å fordampe noe av alkoholen på en lettvint måte?

Brukte 40% om det har noe å si, vet det ikke er det beste men var det jeg hadde.

Hvordan er det med doseringer?
Er feks 1 teskje nok eller må jeg ha 10?
Vil jo helst få blandingen så konsentrert som mulig, men usikker på hvordan jeg skal klare det.


Setter stor pris på svar, tips og triks
Tror dette blir gull
Det verste som kan skje er at man kjenner litt på alkoholen, det gjør seg ikke bort i dette selskapet.

bare å ta ej skje å se? lykke til, husk a vær takknenlig for det du har...
Sist endret av iamafreak; 27. september 2020 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av iamafreak Vis innlegg
Tror dette blir gull
Det verste som kan skje er at man kjenner litt på alkoholen, det gjør seg ikke bort i dette selskapet.

bare å ta ej skje å se? lykke til, husk a vær takknenlig for det du har...
Vis hele sitatet...
Prøvde en teskje på dagen igår, hadde det under tunga så lenge som mulig før jeg svelget det ned, begynte å svi litt men det er pga spriten.

Tror det ga en effekt for jeg følte meg ganske så stein.
Røyka en joint like etterpå med noe standard greier, men følte jeg ble veldig mye fjernere etter å ha inntatt denne weed/vodka mixen enn om jeg ikke hadde gjort det.
Må nok teste det ut litt mer og uten å røyke ved siden av også.

Ideelt sett så vil jeg jo få til at man bare trenger ett par dråper, men det kan kanskje bli vanskelig uten å risikere å sprenge kjøkkenet
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Jeg skal igang å lage olje.

Bruker en blanding av omega3 og raps olje.

Tenkte å tilsette rapsolje med hasj som er decarba. Også tilsette tran evt.

Så kan jeg ta morgen tranen med thc. Og de gangene jeg trenger en reup ila dagen så er det ofte i forbindelse med trening så da gjør det ikke noe med litt mer olje i kroppen.

Tincture med alkohol kan ha et problem ifbm lukt og alkohol viss man skal blås feks
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Jeg skal igang å lage olje.

Bruker en blanding av omega3 og raps olje.

Tenkte å tilsette rapsolje med hasj som er decarba. Også tilsette tran evt.

Så kan jeg ta morgen tranen med thc. Og de gangene jeg trenger en reup ila dagen så er det ofte i forbindelse med trening så da gjør det ikke noe med litt mer olje i kroppen.

Tincture med alkohol kan ha et problem ifbm lukt og alkohol viss man skal blås feks
Vis hele sitatet...
Høres bra ut det
Fordelen er jo at man slipper å mekke, rulle og stinke røyk hele tiden.

For min del er det ingen problemer med lukt/alkohol, kjører ikke så null stress der.
Sånn sett så kan jo også munnskyllevann med alkohol være ett problem.
Anonym bruker
"Fri Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres spennende ut!
Lagde selv en blanding av 7g prima grønt og PG/VG (30/70), kan det inntas oralt?
Har hørt at du må ha 60% for å lage tinkture. Det er også lurt å sette blandingen i fryseren slik at cellene i weeden blir brutt ned og inholdet du ønsker lettere trekker ut i alkoholen.

For å få mindre veske kan du jo bruke en varmekilde med lav stabil temperatur og sakte la vesken fordampe til du er fornøyd.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Har hørt at du må ha 60% for å lage tinkture. Det er også lurt å sette blandingen i fryseren slik at cellene i weeden blir brutt ned og inholdet du ønsker lettere trekker ut i alkoholen.

For å få mindre veske kan du jo bruke en varmekilde med lav stabil temperatur og sakte la vesken fordampe til du er fornøyd.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har forstått så kan all slags sprit brukes. Sterkere sprit gir en mer potent blanding og gjør at hele prosessen går raskere.

Hmm, får legge flaska i fryseren en stund da, er det noe spesielt tidspunkt den bør ligge der eller?

Har en slik pyrex glassform, kan jo helle blandinga over i den og sette den på varmekablene om det ville funket?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høres spennende ut!
Lagde selv en blanding av 7g prima grønt og PG/VG (30/70), kan det inntas oralt?
Vis hele sitatet...
Usikke på pg, men vg mener jeg å huske skal gå greit oralt. Egner seg vel kanskje bedre i vape.
Synes å huske at 2 døgn i fryseren er nok.

Glassform på varmekabler høres greit ut. Da skjer det hvertfall ikke noe galt.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jeg spørre hvorfor du vil lage det med alkohol?. Hvorfor ikke bare decarbe og blande i olje på svak varme?. Alt gjort på en dag og du kan eksprementere litt mer med hvor mye olje du blander inn da det tar kort tid å lage. Testet dette selv og er omtrent der at jeg må bruke dråpeteller for å ikke gå på en smell :P
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du vil lage det med alkohol?. Hvorfor ikke bare decarbe og blande i olje på svak varme?. Alt gjort på en dag og du kan eksprementere litt mer med hvor mye olje du blander inn da det tar kort tid å lage. Testet dette selv og er omtrent der at jeg må bruke dråpeteller for å ikke gå på en smell :P
Vis hele sitatet...
Alle oppskrifter jeg sjekka ut skrev at de brukte "everclear" så da gikk jeg for det. Ticture/green dragon lages på den måten så da ble det sånn.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle oppskrifter jeg sjekka ut skrev at de brukte "everclear" så da gikk jeg for det. Ticture/green dragon lages på den måten så da ble det sånn.
Vis hele sitatet...
Nei , sp var vel mer hvorfor du vil lage det på den måten , om det er en spesiell grunn til det da det finnes raskere måter
Har aldri testet Green Dragon så vet ikke om det er noe spesielt med den mixen enn da f.eks kokosolje med tanke på hvor potent den blir.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei , sp var vel mer hvorfor du vil lage det på den måten , om det er en spesiell grunn til det da det finnes raskere måter
Har aldri testet Green Dragon så vet ikke om det er noe spesielt med den mixen enn da f.eks kokosolje med tanke på hvor potent den blir.
Vis hele sitatet...
Om man lager tinkturer som er alkoholbasert vil de ha mye lengre holdbarhet. VG skal fungere bra til formålet også.

En tinktur er somregel ment til å inntas sublingualt, å som oftest vil man ha den så konsentrert at noen dråper er nok.
Sist endret av Passiv; 28. september 2020 kl. 21:08.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Passiv Vis innlegg
Om man lager tinkturer som er alkoholbasert vil de ha mye lengre holdbarhet. VG skal fungere bra til formålet også.

En tinktur er somregel ment til å inntas sublingualt, å som oftest vil man ha den så konsentrert at noen dråper er nok.
Vis hele sitatet...
Helt riktig!



En liten update til projektet;

Har nå latt en form med blandinga stå på varmekablene på badet i nesten 24 timer.
Veldig mye væske har fordamet men det er litt igjen som jeg velger å la være igjen slik at blandinga ikke stivner, blir sticky eller slike ting.
Så da gjenstår det bare å kjøre blandinga gjennom filter og få på flaske.

Alt i alt så er det vel ca 1dl med væske totalt igjen.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Enda en liten update:

Så nå i ettertid at noe av spriten som ble brukt var med mint/lakris (Minttu Black mint)
Uansett så ble det ca 50ml.
Fylte opp en slik dråpeflaske for melatonin som jeg hadde skylt godt, det ble 30ml akkurat.
De siste 20 hadde jeg ingen steder å gjøre av, så endte med å helle de oppi en flaske Coca cola jeg hadde stående, det ble som en mentosfontene så litt av colaen og tincturen forsvant, men ettersmaken er svak av cannabis.

Har nå testet "dråpene".
Først prøvde jeg 0.50ml, det ga en ganske så chill effekt uten at jeg ble helt låst fast.
Inntok akkurat det dobbelte, altså 1ml for å sjekke forskjellen.
Fargen er fortsatt veldig mørk brunaktig og alkoholen er for det meste borte.
Smaker søtt, svakt av lakris de første sekundene og går så over til å minne veldig om slike cannabis kjærligheter for de som har smakt det.
Mintsmaken er det ingen tegn til.


Uansett ett morsomt projekt og noe jeg kommer til å gjøre mer av.
Neste blir vel å få det til med hasj istedenfor weed
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Jeg skal igang å lage olje.

Bruker en blanding av omega3 og raps olje.

Tenkte å tilsette rapsolje med hasj som er decarba. Også tilsette tran evt.

Så kan jeg ta morgen tranen med thc. Og de gangene jeg trenger en reup ila dagen så er det ofte i forbindelse med trening så da gjør det ikke noe med litt mer olje i kroppen.

Tincture med alkohol kan ha et problem ifbm lukt og alkohol viss man skal blås feks
Vis hele sitatet...
Hahahahah

Du er faen meg helt genial !! Denne skal jeg inkorporere i dagliglivet på en måte jeg også
Morgen Tran med Omega 3 og THC
Bare må elske helsebeviste stonere

Green Dragon er ment for å drikkes som vodka shots btw. Det du ser etter er en tincture oppskrift som nevnt over her. Den kan vannes ned til rundt 20% alkohol, noe som er nok til at de dråpene du trenger i et glass vann ikke gir utslag på promille test. Spytt test skal jeg ikke uttale meg om.
Sist endret av spongenova; 29. september 2020 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Passiv Vis innlegg
Om man lager tinkturer som er alkoholbasert vil de ha mye lengre holdbarhet. VG skal fungere bra til formålet også.

En tinktur er somregel ment til å inntas sublingualt, å som oftest vil man ha den så konsentrert at noen dråper er nok.
Vis hele sitatet...
Det får jeg jo med kokosolje ,lages så potent at noen få dråper i munnen er nok . Holdbarheten ser jeg poenget med om man lager mye og kun bruker noen dråper om dagen. Da fikk jeg svar med tanke på hvorfor velge den metoden. Lang tid å lage men holder lenge
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av spongenova Vis innlegg
Hahahahah

Green Dragon er ment for å drikkes som vodka shots btw. Det du ser etter er en tincture oppskrift som nevnt over her. Den kan vannes ned til rundt 20% alkohol, noe som er nok til at de dråpene du trenger i et glass vann ikke gir utslag på promille test. Spytt test skal jeg ikke uttale meg om.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo tincture jeg er ute etter, men de uttrykkene blandes ofte virker det som.

Virker uansett som første batch fortsatt er litt svak, så må nok prøve å fordampe litt mer.

Vurderer sånn halveis å lage en ny batch kun med buds, men usikker da jeg kun har cognac, whiskey og tequila stående for øyeblikket
Anonym bruker
"Fri Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir inspirert av dette innlegget! Fikk lyst til å lage THC-Snus