Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2641
Og er det noe som helst aldergrense på og kjøpe pumpe og kanyl
Anonym bruker
"Selvforsynt Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke det er noe aldersgrense. Generelt sett kan private bedrifter nekte å selge hva som helst til hvem som helst (sålenge det ikke er snakk om diskriminering).

Når det gjelder apotek er det muligens andre plikter og regler? Kan ikke se for leg at et apotek har lov å nekte å selge en medisin du trenger feks.

Uansett tror jeg det går helt fint at du kjøpet kanyler og pumper
De kan nekte deg om du kommer for å kjøpe kjemikalier om de mistenker det skal brukes til tull og fanteri, men kanyler ihvertfall tror jeg ikke de har lov å nekte deg, selv om du skal sette ett skudd. Det kan jovære for alt fra medisiner til what not
Kjøp en eske med 100 om gangen så sparer du flere hundre kr btw
BRAND ∞ STRONG
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Og er det noe som helst aldergrense på og kjøpe pumpe og kanyl
Vis hele sitatet...
Leste en artikkel hvor det stod:
"Barn helt ned i 12-årsalderen kjøper sprøyter på apotekene for å bruke dem til piercing hjemme."


I samme artikkel stod det:
"Apoteker Per Kristian Faksvåg ved Apoteket Vitus Magasinet selger ikke lenger sprøyter til kunder som er under 16 år.
Han bekrefter likevel at det er høyst forskjellig hva slags holdning de forskjellige apotekene har til å selge sprøyter til barn.

- Jeg har sagt nei til personer helt ned til 12- 13 års alderen som gjerne kommer med foreldre for de skal kjøpe kanyler til piercing, forteller Faksvåg."
Sist endret av vindaloo; 25. mai 2021 kl. 08:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg gjør dette minst 1-2 ganger i året. Det går helt fint. Bare si at du skal ha en ekse med feks 2 ml pumper og blå kanyler.

Vit hva du skal ha på forhånd. Jeg antar at du er over 18.

At de mumbler "jævla boler" eller "jævla narkoman" når du går ut døra må man leve med. Neida, joda.
Sist endret av Superspurv; 25. mai 2021 kl. 12:33.
Bestill på nettet og få det sendt i posten.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Bestill på nettet og få det sendt i posten.
Vis hele sitatet...
Enkelte varer krever 18 årsgrense, ved at man fyller inn personnummeret sitt. Er OP over 18 burde ikke dette være noe problem.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Bestill på nettet og få det sendt i posten.
Vis hele sitatet...
Har du en link?
Sitat av Munin369 Vis innlegg
Har du en link?
Vis hele sitatet...
Vitusapoteket skal det gå an å bestille fra.
Www.apotek1.no for eksempel. Eller Boots.no. Bare å søke etter din apotek-kjede på nettet.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Enkelte varer krever 18 årsgrense, ved at man fyller inn personnummeret sitt. Er OP over 18 burde ikke dette være noe problem.
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte nylig en eske med 100 kanyler og pumper fra Apotek1.no, ble ikke bedt om å verifisere alderen min.