Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5362
Hei,

Jeg må få fingen ut og gi media en lyd ifht barnevernssaken jeg oppsummerer under.

Det jeg ønsker å oppnå, er å:
1) Belyse barnevernet sin fremferd i møte med "perfekte" svar/dokumentasjon - men med "ressurssvak"-stempelet som følger med heroininjeksjoner på TV. Dette er noe jeg opplever som viktig, særlig med tanke på de mange stygge barnevernssakene som rulles opp, en etter en. Det er ofte vanskelig å sette seg inn i saksgangen når det er snakk om barn som har blitt voldtatt eller alltid kommer på skolen med nye blåveiser etc. Dette blir noe folk kan relatere til. Her har vi barnevernet som gjør sin ting, mens "tiltalte" svarer for seg med dokumentasjon på at saken er en ikke-sak.

2) Dette bringer meg til det andre incentivet jeg har for å gå til media med dette - det er tross alt en rasismedebatt på gang og en rusreform som ikke må glemmes.

Slik jeg ser det, er dette det perfekte eksempelet på strukturell rasisme i det Norske samfunn. For meg som er x-narkoman av det stuerene slaget, er dette bare nok et eksempel på at jeg er "fritt vilt". Ganske enkelt fordi jeg har behov for opiat-substituering, er jeg skyldig til det motsatte er bevist. Jeg har ikke hatt én eneste episode, jeg har aldri tullet med medisiner, ikke pisset positivt på over et år - og jeg følger et seriøst behandlingsopplegg samt jobber ræven av meg for å bli en pliktoppfyllende samfunnsborger.

Hvorfor skal jeg måtte finne meg i at myndighetene kommer inn og sier jeg er en risiko å ha rundt barn - barn jeg ikke har ansvar for? Hvorfor skal jeg måtte innta medisin under oppsyn 2 ganger i uken? Hvorfor skal ikke jeg kunne få LAR-medisinen min på samme måte som jeg får ADHD-medisinen min - og hvorfor skal ikke jeg kunne få ADHD-medisinen som enhver annen ADHD-pasient? Hvorfor skal ikke jeg få opiatene mine på samme måte som en som får opiater for kreft?

Jeg berømmes gang på gang for ærligheten og åpenheten min, men i praksis straffes jeg igjen og igjen og igjen. Kun fordi jeg er avhengig av narktika - ikke fordi jeg har "brukt opp sjansene mine", eller på annet vis har legitimert mistenksomheten. Jeg er låst til ett apotek, 2 ganger i uken, på ubestemt tid - bare for å få medisinen jeg er helt avhengig av. Unntaksvis kan jeg endre dette, noe som "heldigvis" har gått fint, de par-4 gangene jeg har måttet reise på kort varsel. Men det er fortsatt helt avhengig av velviljen til den som tar tlf hos LAR - det er tydelig at jeg skal være særlig ydmyk og takknemlig når jeg har fått dette.

Hvis jeg hadde mistet grepet, bare litt, ville jeg mistet meidisinene for ADHD'en og jeg ville blitt ilagt enda strengere kontrolltiltak for opiatene. Enda det ikke er noen grunn til å påstå at dette hjelper meg på noe vis, enda det ikke er noen grunn til å påstå at dette hjelper samfunnet på noe vis.

Men ja - som dere ser, dette sklir litt ut. Jeg ønsker å flette inn rusreform og menneskeverd i saken om barnevernet, men jeg ser jo at det må gjøres på en mye bedre måte enn dette her for å fungere.

(lAltså, det jeg spør om, er hvordan jeg kan selge dette til den som tar tipstlf. Har ikke tenkt å skrive saken selv.) Apropos - tips til journalist / avis?

-avslutningsvis, la meg legge til at jeg selvfølgelig forstår at jeg "ber litt om det", når jeg gjør som jeg gjør. Dette er ikke furting over at jeg måtte stresse litt for min egen del, dette handler om hvordan samfunnet møter narkomane. Det spiller ingen rolle hvor mye penger som bevilges til rusmedisin, så lenge den strukturelle narkisrasismen får leve videre fordi Jonas klamrer seg til statsministerdrømmen som for lengst er død.
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2021 kl. 09:04.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Unnskyld offtopic. Hvis du lever, hvem i all verden var det som la ut innlegg her over en periode for noen år siden, om rus og sånt, og til slutt døde? Kommer ikke på hva brukernavnet var..
Vis hele sitatet...
Hahah.

Vi er nok ikke helt samme person, men jrg forstår misforståelsen.

RIP

Traff forresten på han karen som driver «Normal» nå nettop. Preiket litt om utviklingen ifht rusreform og AP’s forsøk på å ro seg inn.

Dette kan jo faktisk treffe ganske bra og være ganske relevant. Gjorde en shitty jobb med OP, men prøv å se forbi det. Og se forbi «meg». Tenk sak. Ikke person

Åja faen jeg har jo ikke postet hendeslesforløpet i BV-saken. Men men. Sikkert nok å lese enn så lenge, uansett. Legger det ut når jeg er hjemme igjen

Åja faen jeg har jo ikke postet hendeslesforløpet i BV-saken. Men men. Sikkert nok å lese enn så lenge, uansett. Legger det ut når jeg er hjemme igjen
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2021 kl. 13:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor blande rasisme inn i dette? Måten du fremstiller din side av saken tyder på at du tar feil, uansett hvordan historien går. Det må jo være en grunn til at du alltid er et offer i systemet? Ingen med vettet i behold ville videresendt en slik rotete fremstilling om de kjenner en relevant journalist.
Det du virkelig, virkelig, virkelig snart må lære Tøffetom, det er å velge dine slag med litt mer omhu.

Det er to diskusjoner her. Den ene er om du har rett. Du vet, at det er helt uproblematisk for et barn å bo under samme tak som en som skyter heroin på direkten. Det kan diskuteres, og min personlige mening er komplett uinteressant. Det bør dog bemerkes at din posisjon er veldig langt unna å være mainstream, og det vet du godt at er tilfelle.

Derfor kan vi bare hoppe videre til den interessante diskusjonen, nemlig om metodene dine har mulighet til å fungere. Anta at du objektivt sett har helt rett og at litt heroin ikke er et problem for kidsa. Er det da hensiktsmessig å fremme denne saken ved å skyte heroin på direkten..? Det hjelper ikke å trekke sverdet og rope "Deus vult!" hvis du blir plaffet ned av en overlegen fiende lenge før du ankommer målet. Sånn er det alltid med deg! Du har en hellig overbevisning om hva enn det er du foretar deg der og da og angriper saken som en korsfarer: Entusiastisk, iherdig, fryktløst - og totalt uten noen fornuftig plan eller strategi. Noen ganger funker det! Andre ganger går det til helvete med høye kneløft.

I denne saken trakk du tredjeparter inn i korstoget ditt. Hvorfor? Du burde ha lært at dine fremgangsmåter er risikable! Greit at du aksepterer risiko på egne vegne, men du må jo innse at det er skjødesløst å bruke samme taktikker når det er unger på spillebrettet.

Vi kan derfor egentlig fjerne narkotikaen fra hele ligninga: Du har en risikoaksept som overgår alle normale mennesker, og du er villig til å la andre bli råket av dine egne utskeielser. Jeg personlig hadde derfor ikke vært komfortabel med å la en eventuell unge bo under samme tak som deg, for hvem vet hva du kunne ha funnet på av generell galskap? Du har eklatant demonstrert at du ikke opererer innenfor de rammene man forventer av et voksent menneske! Så kan du saktens innvende at trangsynte, konservative og små mennesker som meg mangler visjoner og evne til å se helheten, og det kan godt stemme! Men det hjelper ikke bare å ha rett, du må også rett, og du får ikke rett ved å vri volumknotten forbi max og spikre den fast.
Sist endret av Myoxocephalus; 20. mai 2021 kl. 15:17.
Det er ikke snakk om dine egne barn, men barna til en person du ønsker å bo hos fordi dere er venner og kollegaer? Barnas mor og barnevernet ønsker ikke at du skal bo sammen med disse barna? Er dette korrekt oppfattet? Hvis ja, så skjønner jeg ikke hvorfor du setter deg på bakbeina her og ikke heller aksepterer at du må bo en annen plass. Her har du, imho, strengt tatt ingenting du skulle ha sagt.
Sist endret av caperno; 20. mai 2021 kl. 15:01.
Du, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du gidder? Hvorfor sitter du å langer ut om ting du ikke vet noe om, bare for å spre generell gørr? Det er ganske drøye påstander og anklager du kommer med. Skjønner du ikke at du gjør akkurat det samme som denne saken tar opp i utgangspunktet?

****
Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne. Hvorfor moderator begynner å lange ut med personangrep, når jeg eksplisitt ber om å holde det faktuelt, forstår jeg ikke

Dere reagerer ikke en gang på at jeg hadde glemt å legge ut hendelsesforløpet.

ALTSÅ: Dere reagerer ikke på at dere ikke vet hva saken dreier seg om.
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2021 kl. 15:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Greia er vel heller at det konkrete hendelsesforløpet ikke er strengt nødvendig for å få et rimelig overbevisende bilde av saken, gitt tidligere ting du har skrevet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg skjønner at du føler deg forhåndsdømt her, Tøffetom, men det er litt vanskelig å få et bilde av dette. Hva er saken, egentlig?
Innskytelse:
Jeg har egentlig ikke noe lyst til å fortsette denne dialogen, men jeg kan ikke backe ut nå heller uten at alt blir tolket på en eller annen demoniserende måte.

Nei, jeg bor ikke med barna pr nå
Det er rivende likegyldig hva jeg foretar meg, min adoptivfamilie og jeg har utlevd sitt naturlige livsløp. Men vi kommer nok til å ha kontakt for all fremtid, slik familie gjør. Det er slik vi ser på hverandre. Mens her ropes det bare om at jeg må komme meg vekk fra familien -som om jeg er på en "Home Invasion".

Jerg tror jeg tar dette muntlig

Hendelsesforløp (fra i morges, før jeg visste hvilken vei dette skulle ta. Sikkert ikke noe lur fokus, jeg har jo selvfølgelig en håndfull nye tiltaler å svare på ):
- Var med i underholdningsprogram på TV. Grunnet innhold, vurderte 2 anonyme individer det dithen at dette var en sak for barnevernet.
- Barnevern *nekter* å snakke med meg under innledende runder, til tross for å være informert om at jeg forsøker å formidle informasjon som belyser kjernen av saken.
- Når jeg omsider får time, mandag over påske, er dette én uke etter den første av barna skal til samtale. Følgelig tenker jeg at i henhold til sunn fornuft og prinsippet om minste inngripen, er det å bytte om på timene våre - slik at jeg får snakke med dem først - naturlig.
- Får ingen svar på forslaget pr tlf, så jeg møter likegjerne på morgenen, sammen med mor, far og barn. Tenkte at dette gikk akkurat på håret - jeg fikk oppklare missforståelsen før barna ble påvirket. Hadde journalutskrifter og dokumentasjon fra fastlege, psykiater, psykolog, LAR - det som pr definisjon er faglige autoriteter å regne.
- Ikke faen. Får overlevert dokumentasjonen, men må pent vente til uken etter. Når den tid kommer forholder jeg meg rolig, ærlig og åpen. Jeg forklarer og fortsetter å dele høyst personlig, sensitiv informasjon om min egen behandling, for å best mulig belyse saken med objektivt sett harde fakta. Det eneste jeg ikke svarer på, er om det faktisk var narkotika i sprøyten.
- Jeg har lest BV sine dokumenter, flere titalls sider, og det viser seg at til tross for iherdig innsats, flere måneder med saksbehandling og sikkert 100.000,- i blåste skattekroner: De fant ikke så mye som én eneste varsellampe.

....Men de skulle enda snakke med skolen!!? Etter å ha gjort alt dette - og vet dere hvorfor??

Bekymring knyttet til far sin vurderingsevne, siden han lar en LAR-pasient være i nærheten av barna sine!

Far skriver et kanonbra tilsvar, som nok en gang sabler ned oppgulpet av vås, ingoranse og fordommer.

.....Og nok en gang, gjør BV som de vil. De kjører over far og tvinger seg til å hente informasjon hos skolen - noe som føyde seg i rekken av entydig, uforbeholden og fullstendig avkreftelse av alle mistanker, anklager og fordommer.

Skolen hadde allerede gått en runde på saken, men i og med at dette er to usedvanlig ressurssterke barn, som etter alt å dømme har det minst like bra som før, vurderte de det til å være mot sin hensikt. Og ja - far samarbeidet godt med skolen, kunne de bekrefte.
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2021 kl. 16:45.
Et år rusfri ... det er egentlig ikke veldig lenge Tom. Jeg vil si at etter et år rusfri kan ting gå begge veier. Jeg vil tro de fleste ser det slik. Etter to år da er vi på mer sikker grunn. To år da har vi fått en god vane som har god sjanse til å vare.

Du likte ikke ett eller to innlegg her oppe. Åkei. Men de følte sikkert at de bare snakket fra levra. Tenk på det?

Jeg tror du bare kommer til å gjøre ting værre med å gå til media.
Har du tenkt hvordan det kan komme til å ramme barnet/barna dine? (Vet ikke om du har en eller flere.)
Tom. Vet du hva barn av rusmisbrukere får høre av de andre barna på skolen? De får høre at "Faren din drikker. Det hørte jeg foreldrene mine si". "Er det sant at faren din er narkoman?" Slike ting.
Det trenger ikke være noe ondt ment. De Hører foreldrene sine snakke om at mora til Kari er prostituert. Og så vet hele skolen det.
Hvis bare 1 prosent av barna på skolen synes det er morsomt å terge barna dine med kunnskapen om hva du gjør, kommer hverdagen på skolen til å bli et lite helvete for barna dine.
Så vær så snill. Ikke media. Prøv å se ting utenifra deg selv, Tom.
Og om dere faktisk ser på saken jeg reagerer på, ser dere at det ikke er jeg selv som er fornærmet part. Det faktum at de enda tillater seg å kjøre så hardt på far som har ALT i perfekt stand.. Det sier litt om hva det faktisk ligger i den strukturelle diskrimineringen narkomane og eksnarkomane møter i dagens samfunn. Det er dette jeg vil snakke om; så hvis moderatorer er ferdig med personangrep og sabotering av tråd, håper jeg vi kan prøve å holde ting bittelitt sakli?

Og det er ingen ting med barna i denne saken. Barna er perfekte på alle måter og hadde dermed ingen innvirkning på saksgang. Dette var et korstog mot meg og far, intet mer, intet mindre. Dette er det eneste jeg har å si om den saken, for alle praktiske formål eksisterer ikke barna. De var aldri av noen interesse for barnevernet, det kan jeg dokumentere
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2021 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det jeg ønsker å oppnå, er å:
1) Belyse barnevernet sin fremferd i møte med "perfekte" svar/dokumentasjon - men med "ressurssvak"-stempelet som følger med heroininjeksjoner på TV. Dette er noe jeg opplever som viktig, særlig med tanke på de mange stygge barnevernssakene som rulles opp, en etter en. Det er ofte vanskelig å sette seg inn i saksgangen når det er snakk om barn som har blitt voldtatt eller alltid kommer på skolen med nye blåveiser etc. Dette blir noe folk kan relatere til. Her har vi barnevernet som gjør sin ting, mens "tiltalte" svarer for seg med dokumentasjon på at saken er en ikke-sak.
Vis hele sitatet...
Jeg har forståelse for at dette oppleves frustrerende og at du ønsker å sette lys på det.
Men jeg har liten tro på at du vil oppnå noe som helst ved å forsøke å rope i media om dette.

Haugevis av folk har prøvd å ta ned barnevernet på blogger/Facebook o.l. de siste 20 årene.
Du har ingen ting å vinne på dette, og masse å tape.
Og når man i tillegg risikere å belaste barna i saken ytterligere fremstår det totalt sett som en særs dårlig Idé.
Det som er fint med denne saken, er at den illustrerer hvor sjanseløs du er mot en falsk anonym bekymringsmelding.

Hvis dere klarer å se vekk fra hva dere måtte mene dere vet om hvem jeg er , så er det nemlig det dere ser på.

Og her viser er altså vilje og evne til å dure på, dra barn ut av skolen for å avhøre de, og så avslutningsvis stemple dem i skolesystemet ved å innhente informasjon der mot foresattes vilje

Jeg snakker ikke pm en stor merkesak! Jeg skakker pm en liten og nøktern sak i lokal avis, eller, noe i det sjiktet. Bare formidle akkurat det jeg erfarte, slik at flere kan bli bevisst på behovet for endring.

Digresjon:..Ble faktisk litt satt ut jeg.

Hvor kommer motivasjonen fra, Myo? Hva er det med meg som trigger et sånt overveldende behov for å sette meg på plass, minne meg om at jeg ikke gjør alt rett og insistere på at alt alltid er som fortjent?

Jeg ønsker virkelig å gjøre noe med det, i det minste forstå det. Dette er noe jeg slet med som barn ifht voksne og!

Hadde skjønt det hvis jeg var veldig arrogant, men jeg er jo ikle det?
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2021 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tøffetom: Du illustrerer elegant alle poengene mine i måten du reagerer på. Jeg sa for eksempel at du må lære deg å velge dine slag med litt omhu. Du responderer med å gå rett i strupen på meg. Hva oppnår du med det? Du vet utmerket godt at jeg ikke lar meg intimidere... Videre, så er jeg er antakelig det medlemmet i forumledelsen som har rydda opp mest rot du har laget, jeg har gang etter gang tatt deg i forsvar og jeg har kikka på droneprosjektet ditt med et åpent sinn. Jeg er ikke, og har aldri vært, din personlige fiende. Ei heller sprer jeg gørr og drit bare for teh evulz. Slik du ordlegger deg virker det som om du mener at all kritikk av din opptreden per definisjon er ignorant, urimelig, ondsinnet og feilaktig. Det er en destruktiv innstilling.

Det er mitt ærlige inntrykk at du generelt angriper problemer på en lite konstruktiv måte. Hvilket er synd, for det hemmer den fremgangen og suksessen du ellers ville ha opplevd. Dette er saklig kritikk og du burde ta det til deg. Jeg har kritisert din fremgangsmåte og fremtoning. Det er hverken et personangrep eller en avsporing fra trådens tema.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Innskytelse:
Jeg har egentlig ikke noe lyst til å fortsette denne dialogen, men jeg kan ikke backe ut nå heller uten at alt blir tolket på en eller annen demoniserende måte.

Nei, jeg bor ikke med barna pr nå
Det er rivende likegyldig hva jeg foretar meg, min adoptivfamilie og jeg har utlevd sitt naturlige livsløp. Men vi kommer nok til å ha kontakt for all fremtid, slik familie gjør. Det er slik vi ser på hverandre. Mens her ropes det bare om at jeg må komme meg vekk fra familien -som om jeg er på en "Home Invasion".

Jerg tror jeg tar dette muntlig

Hendelsesforløp (fra i morges, før jeg visste hvilken vei dette skulle ta. Sikkert ikke noe lur fokus, jeg har jo selvfølgelig en håndfull nye tiltaler å svare på ):
- Var med i underholdningsprogram på TV. Grunnet innhold, vurderte 2 anonyme individer det dithen at dette var en sak for barnevernet.
- Barnevern *nekter* å snakke med meg under innledende runder, til tross for å være informert om at jeg forsøker å formidle informasjon som belyser kjernen av saken.
- Når jeg omsider får time, mandag over påske, er dette én uke etter den første av barna skal til samtale. Følgelig tenker jeg at i henhold til sunn fornuft og prinsippet om minste inngripen, er det å bytte om på timene våre - slik at jeg får snakke med dem først - naturlig.
- Får ingen svar på forslaget pr tlf, så jeg møter likegjerne på morgenen, sammen med mor, far og barn. Tenkte at dette gikk akkurat på håret - jeg fikk oppklare missforståelsen før barna ble påvirket. Hadde journalutskrifter og dokumentasjon fra fastlege, psykiater, psykolog, LAR - det som pr definisjon er faglige autoriteter å regne.
- Ikke faen. Får overlevert dokumentasjonen, men må pent vente til uken etter. Når den tid kommer forholder jeg meg rolig, ærlig og åpen. Jeg forklarer og fortsetter å dele høyst personlig, sensitiv informasjon om min egen behandling, for å best mulig belyse saken med objektivt sett harde fakta. Det eneste jeg ikke svarer på, er om det faktisk var narkotika i sprøyten.
- Jeg har lest BV sine dokumenter, flere titalls sider, og det viser seg at til tross for iherdig innsats, flere måneder med saksbehandling og sikkert 100.000,- i blåste skattekroner: De fant ikke så mye som én eneste varsellampe.

....Men de skulle enda snakke med skolen!!? Etter å ha gjort alt dette - og vet dere hvorfor??

Bekymring knyttet til far sin vurderingsevne, siden han lar en LAR-pasient være i nærheten av barna sine!

Far skriver et kanonbra tilsvar, som nok en gang sabler ned oppgulpet av vås, ingoranse og fordommer.

.....Og nok en gang, gjør BV som de vil. De kjører over far og tvinger seg til å hente informasjon hos skolen - noe som føyde seg i rekken av entydig, uforbeholden og fullstendig avkreftelse av alle mistanker, anklager og fordommer.

Skolen hadde allerede gått en runde på saken, men i og med at dette er to usedvanlig ressurssterke barn, som etter alt å dømme har det minst like bra som før, vurderte de det til å være mot sin hensikt. Og ja - far samarbeidet godt med skolen, kunne de bekrefte.
Vis hele sitatet...
Her har du gjort mange feil allerede.
Du sier at du ikke er fornærmet part men møter allikevel opp sammen med barna (og foreldrene) når de skal prate med barnevernet. Samtidig har du med deg en bunke med dokumenter.

Varsellampene blinker.

Jeg hadde vært mer bekymret om barnevernet tok all denne dokumentasjonen som god fisk og ikke kontaktet skolen.

Hvordan mener du at barnevernet påvirker barna?

Jeg skal ikke mene noe om deg personlig, men at en person er i LAR betyr ikke automatisk at denne personen er "frisk".
Jeg skal ikke si noe om deg personlig jeg heller, Tøffetom, all den tid jeg har fulgt deg med argusøyne lenge. Våre stier har i så måte sjelden eller aldri blitt krysset men som en som selv er sønn av en tungt narkoman og implikasjonene det førte med seg i mitt liv så må jeg ærlig innrømme at jeg blir litt forbanna av det her. Det var nemlig mange på min fars side som skulle blande seg og klage når de rette instansene bare gjorde jobben sin, og selvom jeg er rusliberal som bare rakkern så er jeg veldig, veldig prinsipielt i mot at kids skal ha noe med folk som ruser seg å gjøre, selvom de har vært rusfri et år. 2 år også og kanskje tilogmed lengre, for om du er aldri så oppegående så setter rus spor, oppegående rusmisbrukere er bare flinkere til å skjule eventuelle skurringer for voksne. For barn derimot er saken en helt annen.

Igjen, ikke personlig ment, synes bare denne meningen er uansvarlig piss du neppe vil komme noen vei med hvis det er ordentlig folk som tar seg av dette. Jepp, kidsa mine (hvis jeg får noen), skal ikke ha noe å gjøre med rusbrukere av Lar-kaliber når de vokser opp (de skal faen meg ha et mye sunnere forhold til rus enn far sin) og hvis du har problemer med det? Fight me, game is on!
Du spør om hvordan du skal "selge det inn", så da er det vel en relevant tilbakemelding at du ikke greier å selge det inn til oss?

Hvorfor mener du at du har rett til å diktere hvordan barnevernet skal gå frem i undersøkelsene, når og hvordan de skal snakke med både deg og barna? Hvilken rett har du til å kjøre til å saken deres i media? Har du og din personlige psykolog noe mandat til å overkjøre morens mening om hvem som skal bo med barna hennes? Burde ikke faren til barna velge om saken skal i media og hvordan? Du er en fyr som sover i stua, hva har du og dokumentmappa di å gjøre i et meglingsmøte mellom foreldrene til disse ungene?

Sorry, jeg kjøper ikke denne saken.
Sitat av *pi Vis innlegg
Du spør om hvordan du skal "selge det inn", så da er det vel en relevant tilbakemelding at du ikke greier å selge det inn til oss?

Hvorfor mener du at du har rett til å diktere hvordan barnevernet skal gå frem i undersøkelsene, når og hvordan de skal snakke med både deg og barna? Hvilken rett har du til å kjøre til å saken deres i media? Har du og din personlige psykolog noe mandat til å overkjøre morens mening om hvem som skal bo med barna hennes? Burde ikke faren til barna velge om saken skal i media og hvordan? Du er en fyr som sover i stua, hva har du og dokumentmappa di å gjøre i et meglingsmøte mellom foreldrene til disse ungene?

Sorry, jeg kjøper ikke denne saken.
Vis hele sitatet...
1) Sakens kjerne er bekymring rundt min generelle tilstand. Om jeg er en junkie som sitter å skyter heroin i stuen hver dag, eller om jeg er en stabil fyr det er uproblematisk å ha rundt barn. Intet mer, intet mindre. Da er mine behandlere naturligvis den faglige autoriteten her, og dokumentasjon som strekker seg tilbake til før innspilling av episoden, altså i høst, er det eneste relevante datapunktet i denne sammenheng.

2) Min psykolog, psykiater og et samlet team av behandlere forøvrig, ansatte i spesialhelsetjenesten. Ikke min private liksompsykolog, som du later til å anta det er snakk om.

3) Dette er ikke "sove på sofaen", dette er formelt sett min bopel. Leier du boligen du bor i? I så fall har du akkurat samme rett til å kalle der du bor som "hjem" som jeg har.

4) Dette har overhodet ingenting med moren å gjøre. Det viser seg at moren ikke var innklager, men var feilaktig fremstilt som det grunnet rot i BV sin ende. Dette har blitt korrigert, hvis det var relevant hadde jeg informert om det i tråden. Det er ikke sånn at alle 2736 innlegg er direkte implisert i denne tråden. Bare glem alt du vet om meg, og prøv å forholde deg til saken - som er en symbolsak. Det er ikke noe jeg prøver å "vinne", det er noe jeg prøver å kommunisere.

5) Faren ser gjerne saken opplyst i media, det er mulighetene for dette jeg var så dum å tro at jeg skulle få brukbar tilbakemelding på her inne.

Helt alvorlig, dere oppfører dere som noen bitre små barn. Greit at dere to har deres historie med meg, men faen heller, kan dere ikke bare la være å forsøple alt jeg kommer med i enhver kontekst? Dra inn ting som er feilaktig/foreldet fra andre steder, trekke opp fiktive konfliktlinjer og i det hele tatt gjøre alt annet enn å faktisk prøve å forstå saken.

Hvor kommer hatet fra?

Og la meg understreke at saken er avsluttet hos barnevernet. De gikk ut akkurat som Myo, de visste at her var det bare til å skrape litt i overflaten, og dritten ville fosse ut.

De skrapte litt, de fant ingenting - så de fortsatte. Og de fortsatte.

Dette handler ikke om å diktere saksgang.

Men det er andre steder saksgangen står diktert - herunder Norsk lov. Prinsippet om barnets beste, for ikke å snakke om prinsippet om minste inngripen, for å nevne noe.

Hovedproblemet er ikke noe som har skjedd i denne saken, hovedproblemet er barnevernets metodikk. Det er denne jeg ønsker kommunisert, som støtte til den pågående offensiven mot Barnevernet som arkaisk og destruktiv institusjon.

Men alt dere ser er meg. Enda jeg eksplisitt ba om at tråden ble holdt rundt sak, ikke person.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Tøffetom: Du illustrerer elegant alle poengene mine i måten du reagerer på. Jeg sa for eksempel at du må lære deg å velge dine slag med litt omhu. Du responderer med å gå rett i strupen på meg. Hva oppnår du med det? Du vet utmerket godt at jeg ikke lar meg intimidere... Videre, så er jeg er antakelig det medlemmet i forumledelsen som har rydda opp mest rot du har laget, jeg har gang etter gang tatt deg i forsvar og jeg har kikka på droneprosjektet ditt med et åpent sinn. Jeg er ikke, og har aldri vært, din personlige fiende. Ei heller sprer jeg gørr og drit bare for teh evulz. Slik du ordlegger deg virker det som om du mener at all kritikk av din opptreden per definisjon er ignorant, urimelig, ondsinnet og feilaktig. Det er en destruktiv innstilling.

Det er mitt ærlige inntrykk at du generelt angriper problemer på en lite konstruktiv måte. Hvilket er synd, for det hemmer den fremgangen og suksessen du ellers ville ha opplevd. Dette er saklig kritikk og du burde ta det til deg. Jeg har kritisert din fremgangsmåte og fremtoning. Det er hverken et personangrep eller en avsporing fra trådens tema.
Vis hele sitatet...
Jeg svarer deg i "min" tråd, da dette blir offtopic her. Denne tråden var ment for diskusjon rundt mulighetene for å kommunisere nok et eksempel på barnevernet sine metoder. Det har ingenting med meg å gjøre - det ville gjerne vært naturlig å være anonym utad.

Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Jeg skal ikke si noe om deg personlig jeg heller, Tøffetom, all den tid jeg har fulgt deg med argusøyne lenge. Våre stier har i så måte sjelden eller aldri blitt krysset men som en som selv er sønn av en tungt narkoman og implikasjonene det førte med seg i mitt liv så må jeg ærlig innrømme at jeg blir litt forbanna av det her. Det var nemlig mange på min fars side som skulle blande seg og klage når de rette instansene bare gjorde jobben sin, og selvom jeg er rusliberal som bare rakkern så er jeg veldig, veldig prinsipielt i mot at kids skal ha noe med folk som ruser seg å gjøre, selvom de har vært rusfri et år. 2 år også og kanskje tilogmed lengre, for om du er aldri så oppegående så setter rus spor, oppegående rusmisbrukere er bare flinkere til å skjule eventuelle skurringer for voksne. For barn derimot er saken en helt annen.

Igjen, ikke personlig ment, synes bare denne meningen er uansvarlig piss du neppe vil komme noen vei med hvis det er ordentlig folk som tar seg av dette. Jepp, kidsa mine (hvis jeg får noen), skal ikke ha noe å gjøre med rusbrukere av Lar-kaliber når de vokser opp (de skal faen meg ha et mye sunnere forhold til rus enn far sin) og hvis du har problemer med det? Fight me, game is on!
Vis hele sitatet...
Du mener alle som har vært rusavhengig skal nektes grunnleggende deler av livet, fordi de er "damaged goods". Det er greit. Hvorfor skulle jeg ha noe problem med det?

Det er litt som å akseptere at noen mener jorden er flat, eller at KKK hater svarte. Dem om det.
Sist endret av Tøffetom; 21. mai 2021 kl. 11:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dude, det er ikke bare Myoxo og *pi som skjønner at dette er en bortkastet sak, det er stort sett alle andre også. Og det at du bokstavelig talt tok til deg 0 samt nix av hva folk prøvde å kommunisere til deg så gidder i alle fall ikke jeg å gjenta det. Jeg er vokst opp med folk som agerer og argumenterer som du gjør akkurat nå, og du har ikke en sak med mindre du vil prøve deg hos Rune Fardal (pro tip, det vil ingen med vettet i behold). skuffa over at du som er så smart har så enormt lite gangsyn på dette området! Det nytter ikke å ikke fokusere på person når _du_ er det sentrale i sakens kjerne, og alt du supplerer med nå hjelper ikke på inntrykket. Sorry, mann!

Men de er jo for faen meg damaged goods, har du vokst opp rundt knarkere kanskje? Våkna opp med ingen hjemme som syvåring eller bare fått potetgull og spise en helg kanskje?

Høra dude, at du ikke skjønner at barn tar skade av å være med folk som ruser seg er din sak, da er det godt myndighetene gjør det. Å sammenligne det med flat earthers er en sammenligning jeg ærlig talt trodde en fyr som deg ikke skulle ta men hey, this week is oposite week or something. Nå sier jeg selvfølgelig ikke at du ikke er resurssterk men du har tydeligvis rusa deg nok til at du har internalisert noen knarkertrekk like vel, for alle vet at en rusmisbruker kan sprekke, selvom han er overbevist om at "nååååååå skal det bli bra!" Ønsker deg så klart all lykke og hell videre og at du holder deg nykter men hvis noe må være definisjonen på et blindspor er det dette.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
1) Sakens kjerne er bekymring rundt min generelle tilstand. Om jeg er en junkie som sitter å skyter heroin i stuen hver dag, eller om jeg er en stabil fyr det er uproblematisk å ha rundt barn. Intet mer, intet mindre. Da er mine behandlere naturligvis den faglige autoriteten her, og dokumentasjon som strekker seg tilbake til før innspilling av episoden, altså i høst, er det eneste relevante datapunktet i denne sammenheng.
Vis hele sitatet...
Saken slik jeg forsto det var at moren ikke ønsker at du skal bo der. Er det feil? Ser du skriver at hun ikke var innklager, men er det sånn at hun også velsigner dette samboerskapet? Hvis ikke handler det ikke kun om barnevernet tror du er trygg, men om i hvilken grad mor skal få bestemme over barnas boforhold.

2) Min psykolog, psykiater og et samlet team av behandlere forøvrig, ansatte i spesialhelsetjenesten. Ikke min private liksompsykolog, som du later til å anta det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke antatt. Men ditt behandlingsteam er ikke ansvarlig for å utrede situasjonen til barna.

3) Dette er ikke "sove på sofaen", dette er formelt sett min bopel. Leier du boligen du bor i? I så fall har du akkurat samme rett til å kalle der du bor som "hjem" som jeg har.
Vis hele sitatet...
Poenget var at du er ikke forelder for barna, så når de skal møtes for å diskutere hva som er greit og ikke for dem, så virker det meget snodig å stille opp uinvitert, eller prøve å diktere når og hvordan de skal få snakke med barna. Jeg er redd det svekket saken "din" betraktelig.
4) Dette har overhodet ingenting med moren å gjøre. Det viser seg at moren ikke var innklager, men var feilaktig fremstilt som det grunnet rot i BV sin ende. Dette har blitt korrigert, hvis det var relevant hadde jeg informert om det i tråden. Det er ikke sånn at alle 2736 innlegg er direkte implisert i denne tråden. Bare glem alt du vet om meg, og prøv å forholde deg til saken - som er en symbolsak. Det er ikke noe jeg prøver å "vinne", det er noe jeg prøver å kommunisere.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke lest de 2736 innleggene om deg, jeg leste det der du beskrev situasjonen. Jeg fikk inntrykk av at mor ikke ønsket at barna hennes skal bo med deg.

5) Faren ser gjerne saken opplyst i media, det er mulighetene for dette jeg var så dum å tro at jeg skulle få brukbar tilbakemelding på her inne.
Vis hele sitatet...
Vi visste ikke at kun uforbeholden støtte var brukbar tilbakemelding. Det kan hende at alle vi er idioter og du har rett, kjør på. Jeg anbefaler at du ikke gjør det, men det trenger du jo ikke å bry deg om.

Helt alvorlig, dere oppfører dere som noen bitre små barn. Greit at dere to har deres historie med meg, men faen heller, kan dere ikke bare la være å forsøple alt jeg kommer med i enhver kontekst?
Vis hele sitatet...
Jeg har vel ikke noen historie med deg? Jeg har ikke fulgt med på dagboktrådene dine engang, jeg aner ikke hvem du er. Hva annet er det du har kommet med som jeg har forsøplet? Mitt råd i saken er at du ikke oppfører deg på den måten viser her, for da framstår du paranoid og ustabil.
Sist endret av *pi; 21. mai 2021 kl. 12:16.
Edit: overså at saken var avsluttet hos barnevernet. Det gjør dog ikke dette korstoget ditt mindre tullete. Noen mediesak er det fortsatt ikke i alle fall. Jeg var også under inntrykket av at mor ikke ønsket at du skulle ha noe med barnet å gjøre.

Bare for å oppklare en siste ting, jeg tror ikke du ville utsatt et barn for så grov omsorgssvikt som jeg skisserer over her, men det var for å statuere et eksempel på hvordan det _kan_ bli. Far min var minst like visjonær som deg før det tilta helt for han. Måten du argumenterer på her får en gammal ringrev som meg til å tenke at det kanskje kan være noe i barnevernets bekymringsmeldinger. Når barna er gamle nok til å være inneforstått med hva rusbruk er, typ i tenåra så er saken så klart en helt annen, men utenom det står jeg for alt jeg har sagt.

Og slutt og si at Myoxo og Entropi sender deg hat, hvis du tenker deg om så vet du det der er bullshit. De aller fleste av oss har stor respekt for hva du har fått til, meg inkludert. Du er rå, men jeg ville blitt lei meg om Tøffetom gradvis ble transformert til lame-tom, det mener jeg!
Sist endret av equimanthorn; 21. mai 2021 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Og la meg understreke at saken er avsluttet hos barnevernet. De gikk ut akkurat som Myo, de visste at her var det bare til å skrape litt i overflaten, og dritten ville fosse ut.

De skrapte litt, de fant ingenting - så de fortsatte. Og de fortsatte.

Dette handler ikke om å diktere saksgang.

Men det er andre steder saksgangen står diktert - herunder Norsk lov. Prinsippet om barnets beste, for ikke å snakke om prinsippet om minste inngripen, for å nevne noe.

Hovedproblemet er ikke noe som har skjedd i denne saken, hovedproblemet er barnevernets metodikk. Det er denne jeg ønsker kommunisert, som støtte til den pågående offensiven mot Barnevernet som arkaisk og destruktiv institusjon.
Vis hele sitatet...
Jeg ville fått en tredjeperson til å skrive ett leserinnlegg eller tipset en lokalavis. Nordmenn er så enkle at du ikke blir tatt seriøst om saken din virker som en form for egeninterresse.

Få tredjepersonen til å beskrive de konkrete ingripene du mener bryter med prinsippet om minste inngripen og ikke fokuser for mye på hvor urettferdig det er at du må på ett bestemt apotek to ganger i uka, slik du gjør i åpningsposten.

Sitat av equimanthorn Vis innlegg

Bare for å oppklare en siste ting, jeg tror ikke du ville utsatt et barn for så grov omsorgssvikt som jeg skisserer over her, men det var for å statuere et eksempel på hvordan det _kan_ bli. Far min var minst like visjonær som deg før det tilta helt for han. Måten du argumenterer på her får en gammal ringrev som meg til å tenke at det kanskje kan være noe i barnevernets bekymringsmeldinger. Når barna er gamle nok til å være inneforstått med hva rusbruk er, typ i tenåra så er saken så klart en helt annen, men utenom det står jeg for alt jeg har sagt.
Vis hele sitatet...
Slik jeg har skjønt saken er det ikke tøffetom som har omsorgen for barna.
Men Tøffetom, du vil jo ikke høre på tilbakemeldingene du får. Ser du ikke at du er den eneste som mener du gjør det rette? Du fremstår som veldig ignorarnt, typ alle andres meninger bortsett fra dine er feil. Å nei jeg vet ikke historien din eller hvem du er, jeg har kun lest denne tråden
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Jeg ville fått en tredjeperson til å skrive ett leserinnlegg eller tipset en lokalavis. Nordmenn er så enkle at du ikke blir tatt seriøst om saken din virker som en form for egeninterresse.

Få tredjepersonen til å beskrive de konkrete ingripene du mener bryter med prinsippet om minste inngripen og ikke fokuser for mye på hvor urettferdig det er at du må på ett bestemt apotek to ganger i uka, slik du gjør i åpningsposten.


Slik jeg har skjønt saken er det ikke tøffetom som har omsorgen for barna.
Vis hele sitatet...


Det er jeg fullt klar over, men han deler så vidt jeg har forstått hus med barna okke som. Dessuten var det vondviljen hans mot å ta til seg hva som blir sagt som var utslagsgivende for at jeg skrev det jeg skrev.

Altså jeg kom med disse eksemplene om omsorg for å illustrere at jeg ikke tror Tom er på det nivået, men at selv smarte rusmisbrukere kan få en visjonær tanke for mye og aldri komme seg helt. Jeg vil nødig han skal ende opp der.
Sist endret av equimanthorn; 21. mai 2021 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er noe som skurrer med motivet ditt for å gå til media med denne saken, TøffeTom. Du prøver å gi inntrykk av at du vil gå til media for å sette fokus på barnevernet og barnevernets metoder. Men den egentlige grunnen tror jeg er din evige kamp for å bli tatt seriøst som person selv om du er (tidligere) rusmisbruker. Hvis jeg har rett i dette, synes jeg det er dårlig stil å bruke andres barn som brekkstang for din egen personlige kamp.

Slik jeg har oppfattet denne barnevernssaken, ser jeg ikke helt hva galt barnevernet har gjort. De har fått en bekymringsmelding, undersøkt den grundig og konkludert med at det ikke var grunn til bekymring. Det er vel akkurat det som er jobben deres?

Du er ikke lenger anonym på dette forumet. En god del mennesker vet hvem du er og hva du heter i virkeligheten. Noe av det du skriver om deg selv i "dine" tråder er ting som jeg godt forstår kan utløse bekymringsmeldinger til barnevernet, særlig det du skrev da du var på kjøret men også noe av det du har skrevet etter at du ble nykter. Du har f.eks. skrevet om flere sprekker og rekreasjonell hasjrøyking i tiden etter at du ble nykter. Man kan være enig eller uenig i om dette gir grunn til bekymring for din hybelverts barn, men mange ville nok vært bekymret.
Det var da voldsomt til angrep på folk som ikke er enige. Forøvrig kjent stil ettersom flere av oss ble angrepet på samme viset når man ikke ønsket å investere penger i ditt forrige prosjekt. Retorikken er slående lik, kaoset like så.

På tide å slutte å peke fingre på alle andre hele tiden og se innover. Det vil kanskje hjelpe med nykterheten også. Stiller meg bak equimanthorn's poenger ettersom jeg også har vokst opp med lignende rollefigurer rundt meg og jeg kjenner også retorikken og lusa på gangen, nesten så jeg kunne kjenne det på nakkehårene og fikk triggering flashbacks. Kunne bokstavelig talt ikke sagt det bedre selv, og det kan heller ikke helt konkretiseres om man ikke selv har vokst opp med tilsvarende kaos. Det er absolutt noe man bør skjerme barn for. Kanskje er det helt 100% feil, men du må uansett ta innover deg at majoriteten får bad vibes av hele opplegget, selv de som er ekstremt rusliberale og har lang fartstid i miljøet rynker på nesen- da står det seg dårlig.
Myo & co har som vanlig rett.

Dette er nok en dårlig prioritering. Jeg tror jeg legger den her død og utforsker noen alternativer.

Takk for alle innspill!
****må lære meg å skrive ett innlegg av gangen, fremfor én tanke av gangen*** neste innlegg:
Enda all pr er god pr, så er helt åpenbart ikke alle måter å få seg pr på like gode. (Hadde vel ikke vært innertier å gjøre det anonymt heller, for den saks skyld).

Liten tilståelse fra den grønne siden;

Jeg sier jo det er prinsipp og mitt ansvar som borger bla bla, men alt er selvfølgelig ment å skape PR. Dette som ledd i en lite intrikat, alltid skiftende og tidvis etterfulgt plan. Men likefullt en plan (så rett i alt, det har han ikke ).

Å fy faen dere har jo skrevet en bok her siden sist. Orker ikke lese det nå, men ja. Hadde tenkt å starte en litt mer seriøs tråd og spørre om litt mer seriøs tilbakemelding på veien videre. I morgen skal jeg lese det dere har skrevet og tenke ordentlig gjennom om det er så lurt.

På den ene siden så er det jo fornuftig å dele motivasjon og ambisjon, samt være rett frem om situasjon og utfordringer. På den andre siden så kan jeg jo enda «forsvinne» til utlandet om jeg vil prøve å late som om jeg er en normal kis som har levd et normalt liv og kan gjøre normale ting uten å skrike til folk på internett som sier at han ikle kan

Lol. Drittungefakter ( i min ende, altså)

*** nye datapunkter integrert i beslutningsgrunnlaget. ***

All selvkritikk til side, jeg er tilbake på gjerdet. Skal, skal ikke, skal...

(Og om det virker kynisk mtp motivasjon - ikke glem at man kan slå ihjel mye mer enn to fluer pr smekk. Bare fordi jeg gjør det med PR som hovedmotiv, forandrer det ikke det faktum at jeg genuint mener at dette er noe jeg burde gjort - helt uavhengig av det. På samme måte som at jeg burde involvert meg i rusreform osv. Men det er jo en kjensgjerning at jeg ikke gjør alt jeg ideelt sett «burde»
Sist endret av Tøffetom; 22. mai 2021 kl. 05:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Jeg tror at det du sier her er en av folks hovedinnvendinger.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg sier jo det er prinsipp og mitt ansvar som borger bla bla, men alt er selvfølgelig ment å skape PR. Dette som ledd i en lite intrikat, alltid skiftende og tidvis etterfulgt plan. Men likefullt en plan (så rett i alt, det har han ikke ).
Vis hele sitatet...
Hvis barna har det bra (og jeg tror på deg når du sier det) så er det en dårlig idè å gjøre dette for din kampskyld.
Husk at folk stort sett ikke husker så godt. Når navnet dit er knyttet opp mot kjipe saker så er hjelper det ikke at du er helten.
All PR er ikke god PR.

Barnevernet har fått ett veldig dårlig rykte de siste 10-15 årene både i media, men også gjennom at gud og hver mann kan
nå ut til hele Norge gjennom nettet. Jeg tror det er litt ufortjent.

Når de jobber med såpass vanskelige saker som de gjør er det lett å finne enkelt ting hvor det har gått fryktelig galt.
Barn blir voldtatt og mishandlet, foreldre blir urettferdig behandlet og media som vet at dette selger står klare med førstesider.
Da er det lett å glemme at de daglig også gjør en god innsats for veldig mange.
Hva vet jeg, mulig barnevernet trenger en reformasjon, men kanskje den bør komme fra fagpersoner på feltet?

Tror du (og barna) vil være best tjent med at du fokuserer på at du er blitt rusfri og har ett spennende prosjekt på gang.
Det høres ut som du tar til fornuften! Bare lurer på en ting som er helt OT, kan jeg kalle deg trøffeltom i framtiden? Jeg vet ikke hvorfor selv.


Flytt til utlandet hvis det er det du vil, det lurer jeg også på om jeg skal gjøre sammen med verdens deiligste dame! Tross i at jeg er blind bør du fuckings ta mitt ord på at det stemmer om du vil fortsette å fremstå smart, neida, joda, neida, joda.

Jeg er noget bræsen just nu men faen heller Trøffeltom, kjør på! Bare ikke bland unger inn i det, right?

Edit: skriv tankene dine akkurat som de faller seg, da er jeg ikke alene om å gjøre akkurat det, skjønt denslags forekommer ikke så ofte fra min side i disse dager.
Sist endret av equimanthorn; 22. mai 2021 kl. 07:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er uenig i at barnevernet har et ufortjent dårlig rykte.

Dette er ikke enkeltsaker, dette er systematisk og det har pågått i lang tid. Det vi ser nå er en stadig opptrapping mot total oppvask, problemene er så dype og så institusjonelle at det neppe finnes noen annen måte å gjøre det på. Hele systemet deres er uegnet og uforandret i tiden.

Utover dette så er det nå enda slik at for min del, nå, er all PR god PR.

Hvorfor, vel, det hadde jeg faktisk tenkt å drøfte i neste omgang. Men jeg må si jeg reagerer på stemningen den siste året. Jeg opplever overhodet ikke å bli møtt på sak, det renner over av påstander, anklager og antakelser.

Brukte litt tid på litt kvalme, men dropper det. Må ha med denne da, den var gøy

Føler meg som en sleten pornostjerne. Her sitter jo folk i sirkel og mentalonanerer hverandre i en orgie av moralisme, overlagte misforståelser, fordømmelse og KP.
Sist endret av Tøffetom; 22. mai 2021 kl. 07:16.
Jeg har ikke vært så aktiv her så kjenner ikke historien din men om du skøyt heroin på tv for en liten stund siden er det vel stor fare for sprekk igjen. Det er forståelig at BV og barnemor vil skjerme ungen fra!

Du skrev nettopp i en annen tråd at
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
jeg er nå i en situasjon der jeg har svært mange åpninger som kan brukes - samtidig som at jeg helt fint kan klare å snuble tilbake på gaten i nærliggende fremtid - om jeg forviller meg av kurs før jeg en gang har funnet ut hvor jeg er på vei.
Nå er det make or break
Vis hele sitatet...
Du fint kan klare å snuble ut på gaten igjen i nærmeste framtid om du forvillet deg ut av kurs og det er ikke stabilt eller trygt for en kid. Sorry hvis det ikke er det du vil høre her men barnas sikkerhet er viktigere enn hva du føler om det!

Hva har rasisme med det å gjøre? Oppfatter du at BV ikke vil du skal være med ungen eller bo under samme tak som den fordi du er mørkhudet/utenlandsk? Kanskje ikke så lett å se at man ikke er helt sunn for barn når man tror man lever greit bare fordi man har rusa seg værre.. Jeg kjenner en annen ex-heroinist og han skal gå til avisa med alle ikke-saker han og ��
Har ikke sammenheng med din situasjon men NRK publiserte akkurat en stor sak om barnevernet som var interessant å lese.

https://www.nrk.no/rogaland/xl/da-ni...per-1.15049909

Hvis dette begynner å rulle og få oppmerksomhet så er jo timingen for din sak perfekt mtp media's interesse.
Absolutt enig i at barnevernet har mye fælt på samvittigheten sin! Å tro noe annet ville vært utrolig naivt! Flertallet av de jeg kjenner har hatt dårlige opplevelser med barnevernet, de jeg var på institusjon med som ungdom har nå pådratt seg et rusproblem, og om ikke anekdotene mine var nok så trenger man bare et raskt googlesøk så finner man mange saker som omhandler hvor jævlig folk har blitt behandla av denne maktetaten.