Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1734
Usikker på om jeg la dette på rett kategori, hvis det er feil beklager jeg.

Hei, har stått på Aduvanz i ca 1mnd nå og har en ganske ukomfertabel mulig bivirkning. Hver gang jeg går utenfor huset uansett om det er korte turer med hunden eller på vei til bussen, så blir føttene veldig kalde. Tærne blir så hovne, røde og ser veskefylte ut, kan klø litt.
Får også noe som kan minne om blemmer-(Kom siste dagene nå).-

Spurte legen om dette var en bivirkning av medisinen og han sa det ikke var noe problem og var ikke medisinen, og jeg ikke trengte og beskymre meg. Jeg burde kanskje ta legen på ordet men har hørt mange ting fra han som er direkte feil og utdatert, og fått medisiner jeg ikke burde hatt.

Er ikke veldig beskymret, men littegrann da. Er også veldig irriterende med iskaldte, hovne tottelotter. Noen som har erfaring med aduvans og dette greiene her?

Annen kanskje relevant info, har psoriasis og tar Metotraxat (15mg) 1 gang i uken, ikke noe pågående utbrudd atm annen enn litt i hodebunn.
Dosen aduvans jeg står på er 50mg.
Seroquel 25-50 en gang imellom når søvn er vanskelig.

Takk for svar
Jeg får kaldere føtter og hender når jeg bruker aduvanz, får det ikke på dager når jeg ikke bruker. Er visst en ikke uvanlig bivirkning med aduvanz og attentin da små blodårer i hender og føtter trekker seg sammen. Må ha på varmere sokker og hansker enn før jeg begynte på aduvanz. Aldri fått rødhet, blemmer jeg. Røyker/snuser du? Det kan forsterke sammentrekking av små blodårer og forværre det. Raynauds fenomen er også en bivirkning med amfetaminbaserte medisiner, da blir man helt hvit i huden pga svært lav blodgjennomstrømning.
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Jeg får kaldere føtter og hender når jeg bruker aduvanz, får det ikke på dager når jeg ikke bruker. Er visst en ikke uvanlig bivirkning med aduvanz og attentin da små blodårer i hender og føtter trekker seg sammen. Må ha på varmere sokker og hansker enn før jeg begynte på aduvanz. Aldri fått rødhet, blemmer jeg. Røyker/snuser du? Det kan forsterke sammentrekking av små blodårer og forværre det. Raynauds fenomen er også en bivirkning med amfetaminbaserte medisiner, da blir man helt hvit i huden pga svært lav blodgjennomstrømning.
Vis hele sitatet...
Heh vel jeg har begynt å snuse igjen. Etter oppstart på aduvans kom nikotin suger tilbake sterkere enn noen sinne. Får ta på meg noen ekstra sokker. Takk for svar
Kjøp et par med disse https://fotbutikken.no/haelspore/hae...hoCLRIQAvD_BwE

Blir som støttestrømper, bare for føttene istedet. Det støtter/klemmer vevet sammen og promoterer blodgjennomstrømning. Med noen varme sokker utapå der igjen så snakker vi
Synes jeg har lest en plass at amfetamin kan gi dårlige blodsirkulasjon.
Annbefaler deg å stikke innom ett apotek og kjøpe støttestrømper. Der kan di hjelpe deg med mål og rett størrelse. Koster rundt 200.
De kan føles ubehagelig i starten, men er verdt det. For er det dårlig blodsirkulasjon så hjelper det desverre ikke hvor mye ull eller varme sko du har.