Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2586
Har vurdert å jobbe for foodora i sommer. Å håper at noen har litt erfaringer som de kan dele

1: er det vanskelig å få ekstra vakter? Ettersom man bare får utdelt 10 timer i starten.

2: hva ligger timelønnen på?

3: kan man bruke el-sparkesykkel for å levere mat via foodora?

4: er det noe jeg burde være obs. På før jeg søker?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
1. veit ikke
2. veit ikke
3. ja men jeg vet ikke om man får det refundert av foodora, tviler på det.

Foodora behandler restaurantene dårlig. Det såkalte pink choice de hadde var bare en greie at restaurantene betalte 8000 i mnd for å bli promotert.

I tillegg dekker de ikke kostnader restauranter ender opp med hvis budene er forsinket så maten må bli laget på nytt. Jeg kan umulig tro det er noe god lønn eller at de behandler budene sine noe spesielt godt. Mye synsing her men det var en artikkel en stund tilbake om forholdene.

https://www.nettavisen.no/okonomi/fr...-95-3424084568

I den artikkelen står det en del dritt.

Hørt Wolt er bedre. Hva med dem?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg kjenner to bud som har periodevis klart å sykle seg til timelønn 2-300 kr
3. Du kan bruke alle mulig lovlige fremkomstmidler, men du må nok belage deg på å ordne med dette helt selv.

4. Søk litt rundt etter mulige facebookgrupper eller liknende for folk som jobber innenfor bransjen. Det finnes nå flere aktører enn foodora som kan være verdt å vurdere.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
1. veit ikke
2. veit ikke
3. ja men jeg vet ikke om man får det refundert av foodora, tviler på det.

Foodora behandler restaurantene dårlig. Det såkalte pink choice de hadde var bare en greie at restaurantene betalte 8000 i mnd for å bli promotert.

I tillegg dekker de ikke kostnader restauranter ender opp med hvis budene er forsinket så maten må bli laget på nytt. Jeg kan umulig tro det er noe god lønn eller at de behandler budene sine noe spesielt godt. Mye synsing her men det var en artikkel en stund tilbake om forholdene.

https://www.nettavisen.no/okonomi/fr...-95-3424084568

I den artikkelen står det en del dritt.

Hørt Wolt er bedre. Hva med dem?
Vis hele sitatet...
Det er egentlig motsatt, resturant arbeidere får times betalt, er ofte ikke like interessert i å være produktiv, dårlig humør osv. (Skjønnwr godt, resturant jobber er værste av værst.) Det går begge veier, stressende jobber begge. Men fleste parten av resturanter kan man ha god tone med.
Når det kom var det mye styr rundt dårlig lønn men jeg regner med det har endret seg
Sitat av Brillert Vis innlegg
Har vurdert å jobbe for foodora i sommer. Å håper at noen har litt erfaringer som de kan dele

1: er det vanskelig å få ekstra vakter? Ettersom man bare får utdelt 10 timer i starten.

2: hva ligger timelønnen på?

3: kan man bruke el-sparkesykkel for å levere mat via foodora?

4: er det noe jeg burde være obs. På før jeg søker?
Vis hele sitatet...

Er du gira på å tjene godt eller er en sportslig kar er dette topp.

Ganske god tid å jobbe nå i Foodora, sommer tiden er digg.

Foodora er en cucka bedrift men du tjener best der ifht til Wolt, mer ordre hos Foodora.

Skaff deg enkeltmanns foretak, ikke gidd vanlig kontrakt, det gir lite motivasjon og du tjener mindre. Fleste som er på normal kontrakt slasker seg gjennom dagen fordi det er kjedelig og slitsomt.

Skaff deg landeveissykkel/singlespeed/elsykkel.
Bli god på navigering på google maps og vær obs i trafikken, ta det rolig i starten når du må krysse røde lys, føl flowen.

Sykle kjappt til kunden, og hvil deg til resturantene.

Vær hyggelig med resturant folka, så får du maten kjappere også.

Etter en uke med tilvenning, kommer an på formen din, så kan du ligge på 250 timen.

Er du gjevnlig godt trent 350

Når du er godt trena ligger man på 350-500 snitt, du jobber bare i rushtiden 15-22.
Isteden for 8 timers dager blir det 4 timer.

Gi f i bruke el sparkesykkel, drit kjedelig, skyter av seg huet.

Foodora employees er veldig behjelpsomme om du skulle ha problemer.
(Ikke support teamet, de er møkk slabber &#128517
Meget undervurdert jobb, men helt klart ikke no helårs jobb.