Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1837
Hei.

Jeg venter på pakke fra utlandet, men har nå fått denne beskjeden når jeg sjekker sporingen.

Vi trenger mer informasjon
For å kunne tollvurdere pakken din trenger vi litt mer informasjon. Send inn dokumentasjon.

Noen som kan forklarer meg hva jeg må sende inn og hvorfor de gjør det?

Er den klarert og venter kun på dokumentasjon eller kan det skape problemer for meg.

Det er snakk om CBD Olje fra UK.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vel, siden CBD olje er ulovlig så tror jeg du vil slite med å finne rett dokumentasjon.
De vill ha dokumentasjon på verdi og innhold. Mange sender inn dokumentasjon og så slipper det igjennom. Iallfall om det bare er verdi.
Jeg fikk kontakt med en som har måtte gjøre det selv og de vil visst bare vite pris i forhold til vare. H*n har bestilt samme vare fra samme sted flere ganger og ved et par anledninger kommer de med åpnet av tollen teip.

En annen har fått det gjennom uten å måtte ettersendte dokumentasjon, så jeg er veldig nysgjerrig på om den kommer gjennom eller ikke.

Kjenner en hel del mennesker som kjøper CBD fra utlandet og ingen av dem har fått pakken sin stoppet, selv etter flere måneders kjøp.

Håper jeg har fått sendt det de ville se...

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
De vill ha dokumentasjon på verdi og innhold. Mange sender inn dokumentasjon og så slipper det igjennom. Iallfall om det bare er verdi.
Vis hele sitatet...

Var det jeg fikk beskjed om også. Lest flere steder på nettet at de ikke stopper CBD lenger, men jeg er av typen som har uflaks med det meste

Selv om de forrige pakkene har kommet gjennom, uten problemer og rett i postkassa her hjemme.

Fant denne nå..

Hvis du får beskjed om at varene er til tollbehandling, betyr det ikke at Tolletaten har varen hos seg. Det er transportøren som foretar det praktiske rundt tollbehandlingen, og som vet hvor pakken din befinner seg.
Sist endret av ronniba; 15. oktober 2020 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er med i cbd gruppe på facebook, og ingen der har problemer med at varene blir beslaglagt bortsett fra en i ny og ne. Har inntrykk av at de ikke bryr seg så mye, sålenge det ikke er thc i den.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Flere her som har opplevd at pakker fra utlandet går meget tregt? Har noen pakker jeg venter på. Står på sporinga at consignment has arrived in destination country. Men som ikke har blitt registrert i Oslo enda?
Siste 1-2 årene så har Posten gitt helt opp. Ca 30% av alt jeg kjøper på eBay blir refundert fordi det ikke kommer innenfor leveringsfristen, og selv når ting blir levert i ettertid så blir sporingen ofte stående på kun at pakken er ankommet landet eller den ofte sette "Sist innom Lørenskog". Flere og flere pakker vil også ved sjekk på 17track.net vise at den skifter sporingsnummer på veien (ofte nevnt som "Last mile tracking number: <S10 UPU standard tracking number format/>". Når selger da sender feil og pakken kun har et "nyere" sporingsnummer så er det ingen måte å ta det nye sporingsnummeret og finne ut hvilken selger det var som sendte feil (uten å sjekke ALLE sporingsnummer man har fått og sjekke om de igjen har fått enda et (last mile) sporingsnummer).
Jeg har sporing helt frem, men er 3 pakker som bare står at de har ankommet Norge. Står consignment has arrived in country of destination. Men så er det stopp. Den ene har stått sånn en måned. Ingen hjelp å få av posten
Og ikke glem at Tollvesenet ofte bytter ut sporingsnummeret med et norsk sporingsnummer. Sef uten å varsle.
Jeg har hatt mange pakker åpnet av Tolletaten (ingenting som lovlig sett heter Tollvesenet i Norge), men aldri merket noe på sporingen, kun typisk toll-tape og en liten lapp som sier pakken er åpnet for sjekk av verdi (men så handler jeg ikke nark heller).. Lappen har felt for signatur av tollbetjenten, men jeg har aldri sett en faktisk signatur i det feltet..