Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1191
Anonym bruker
"Sint Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du blander sativa og Indica, vil det bli hybrid da?

Tenker på om du hadde tatt
F.eks grønt sativa også en annen type som er Indica å blanda i Jay foreksempel. Blir det hybrid da?
En hybrid er en plante med genetikk fra både indica og sativa. Om du blander mekk fra to separate rendyrkede indica/sativa planter blir det fremdeles ingen hybrid, men du vil få egenskapene fra begge plantene.
Mja, vel, kanskje, ikke helt.
Cannabis-strains er hybrider når det er en blanding av sativa og indica i det genetiske materialet, altså at foreldre-generasjonen(e) er blanding av de to; å blande weeden fra indika- og sativastrains i et rullepapir blir liksom ikke helt det samme konseptet, selv om effekten kan være lik.
Det blir ikke magisk til en hybrid-strain, men effekten kan bli som en hybrid. Jeg har selv gjort dette med greit resultat.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De aller aller fleste strains som finnes idag er allerede hybrid. Du finner ikke rene sativa eller indica planter lenger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De aller aller fleste strains som finnes idag er allerede hybrid. Du finner ikke rene sativa eller indica planter lenger.
Vis hele sitatet...
Kilde på dette?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Kilde på dette?
Vis hele sitatet...
Jeg hørte også dette. Det var på en av de Explained-seriene på Netflix der episoden handlet om weed. Er relativt ny episode, ikke særlig mer enn et år gammel
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De aller aller fleste strains som finnes idag er allerede hybrid. Du finner ikke rene sativa eller indica planter lenger.
Vis hele sitatet...
Det er vel en sannhet med modifikasjoner, man har for eksempel Afghan#1, Northern Lights og Lauging Buddah, sånn jeg kommer på med en gang. At hybrider absolutt er mest vanlig om dagen er det ingen tvil om, men så er det ikke til å komme unna at man finner renere strains om man har litt interesse.
En hybrid kan også være sativa, indica eller hybrid miksa med ruderalis.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du fåt rene sativa og indica typer på medesinsk,men en hybrid me 20%thc funker bedre enn feks bedrocan som er en ren sativa på 22%
Kjenner noen som kaller det for trollmekk/trollmix. Selv mener jeg det kun er pot+hasj som er ekte trollmekk. Men kjennetegnet på at jeg har sativa og indica blanda sammen er et jeg blir alltid varm i trynet ifht ellers.

Men siden. Hasj oftest er indica og pot oftest er sativa så gir det litt mening at dette kalles trollmekk også. Og hvis man blander sativa pot med indica pot blir jo det noe lignende. Men ingen hadde kalt bare sativa + indica for trollmekk igjen da. Godt spørsmål ts.

Men tror faktisk at to strains i et mekk har mer av strainas karakteristikker enn om en hann fra et strain gjør frø med et annet strain og man røyker dette
Sist endret av Bluesky_; 25. september 2020 kl. 07:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.