Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1686
Jeg har et ganske omfattende pille problem, benzodiazepiner.
Xanor. Begynnte med det i ung alder og har slutta med det 3 ganger, og har alltid endt opp i psykose av abstinenser. Psykose er utrolig skremmende og slitsomt for hjernen min.
Jeg klarer bare ikke å holde meg unna Xanor fordi min sosiale angst ødelegger livet mitt. Jeg relapser alltid, på det. Får det ikke av legen. Jeg orker ikke en psykose til, har fått PTSD av psykoser, og det er også en av grunnene til at jeg ikke klarer meg uten benzo. Livet mitt er bare isolert, er en ordentlig outsider, jeg er en sosial klovn uten benzo eller annet dop. Har ikke hatt en ordentlig vennekrets på lenge, eller en kjæreste, og det gjør meg bare mer deprimert. Er fanget i pille fella og vil fraråde andre med å begynne fordi da kan du ende opp som meg. Vet ikke hva jeg vil med tråden egt. Nå er jeg bare suicidal hver dag pga livssituasjonen min. Noen som har råd eller lignende erfaringer å komme seg ut av pille faenskapen?
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Kom gjerne med litt mer info om deg selv (hvis du er komfortabel med det selvfølgelig). Da tenker jeg spesielt på alder, hvor lenge har du vært avhengig av benzo, ca. daglig dosering, hva legger du i "annet dop"? Andre ting som jobb, utdanning, interesser og evt abisjoner (enten om det er fortid eller nåtid) vil også kunne være relevant.

Blir mye lettere å gi mer konkrete råd med litt mer oversikt.
Kjip situasjon! Har ikke noe pilleproblem så det er vansklig å relatere til, men jeg var vanerøyker av hasj i mange år noe som var sosialt selvmord for min del. Det er nå forøvrig 4 år siden jeg sluttet med det. Har sliti en del med sosial angst og depresjoner i store deler av livet mitt. De tipsene jeg har er ting som har funket veldig bra for min del, men som ikke nødvendigvis funker for alle. Det første tipset mitt kommer kanskje ikke til og kurere deg, MEN det kommer til å hjelpe deg jævlig langt på vei, og det er trening. Trening er forsket på og forskere har kommet frem til at det i mange tilfeler har større effekt en antidepressiva, noe som jeg også kan skrive under på. Er jeg borte 2 uker fra trening kjenner jeg at de dårlige periodene begynner å blusse oppigjen, så det er et must for min del. Trener alt mellom 3-6 ganger i uken og humøret kunne ikke vært bedre! Har forøvrig trent i mange år, men har funnet ut av at man må ha en konstant konternueligtet for at effekten skal vedvare. Tips nr 2 er litt mere utradisjonelt, og det er nok ikke alle freaks som er enig med meg her, men sånn err'e! Og det er sopp og syre. Det har også hjulpet med ekstremt mye. Jeg ser ikke på det som dop, for med er det et verktøy. Det har gitt meg ekstremt mye positive effekter som endring av tankegang, det har hjulpet meg med å godta meg selv, jeg har fått et annet syn på verden. Jeg bryr meg nok mere om mennesker rundt meg nå en før samtidig som det er veldig mange ting jeg bare gir totalt faen i. Hadde jeg vært deg ville jeg lest meg litt opp på microdosing og psykedelika generelt. Det har hjulpet mange folk opp av søla så mangt man bruker det fornuftig! Orker ikke skrive for mye om akkurat det da det er nok informasjon å grave opp på internett. Har du spørsmål så bare fyr løs, svarer på det jeg kan. Er en fyr her inne nå som fører en live microdosing blogg fra dag til dag som er veldig bra! Anbefaler å sjekke den ut. Det er også viktig for deg å lese deg opp ifht psykoser, ptsd og psykedelika. Det er ikke alle med den problematikken det passer for, men det må du lese litt på selv for å se om du havner under den kategorien! Saftie first!

Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Kjip situasjon! Har ikke noe pilleproblem så det er vansklig å relatere til, men jeg var vanerøyker av hasj i mange år noe som var sosialt selvmord for min del. Det er nå forøvrig 4 år siden jeg sluttet med det. Har sliti en del med sosial angst og depresjoner i store deler av livet mitt. De tipsene jeg har er ting som har funket veldig bra for min del, men som ikke nødvendigvis funker for alle. Det første tipset mitt kommer kanskje ikke til og kurere deg, MEN det kommer til å hjelpe deg jævlig langt på vei, og det er trening. Trening er forsket på og forskere har kommet frem til at det i mange tilfeler har større effekt en antidepressiva, noe som jeg også kan skrive under på. Er jeg borte 2 uker fra trening kjenner jeg at de dårlige periodene begynner å blusse oppigjen, så det er et must for min del. Trener alt mellom 3-6 ganger i uken og humøret kunne ikke vært bedre! Har forøvrig trent i mange år, men har funnet ut av at man må ha en konstant konternueligtet for at effekten skal vedvare. Tips nr 2 er litt mere utradisjonelt, og det er nok ikke alle freaks som er enig med meg her, men sånn err'e! Og det er sopp og syre. Det har også hjulpet med ekstremt mye. Jeg ser ikke på det som dop, for med er det et verktøy. Det har gitt meg ekstremt mye positive effekter som endring av tankegang, det har hjulpet meg med å godta meg selv, jeg har fått et annet syn på verden. Jeg bryr meg nok mere om mennesker rundt meg nå en før samtidig som det er veldig mange ting jeg bare gir totalt faen i. Hadde jeg vært deg ville jeg lest meg litt opp på microdosing og psykedelika generelt. Det har hjulpet mange folk opp av søla så mangt man bruker det fornuftig! Orker ikke skrive for mye om akkurat det da det er nok informasjon å grave opp på internett. Har du spørsmål så bare fyr løs, svarer på det jeg kan. Er en fyr her inne nå som fører en live microdosing blogg fra dag til dag som er veldig bra! Anbefaler å sjekke den ut. Det er også viktig for deg å lese deg opp ifht psykoser, ptsd og psykedelika. Det er ikke alle med den problematikken det passer for, men det må du lese litt på selv for å se om du havner under den kategorien! Saftie first!
Vis hele sitatet...
Dette er tråden jeg pratet om. Igjen, alt slikt som dette er individuelt. Men det er vært å lese seg litt opp på

https://freak.no/forum/showthread.php?t=317078
Sist endret av Heyhoti; 25. april 2020 kl. 02:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver.
Jeg har også PTSD, det kommer av traumer fra oppveksten.
Jeg føler meg normal og selvsikker med piller med uten føler jeg meg som et nervevrak.
Har slutta 2 ganger før og det har vært et helvette, men ender som deg - tilbake til pillene igjen.
Nå er det 5 dager siden siste bikkebein ble inntatt og jeg prøver egentlig bare å teste meg selv for å se hvor lenge jeg orker å gå ute .
Har etpar liggende.

Å gå på date, møte nye mennesker føles helt umulig for meg uten å ha i meg noe benzo:/
Piller er noe dritt fordi man bygger så fort toleranse, og man kan ikke gå på det for alltid.
PTSD er en komplisert og vond diagnose å ha.
Føler med deg.

Har ofte lurt på om det er sånn andre mennesker føler seg når de er normale som når jeg tar benzo og får roet nervene..