Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2239
I sted passerte jeg to småjenter som filma synkron dansing med ryggen vendt mot en ganske treig og trafikkert vei. Tuter smålenge når jeg passerer og de skvetter til, blir flaue og pakker ekstremt fort sammen.

Våkna av å overhøre naboen som parkerer rett utenfor vinduet mitt mens han snakker i telefonen. «Sitter der og roter i veikanten med noen jævla mokkasiner» sagt i en ekstremt nedlatende tone var alt jeg registrerte.

På buss med en kompis, vi sitter rett bak midten, så det står en haug folk rett foran setene våre. Mann I Dress rekker akkurat ikke døra, slår hardt i den og banner. Kompis gjør den klassiske buhu-grimasen, underleppa ut og later som han gnir tårer utav øynene en halvmeter fra ansiktet hans, mens bussen står på rødt. Alle fulgte tydeligvis med pga. lyden fra slaget og ler hardt sammen, mens mannen rødmer og krymper.

Ser et bananskall liggende inne på t-banestasjonen og tenker kjapt at denne forbanna myten skal avkreftes her og nå. Tydeligvis en naturlov det der, for beina mine forsvinner rett opp, lander på ryggen og ler oppriktig mens jeg prøver å få pusten tilbake sammen med de fem-seks andre tilstede.

På kino dør en hund i filmen og det er stille og trist rett etterpå til noen utbryter «Det var DEN bikkja!!!» og ler HØYT og hjertelig helt alene, før det går noen sekunder og resten av salen blir med.

Oppdaga en en speilglatt isflekk i en bakke i sentrum. Kjøper popcorn, finner en benk passe langt unna og sitter og ser folk tryne i nesten en time. Ja, jeg var tolv og det var hysterisk.

Skolebussen til barneskolen. To søsken leker bak en svær snøhaug, og på vei over denne til døra sklir broren hardt nok til at det blir en halvveis baklengs salto og han forsvinner ut av syne og ned i snøen. Søstera sier beklemt til sjåføren at «broren min er syk, så han skal ikke på skolen».

Enda en bussrelatert episode. På vei inn i Oslo, når den gikk ved havna og børsen passerer det først ei jævlig breibeint hore. Velkommen til Oslo, skitne jævla drittby, tenker jeg før vi kjører forbi børsen, der ei anna uheldig dame blir tatt HARDT i doggy av enda en Mann I Dress på parkeringa mellom to biler. Kunne ikke annet enn å le så høyt at det var flaut hele veien inn til bussterminalen.

Dette er noen eksempler som slår meg her i halvfylla, kom gjerne med flere og bedre! Har endel, men vil ikke gjenkjennes. Vet humoren min er enkel, dum og småond, men slapstick er gøy. Og den siste med horene var som når man tripper og skillet mellom egne tanker og verden omkring blir tynnere med narrativ omkring alt. Ubetalelig (ikke for de stakkars damene, håper jeg).

folkens!
Sitat av funksjon Vis innlegg
På kino dør en hund i filmen og det er stille og trist rett etterpå til noen utbryter
«Det var DEN bikkja!!!» og ler HØYT og hjertelig helt alene, før det går noen sekunder og resten av salen blir med.
Vis hele sitatet...
Dette er helt klart funny!
George Costanza i fra 90 talls serien Seinfeld gjør det samme.
Han blir så gira på responsen han mottar at han prøver å gjenta suksessen neste kveld
bare for å bli utkonkurrert av en dude med laserpenn.

Seinfeld - That's Gotta Hurt
Sist endret av vindaloo; 7. november 2020 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stoppet opp for et forgjengerfelt fordi en mann skulle gå over veien. Det var vinteren og veldig glatt så han mistet beinfestet men nektet absolutt å akseptere fallet. I flere sekunder så det ut som en form for vill dansing før han etterhvert omtrent kastet seg flatt ned på veien. Under opptredenen så hadde jeg begynt å le hardt og han så på meg og lo han også i noen sekunder før latteren ble til et alvorlig tusenmetersblikk med halvglis. Han humpet seg deretter over veien på rumpa. Kjørte inn samme veien han gikk videre på og jeg så at han haltet seg flau unna.
Sist endret av Relevant; 8. november 2020 kl. 01:19.
kastet snøballer mot skoleveggen fra andre siden av veien, ute av det bkå kommer en dame men hunden sin som får den rett i hue fra 50 meters avstand.
Satt på banen med x’en og hun påpekte litt vel høyt at det stinka skikkelig bæsj her. Jeg prøvde å hysje henne ned men hun fortsatte. «noen her er nok skikkelig ille i magen...» Så da opp på de to guttene som satt ovenfor oss og han til venstre stirret på kompisen, rødsprengt i ansiktet og rista og kompisen til høyre så gravalvorlig i gulvet. Fikk øyekontakt med han som holdt på å le seg ihjel og da drev jeg å kvalte knis samtidig så da sprakk jeg også. Og så lo vi alle fire i tre sekunder. Det var tre stopp til med fis i luften og stirring i gulvet fra alle kanter. Han til høyre hadde sluppet en bombe. Og den hang i luften...
Sist endret av Relevant; 8. november 2020 kl. 01:44.
Her går du over streken Relevant.
Fis er ikke morsomt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Her går du over streken Relevant.
Fis er ikke morsomt.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ler av fis er du verdens kjedeligste surpomp.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hvis du ikke ler av fis er du verdens kjedeligste surpomp.
Vis hele sitatet...
Enig.
Men jeg lo godt av meg selv når jeg skrev det
Vi var tre ifølge og alene på trikken, ene kompisen min bæsjer på setet og han andre står å pisser ved døren, i nykter tilstand. Det var ikke pent, men...

En annen kompis står regelrett å tisser i bukta på Kalvøya med masse badegjester rett i nærheten. Kompisen har på badeshorts, men han viser tegn til meg så jeg vet at han tisser. Heller ikke pent, men...

Slikt er morsomt, men selvfølgelig hadde jeg IKKE likt å komme på trikken og lukte urin samt at det er bæsj på setet. Jeg hadde absolutt ikke likt å vite at badegjester tisser der jeg skal bade. Begge episodene viser mangel på respekt for sine omgivelser, men jeg elsker disse kompisene og de har både intellekt og hjerte på rett plass - sånn egentlig.

Vet ikke om dette kvalifiserer til hverdagsøyeblikk, det er ikke klisje, men det er kuriositet noen av dere kanskje ler litt av.

Som Relevant er inne på fis og slikt er morsomt, det er ikke morsomt sånn egentlig, heller jævlig ekkelt og jeg skulle helst vært en skapning som ikke bæsjet, tisset, feis og stank uten å ta skade av å ikke gjøre det. Vi blir så usikre når det kommer til bæsj, tiss, fis og generell vond kroppslukt at det føles godt å kunne le av det. Det kan minne mye om fjortisoppførsel å knise og fnise av slikt, jeg vet ikke, men tror vi finner tilbake til vårt barnlige når vi ler av slikt.
Siden vi er i gang... Hvem andre her har pissa på dørhåndtaket på en splitter ny politibil mens den står midt i sentrum på tomta til politistasjonen, altså 2 meter utenfor garasjen og 1 meter unna hovedinngangen? Var i den perioden snuten liksom skulle få seg ett løft med nye biler og fryktinngytende refleksmønster, kunne ikke fordra det. At vi ikke blei tatt Flaks at jeg ikke måtte drite... heldigvis var jeg under 18 og kan skylde på at jeg ikke var voksen.

Jeg liker å se på det som en proaktiv handling fra min side da samme politistasjon forøvrig kom med falske anklager flere år seinere, som de lett kunne sjekket meg ut av uten at jeg hadde behøvd å møte opp da de satt på all nødvendig informasjon. Bygdesnuten veit ikke hva taushetsplikt betyr og de er åpenbart inkompetente gamle sulikker. Det var deilig å kunne svare "********* politistasjon? Har ikke dere lagt ned enda?" da idioten omsider presenterte seg etter jeg skjelte han ut for å være en uprofesjonell random dude som ringer meg med beskyldninger. Blei noe hvesing i andre enden da Han som ringte forsvant fort da han hørte jeg var på vei, men kan si kollegaene hans som stod igjen med skjegget i postkassa lurte på hva faen han dreiv med da jeg ikke lignet gjerningsmannen på noen som helst måte og hadde aldri vært på stedet.

Nei, å pisse på en bil er nok ikke noe å være stolt over, men ikke faen om jeg eier anger eller skam rundt handlinga heller. Ringer du når det brygger opp til bråk og frihetsberøvelse, får du beskjed om at de ikke jobber forebyggende.(på tross av hvor mye de skryter av å jobbe forebyggende, og hvor effektivt dette er) Ringer du etterpå er det for seint. Anmelder man incest eller vold i nære relasjoner blir det henlagt relativt kjapt fordi det er så vanskelig at det er best å ikke prøve. Men ser de deg med en joint så er saken klar...

Skål for godt arbeid, og skål for hvilken retning krigen mot narkotika fører oss også en kake til kake-Erna

Sitat av knert1 Vis innlegg
Skål for godt arbeid, og skål for hvilken retning krigen mot narkotika fører oss
Vis hele sitatet...
Arild Knutsen skal ha en del av æren for det. En skikkelig mensch med stort hjerte for utstøtte og svakerestilte.
Var på jobb, tok heis alene. Brente av tidenes fjert. Pling sa det, og inn kom det ei veldig pen ei. Den fisen hadde en synnsyk hang time, luktet heller ikke bra inne i den lille heisen.
Jeg så på henne og mumlet sorry. Tror hun døde litt innvendig etter den heisturen der. Heldigvis skulle jeg ut en etasje etter at hun kom.
Var på tog terminalen i STVG. Kom inn fra toget. går med kompisen min bortover. En lita jente som ikke helt fyller med, typ 4 år. valser inn i meg og begynner å vase med beina. tar 3-4 steg bakover mens hun stirrer på meg. faller rett på ræva. for meg er alt dette i slow motion. Hun ligger der i et par sek mens hun stirrer intenst på meg. Så begynner hun å hylgrine. Jeg og kompisen min daua av latter mens vi stakk derifra :P
En av ansatt i firmaet mitt er en sånn "mannemann", er fra bygda og er liksom så karslig av seg. Etter lunsj skulle vi alle ta den obligatoriske etter-mat-snusen. Gubben breiet ut om hvor feminint og teit posesnus er. "Ækte menn snuse laus!". Vi var så snille at vi ga han en siberia, som er en av de sterkeste snusene her til lands. Den store maskuline karn kastet opp

Da min far var i 20-årene, dro han og noen kompiser på guttetur til New York. De vandret nedover en gate og en gigant av en mann stopper foran dem og sier "KJØTTKAK" før han fortsetter på sin ferd.
Sist endret av NIDAROLS; 8. november 2020 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg observerte en gang en fyr på Oslo City som syv minutter på stengetid 23. desember nettopp hadde begynt på julehandelen. Han hadde kona på tråden, men han holdt henne på en armlengdes avstand - bokstavelig talt: Han gikk og holdt telefonen så langt unna ansiktet han kunne mens en vedvarende strøm av indignasjon og forbannelser blåste ut av høyttaleren. Det var ikke noe problem å høre hva som ble skreket, fistelstemmen til tross: "Har du ikke kjøpt gave til LYDIA en gang?? HAR DU GLEMT Å HANDLE GAVE TIL DATTEREN DIN!?"
Bemerkelsesverdig nok var mannen like rolig som St. Bernhards-hund som nettopp har blitt dratt med på en femtimers skitur. Han gjespa, svarte lavmælt når det var pause i harangen. Klødde seg litt på ballene. Snuste nysgjerrig ut i lufta. Lot tsunamien av bebreidelser og trusler om skilsmisse skylle over ham, totalt uaffisert. I det han passerte Eplehuset dro han ei linje jeg aldri vil glemme: "Nei, kan hun ikke bare få en mac da?"
Det ble helt stille i andre enden.
"Tar det som ja, jeg! *klikk*"
Hvorpå fyren labba inn i eplebutikken og kom ut igjen et knapt minutt senere med en fullspecca femtentommers macbook pro.
Sist endret av Myoxocephalus; 8. november 2020 kl. 23:33.
Haha LYDIA...
you can't make that shit up.
Beste jeg har hørt på lenge!
Som sikkert mange skjønner, så bor jeg godt utpå bygda. Dette er noe jeg opplevde tidlig om våren 1998 på en parkeringsplass utenfor en butikk i et tettsted et ikke så stort stykke unna her. Hos mange eldre rundt her, så var alarm en ny og moderne ting. Hos mange av disse eldre, så var det kona som gjorde innkjøp av mat o.l., mens gubben kjøpte ting til bruket og slo av en prat med "kara". Dette var fra ett slikt tilfelle. Kjerringa var vist ferdig mye tidligere enn gubben. Kjerringa gjorde som hun pleide, og sette seg på passasjerplassen i bilen. Men da gikk også alarmen. Kjerringa satt der snurt i framsetet med lua og vinterkåpa på og håndvesken i fanget, mens bilen sto der og blinket og ulet. Det synet var igrunn ganske så komisk. Håper hun likte oppmerksomheten.

Ellers så har jeg noen opplevelser med dyr, som iallfall jeg synes er morsomme. Håper dere synes det samme.

Om sommeren så pleide jeg ofte kose litt med dyr, som beitet like rundt der jeg bodde. Dette var ei merr, som hadde fått et føll. Merra kjente meg, så hun stolte på meg. Men med føllet var det helt annerledes. Ved ei gammel stue på det beitet, så fant jeg et ca. 20 cm langt gammelt vinkeljern, som var delvis opprustet i kantene. Altså toppen hadde ikke bl.a. den spisse kanten.
Jeg puttet dette i baklomma, og klarte å snike meg innpå føllet, når det pattet sin mor (merra). Jeg klødde det litt, og etter noen runder med dette, stolte det mer på meg. Mens føllet så en annen retning, dro jeg fram vinkeljernet, og klødde føllet oppå ryggen rett framfor hoftene med kanten. Føllet sto manisk å vrengte trynet og tagg i løse luften. Dette er noe hester gjør, av sosiale instinkter. De står hode mot hode men overlappende. Så klør dem hverandres rygg med tennene. Der sto jeg og gnidde det vinkeljernet mot ryggen, og kjeften gikk... Etter en god stund, så ga jeg opp med dette og gikk vekk. Dette føllet, som et par timer tidligere var livredd meg, kom da løpende etter meg. Så passerte det meg, og rygget rompa rett fremfor der jeg sto, og ville at jeg skulle skave mere med vinkeljernet.
Ond som jeg er, så løpte jeg en 20 m bort, føllet satte etter i galopp etter og plasserte seg som sist. Jeg begynte å le, sammen med føllet fikk en omgang til med vinkeljernet.

Ellers så jobbet jeg en del i fjøset. Da hadde jeg med 1,5 liter te til hvert fjøsskift. Earl Grey om morgenen og Lady Grey om ettermiddagen. Etter en stund der, så fikk jeg det merkelige innfallet, at jeg helte ca. en halv desiliter te ut i drikkeskålen til to kuer. Hun ene (Bellina) luktet opp i drikkeskålen og drakk. Jeg helte litt mer oppi, og hun drakk mer.
Dette ble noe som jeg gjorde en del, at de to (Bellina og Trine 2 og 2 kuer deler drikkekar) fikk en glukk te en gang i blant. Noe dem tydeligvis likte.
Etter en stund med dette, så ble jeg rundsleiket når jeg gikk i mellom dem og strødde med halm. Dem likte meg tydeligvis veldig godt.

Ellers nesten i begynnelsen jeg begynte i dette fjøset. Så var det ei ku, som nylig hadde fått en kalv. Da sto jeg der noen kvelder, og beskuet kalven som drakk melk av kua og alt det der. Dette er faktisk ganske beroligende å se på.
Men denne kua likte ikke, at jeg sto der ved porten til kalvingsbingen. Men et par meter unna, så sto det en stor trillebår med grovraspet kålrot. Jeg hentet en kålrotbit, og ga kua. Så lenge hun tagg på kålrotbiten, så var vi bestevenner. Men etter svelgingen pekte hun mot meg med hornene, og truet meg. Da kom det en kålrotbit til, og vi var igjen perlevenner noen sekunder, så nesten bitre fiender igjen. Den kua hadde en solid halvtime, der hun ikke var helt sikker på om vi var fiender eller venner.