Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 13925
heihei noen som her som har prøvd og skyte mdma før? er det bra rush som på hero eller er det mer care hvordan man tar mdma? takker peace
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sorry for litt off-topic, men, hva skjer?? Hvorfor i all verden må alt alltid skytes?? MDMA er jo (ikke for garva folk) et relativt nytt og "poppis" rusmiddel.. Så skal plutselig folk begynne å skyte det også.
Jeg skjønner det bare ikke. Er det mere det at nåla er halve opplevelsen? Har snakket med noen jeg kjenner som skyter speed, og de sier at ritualet rundt det er nesten hele opplevesen...? Veit dette ikke svarer på spørsmålet ditt, men jeg måtte bare få det ut. Jeg FATTER ikke hva som skjer med at skyting plutselig har blitt stuerent, og at flere og flere UNGE UNGE folk tester, eller driver med det. Skremmende som faen.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
mdma har vært i bruk siden 80-90 tallet. Du skriver at du ikke skjønner hvorfor folk skyter, og så forklarer du hvorfor i neste setning.
Tror ikke skyting har blitt så mye mer stuereint i det siste, er nok heller at folk føler seg komfortable med å poste spørsmål direkte her uten å komme med unskyldninger og ansvarsfraskrivende introduksjoner.
Sist endret av Bothrops; 5. juli 2015 kl. 16:15.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Erowid har flere rapporter på intravenøs MDMA opplevelser. Det beskrives som et kaldt rush, men veldig godt.
Crimea River
Alec's Avatar
Det finnes flere tråder om emne, faktisk en med akkurat samme tittel som din.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=261771
Sitat av monoxide Vis innlegg
Husk at biotilgjengeligheten er 100% ved IV og ganske mye mindre ved oralt/nasalt. Så vær forsiktig med dosering, bedre med for lite enn for mye.

Les litt rundt på nettet så finner du mye informasjon om IV MDMA.

Utklipp fra bluelight.ru

"I've done it on several occasions and it's fucked, a waste and painful

1. The peak is unpleasant and the rush is unbearable, overwhelming. On more then one occasion I've gotten headaches that remind me of when i overdosed. so yes not nice.

It's really hard to get the dose right.

2. it's exhausting and you don't get the empothegenic rush that eating gives you. i can stress it enough. the its a complete waste, you spend ages preparing the shot. It also passes pretty quickly, like 30mins, leaving you feeling like shit.

3. unless you have pure MDMA powder your scaring your liver and pumping god knows what in your body

4. why waste good MDMA like that. If you want a fast hit then stick it up your ass.

5. for some reason the inject site takes a hammering. Its similar to what you read about when people are shooting up research chems."

Anbefaler å droppe, nasalt eller analt. Sprøyter er aldri bra.
Vis hele sitatet...
Det virker som at det krever mye mindre doser, varer mye kortere og kan lett overdoseres.
Kan være noen som liker det sånn, andre ikke.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
mdma har vært i bruk siden 80-90 tallet. Du skriver at du ikke skjønner hvorfor folk skyter, og så forklarer du hvorfor i neste setning.
Tror ikke skyting har blitt så mye mer stuereint i det siste, er nok heller at folk føler seg komfortable med å poste spørsmål direkte her uten å komme med unskyldninger og ansvarsfraskrivende introduksjoner.
Vis hele sitatet...
Jeg ventet meg et svar som dette. Og jeg tenker heller ikke å komme med noen rant på hvorfor jeg stiller spørsmål ved TS sin problemstilling.
Men jeg føler allikevel det er legitimt å lure. Håper TS finner en trygg og okei måte å skyte på. Siden det som du sier har eksistert siden 80-tallet finnes det nok flere greie og fine eksempler på dette både her på forumet og ellers online.

Som du også presiserer er det nok lettere å føle seg komfortabel på et onlineforum hvor man er tilnærma "anonym", men det er ikke dermed sagt at man fraskriver seg all mulighet til å bli stilt spørsmål ved. Det er vel det som er vitsen med slike forum. Diskusjon og deling av kunnskap
Sist endret av sorrY; 7. juli 2015 kl. 13:14.
Sitat av sorrY Vis innlegg
Jeg ventet meg et svar som dette. Og jeg tenker heller ikke å komme med noen rant på hvorfor jeg stiller spørsmål ved TS sin problemstilling.
Men jeg føler allikevel det er legitimt å lure. Håper TS finner en trygg og okei måte å skyte på. Siden det som du sier har eksistert siden 80-tallet finnes det nok flere greie og fine eksempler på dette både her på forumet og ellers online.

Som du også presiserer er det nok lettere å føle seg komfortabel på et onlineforum hvor man er tilnærma "anonym", men det er ikke dermed sagt at man fraskriver seg all mulighet til å bli stilt spørsmål ved. Det er vel det som er vitsen med slike forum. Diskusjon og deling av kunnskap
Vis hele sitatet...
MDMA har vært godt brukt siden midten av 70`tallet, kanskje litt tidligere, hukommelse er tungt å oppdrive. Begynte vel å ta helt av i Dallas,Texas først, om jeg ikke husker feil, så spredte det seg utifra der.
Skal prøve å finne link til den dokumentaren. Må bare huske litt først.

Om jeg ikke tar helt feil er ihvertfall den ene dokumentaren, "Exctacy rising".
Sist endret av Eyeamare; 7. juli 2015 kl. 15:34.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
MDMA har vært godt brukt siden midten av 70`tallet, kanskje litt tidligere, hukommelse er tungt å oppdrive. Begynte vel å ta helt av i Dallas,Texas først, om jeg ikke husker feil, så spredte det seg utifra der.
Skal prøve å finne link til den dokumentaren. Må bare huske litt først.

Om jeg ikke tar helt feil er ihvertfall den ene dokumentaren, "Exctacy rising".
Vis hele sitatet...
Fett! Skal sjekkes ut! Rimelig fascinerende rusmiddel synes jeg.
Sist endret av sorrY; 7. juli 2015 kl. 15:51.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av sorrY Vis innlegg
Sorry for litt off-topic, men, hva skjer?? Hvorfor i all verden må alt alltid skytes?? MDMA er jo (ikke for garva folk) et relativt nytt og "poppis" rusmiddel.. Så skal plutselig folk begynne å skyte det også.
Jeg skjønner det bare ikke. Er det mere det at nåla er halve opplevelsen? Har snakket med noen jeg kjenner som skyter speed, og de sier at ritualet rundt det er nesten hele opplevesen...? Veit dette ikke svarer på spørsmålet ditt, men jeg måtte bare få det ut. Jeg FATTER ikke hva som skjer med at skyting plutselig har blitt stuerent, og at flere og flere UNGE UNGE folk tester, eller driver med det. Skremmende som faen.
Vis hele sitatet...
Å skyte MDMA (samme gjeder de fleste andre stoffer med sentralstimulerende og euforisk effekt) er noe helt annet enn å ta det i nesen eller oralt. Det blir en helt rus. Har enda ikke prøvd det, men skal gjøre det når jeg kommer over noe bra mdma krystaller. Kjenner flere som har prøvd det, og de sa alle at det var den beste smellen de har hatt. Etter jeg tok den første smellen med pepper, så vegrer jeg å snorte det. Synes det er waste og slipper smaken/lukten. Og rusen blir 10 ganger bedre. Bare tenkt en injeksjon på 0,5g med god pepper rett i åra iløpet av sekunder.

Dessuten er det bedre at folk spør, istedet for at de prøver det på egenhånd uten noen snøring på fremgangsmåte. Så pliis spar oss.

Gå til kvinneguiden hvis du skal være frustrert og butthurt over at andre ikke bruker rus på samme måte som deg.

Kanskje det er noen der som bryr seg om de lite konstruktive innleggene dine helt off-topic. Her er vi fleste liberale og respekterer andre sine måter å ruse seg på og hvilke rusmidler man bruker.
Sist endret av Mexxy; 12. juli 2015 kl. 14:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Spar oss? Jeg har ikke snakka til deg Mexxy. Jeg spurte et spørsmål basert på egne teorier, og sa meninga mi angående en ting jeg brenner noe inni helvete for. Dette er et RUSFORUM. Dvs at man snakker om RUS, og ting rundt det. Jeg er ikke medlem i dette forumet for å fortelle folk at det de driver med er feil eller fantastisk. Men for faen, det må da gå ann å ytre meninger uten at folk blir "butthurt", som du sier.

Kvinneguiden er notert.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
On-topic:

Prøv å se om emmaen løser seg i kaldt vann. Hvis ingenting løser seg, så tilsett varm. Ikke begynn å foskoke med en gang. Prøv deg frem forsiktig med å varme opp litt og litt til du ser at det løser seg opp. Hvis det ikke funker, så er det kanskje fordi det er i freebaseform og kanskje trenger noen form for syre for å løse seg opp.

Sitat av sorrY Vis innlegg
Spar oss? Jeg har ikke snakka til deg Mexxy. Jeg spurte et spørsmål basert på egne teorier, og sa meninga mi angående en ting jeg brenner noe inni helvete for. Dette er et RUSFORUM. Dvs at man snakker om RUS, og ting rundt det. Jeg er ikke medlem i dette forumet for å fortelle folk at det de driver med er feil eller fantastisk. Men for faen, det må da gå ann å ytre meninger uten at folk blir "butthurt", som du sier.

Kvinneguiden er notert.
Vis hele sitatet...
Lag din egen tråd hvis du skal svare helt irrelevant til hva TS spør om. Vi driter vel i dine personlige meninger. Denne tråden ble laget for å få informasjon om MDMA IV, ikke bitchinga di. Jeg lurer selv på det samme spørsmålet.

Moralisering er lite godt mottatt her, med mindre det er snakk om noe så idiotisk som hvis noen vurderte å prøve å sniffe bensin eller dospray.
Sist endret av Mexxy; 12. juli 2015 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Mexxy Vis innlegg
On-topic:

Prøv å se om emmaen løser seg i kaldt vann. Hvis ingenting løser seg, så tilsett varm. Ikke begynn å foskoke med en gang. Prøv deg frem forsiktig med å varme opp litt og litt til du ser at det løser seg opp. Hvis det ikke funker, så er det kanskje fordi det er i freebaseform og kanskje trenger noen form for syre for å løse seg opp.



Lag din egen tråd hvis du skal svare helt irrelevant til hva TS spør om. Vi driter vel i dine personlige meninger. Denne tråden ble laget for å få informasjon om MDMA IV, ikke bitchinga di. Jeg lurer selv på det samme spørsmålet.

Moralisering er lite godt mottatt her, med mindre det er snakk om noe så idiotisk som hvis noen vurderte å prøve å sniffe bensin eller dospray.
Vis hele sitatet...
Okei. Beklager for helt irrelevant og ikke i det hele tatt nysgjerrig problemstilling.
Sist endret av sorrY; 12. juli 2015 kl. 16:32.
Jeg har ingen erfaringer med å skyte MDMA (eller noe annet for den saks skyld), men jeg har en relativt lang og variert erfaring med knips og mdma i pulverformat og sitter med ett intrykk av at mdma er best administrert via munnen, rett og slett fordi builduppen ikke bør komme for fort..

Det og at en bekjent av meg brente ned huset til faren sin etter at han skøyt mdma for første gang.
Samme rush som på hero ? hvordan i alledager kan du forestille deg det når det er to helt forskjellige substanser. både molekylært og rusgivende. Eneste forskjellen på å skyte å snorte/droppe mdma er hvor fort du tar det opp i blodet. Førstnevnte går rett i panna på deg å du får ikke opptur i det heletatt, kan bli litt for hefting. så anbefaler å droppe.
Ser for meg at det er like gøy å skyte mdma som det er å skyte syntetisk cannabis.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Ser for meg at det er like gøy å skyte mdma som det er å skyte syntetisk cannabis.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro det? MDMA og syntetisk cannabioider er så lant unna hverandre som det kommer.
Hvordan er skafeeffektene på hjernen med skyting? Sett bort i fra det som er vanligvis assosiert med skyting som mulighet for overdose, infeksjoner hvis man gjør ting feil, og alt det. Vet jo at noen rusmiddler har større skadeeffekt pga det umiddelbare come-upet, mens noen rusmiddler har lite forskjell i umiddelbar skafeeffekt.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Skadeeffekten ved IV om administrert riktig er vel ikke særlig mye større enn ved drop eller striper i starten. Men i lengden tror jeg ikke det finnes stort andre valg enn å slutte eller dø. Overdose er jo en ting, men hjernen som du nevner er jo utsatt for en hel masse andre momenter også. Som Fr.eks hypertensjon, slag osv. Men det er vel ting som sier seg selv.
Når det er sagt var det jo ikke skadevirkninger TS ville vite om som jeg forsto det lengre opp her. Heller mere om hvor sikkert det var at det kom til å gå bra, og at det kom til å være fett.
Sist endret av sorrY; 13. juli 2015 kl. 12:52.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Syntes ikke det er noe og krangle om da. La nå folk gjøre hva de hvil. Jeg personlig skøyt opp alt mellom himmel og jord, etter at jeg ble dop hekta. Da ble det liksom naturlig og skyte opp cola, xtc, makkaen, syre og tilogmed vodka. Skyte kan ikke sammenlignes med noe annet form for inntak, det må være sagt, men samtidig, blodårene våre er ikke laget for denne sporten, og jeg for min del holder meg langt unna sprøyter, ihvertfall nå som jeg er blitt clean på dop, og jeg gidder ikke av en annen god grunn eller, litt uflaks, så er det skittne greier, og sykdommer og dritt. Ikke verdt det.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Syntes ikke det er noe og krangle om da. La nå folk gjøre hva de hvil. Jeg personlig skøyt opp alt mellom himmel og jord, etter at jeg ble dop hekta. Da ble det liksom naturlig og skyte opp cola, xtc, makkaen, syre og tilogmed vodka. Skyte kan ikke sammenlignes med noe annet form for inntak, det må være sagt, men samtidig, blodårene våre er ikke laget for denne sporten, og jeg for min del holder meg langt unna sprøyter, ihvertfall nå som jeg er blitt clean på dop, og jeg gidder ikke av en annen god grunn eller, litt uflaks, så er det skittne greier, og sykdommer og dritt. Ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Jeg er for at folk skal få gjøre AKKURAT som de vil.. Men som tidligere nevnt, så er dette et forum, og da er det naturlig at folk (meg) diskuterer rundt det som blir spurt om.
Bra for deg at du er clean! High Five
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kankje svare på spørsmålet. Når det gjelder skying av MDMA. Har gjort det ved flere anledninger, men husker spesielt en gang, hvor dropsa var spesielt gode i utgangs punktet(hadde prøvd de oralt), skøyt ca. 1/3 av mengden(husker ikke hvor mye), på 3 personer, og det svingte MYE,xMYExMEREx enn alt annet. Og de 2 andre var første gangs, var garantert enig. Men så det er sagt, jeg skal aldri gjøre noe slikt igjen, har veldig stor respekt for MDMA(og andre drugs), og vill ABSOLUTxIKKExanbefale og skyte hverken MDMA eller noe annet.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen her som har en guide på hvordan injisere en trygg førstegangsdose på mdma?
Hvilke nåler? Blandingsforhold osv?
Vil helst gjøre det på en tryggest mulig måte. Så om noen har en enkel step by step, del gjerne!
Ikke ofte jeg mener skyting er best, men på rein MDMA syntes jeg det er best å skyte, man slipper å vente på noe opptur for den kommer med en gang, å kraftigere enn ved snorting og dropping.
Men sett deg så comfy som mulig gjerne myke puter,/dyne..

Å det kan være greit at noen setter smellen på deg om du har
Noen som kan sånn.

Var vitne til noe småstyggt en gang, var en som satt helt ytterste på sofaen å satt smellen selv, han datt framover, slo hue i bordet og knakk nåla i armen. Effekten kom fortere enn han regna med..

Heldigvis stakk litt av nålalitt ut fra armen så noen fikk dratt den ut.

Ikke noe vits å leke supermann, er ikke flaut at det går bra, selvom mange tenker motsatt..
Å skyte MDMA er bare ubehagelig. 50mg føles ut som 200mg og du peaker sekundet stempelet er i bunn. Alt for sterkt, blir bare ekkelt høy.
Jeg injiserte ecstasy tabletter noen mnd, blir kvalm av å tenke på det fordi det kan være livsfarlig. Mye dritt i det og det er ikke verdt det for du får en ekkel nedtur. Spis den. Jeg skøyt det så mye at jeg ikke vil ta mdma noen gang igjen.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke no særlig.
Veldig kald, klinisk rus. Lite til ingen eufori.
Varer kort også.
Sitat av yomomma Vis innlegg
Jeg injiserte ecstasy tabletter noen mnd, blir kvalm av å tenke på det fordi det kan være livsfarlig. Mye dritt i det og det er ikke verdt det for du får en ekkel nedtur. Spis den. Jeg skøyt det så mye at jeg ikke vil ta mdma noen gang igjen.
Vis hele sitatet...
Hører om mye (unnskyld meg) idiot påfunn med knips. Det er tre ting som går igjen, sniffing, spiser en kvart, også en kvart til også kliner vi til med 3. og det er skyting.

Du vet de bindestoffene gjør et relativt ufarlig rusmiddel til så og si sparkel?
Sitat av 420master Vis innlegg
Hører om mye (unnskyld meg) idiot påfunn med knips. Det er tre ting som går igjen, sniffing, spiser en kvart, også en kvart til også kliner vi til med 3. og det er skyting.

Du vet de bindestoffene gjør et relativt ufarlig rusmiddel til så og si sparkel?
Vis hele sitatet...

Ja selvsagt, har erfaring med dette, er du hekta på nåla fra før og får høre fra andre i miljøet at du kan skyte det for å få en mer intens rus, så gjorde jeg jo det.
Hadde flaks at jeg aldri døde av det, men det tror jeg var på grunn av at det ble kjøpt inn samme type hele tiden.
Ikke minst at jeg blir fysisk kvalm av å tenke på den kalde, ekle smaken i halsen jeg kjenner psykisk den dag i dag gjør at jeg aldri vil røre Ecstasy igjen.

Dum var jeg, og heldigvis lærte jeg deretter.
Sitat av yomomma Vis innlegg
Ja selvsagt, har erfaring med dette, er du hekta på nåla fra før og får høre fra andre i miljøet at du kan skyte det for å få en mer intens rus, så gjorde jeg jo det.
Hadde flaks at jeg aldri døde av det, men det tror jeg var på grunn av at det ble kjøpt inn samme type hele tiden.
Ikke minst at jeg blir fysisk kvalm av å tenke på den kalde, ekle smaken i halsen jeg kjenner psykisk den dag i dag gjør at jeg aldri vil røre Ecstasy igjen.

Dum var jeg, og heldigvis lærte jeg deretter.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja knips kan ha en smak som minner om batterisyre egentlig.

Men det sier seg selv da omtrent halve pilla er jo farge og bindestoffer :P og mdma smaker jo ikke akkurat mammas kjøttkaker heller
Sitat av 420master Vis innlegg
Hehe, ja knips kan ha en smak som minner om batterisyre egentlig.

Men det sier seg selv da omtrent halve pilla er jo farge og bindestoffer :P og mdma smaker jo ikke akkurat mammas kjøttkaker heller
Vis hele sitatet...

Ja det var kanskje max 20-40% ren mdma i hver pille. Håper ikke noe la seg på hjerteklaffen, og jeg på sikt dør av et dårlig hjerte, er det som jeg får mest noia av i dag av all slags ekle ting og ikke minst bøff jeg har injisert i årene mine, grøss.....
Sitat av ForNysgjerrig Vis innlegg
Noen her som har en guide på hvordan injisere en trygg førstegangsdose på mdma?
Hvilke nåler? Blandingsforhold osv?
Vil helst gjøre det på en tryggest mulig måte. Så om noen har en enkel step by step, del gjerne!
Vis hele sitatet...
Tar du det IV så er det 100% som blir tatt opp ganske med engang og et drop er 70% 20-60min ish? også har du jo aldri skutt før heller.
Start veldigsmått så er du trygg.
Å skyte MDMA om du ikke skyter til vanlig er etter min mening bare tull og tøys, men det finner du sikkert ut av selv å.

helsepersonell er jeg ikke dette er en ca bare på hvordan og hva jeg gjør

Brukerutstyr
Oransje kanyle(min preferanse)
2.5ml sprøyte
Bomull
kokekar eller noe annet sterilt
sterilt vann
Vekt(anbefalt)

Utstyret skal ikke brukes flere ganger.
Utstyret skal rett i søpla etter skuddet
Utstyret skal aldri deles med noen.
Kanylen skal alltid ha på hetta si om den ikke er i hånden din.
Ikke skyt alene før du har stålkontroll

Utførelse
Hygiene er noe du absolutt skal være nøye med både utsyr og deg selv.
Vask hendene dine, stikkområde og området du skal mekke.
Mål alltid opp dosene med vekt og vær nøye.
Ha alt utstyret lett tilgjengelig før du starter.
Pakk ut alt utstyret.
Vannet bør være litt over kroppstemperatur da er det mye likere å skyte og lettere å blande stoffet.
Legg stoffet i kokekaret.
Trekk opp vann i sprøyta, men legg av plass til stoff og blodsvar .
Sprut vannet over stoffet i kokekaret. Sett på Kanylen med dekselet på sprøyta og rør rundt.
Bland det så godt det lar seg gjøre. Litt "rester" er greit om det er mye derimot bør du kanskje revurdere om du vil skyte.
Ta av kanylen og legg en liten bomullsbit midt i blandinga d. Bomullsbiten skal vi bruke for å filtrere blandinga. Filtrerings prosessen er kanskje den viktigste av de alle.
Plasser sprøyta loddrett over bomullsdotten med et godt press. Trekk kontrollert i stempelet og fyll opp.
Vær 100% sikker på at det ikke er noe annet en "vann" i sprøyta di.
Sett på kanylen å ta av dekselet. Få ut alt av luft som er i sprøyta di. knips litt på den så ser du at lufta stiger. Hold den slik at kanylen peker opp når du gjør dette.
Dytt in stempelet helt til at alt av luft er borte.
Sett på deksel på kanylen og om alt er slik det skal legg sprøyta til side.

Om blodårene din er sjenerte kan du stramme med noe rundt over armen eller heng armen over en sofa kant eller noe. knytt og åpne neven litt så popper de.
Blodårene du skal skyte i er venene. Blodårene frakter blodet i forskjellige retninger du skal bruke de som går mot hjertet.
skyt hvor du vil så lenge det er ei vene.
Blodet som går i venene er fattig på oksygen så de vil fremstå mørkere og seigere.

Skuddet
Når du er 100% klar er det bare å ta av dekselet på kanylen.
Nå har du ei skarplada sprøyte i hånda så behandle den deretter.
sprøyta skal alltid gå samme vei som blodet altså mot hjertet.
Legg sprøyta slik at den følger arma og press nåla slik at den legger seg godt i åra. Trekkstempelet forsiktig tilbake og se etter blodsvar.
Om du får et godt blodsvar med rett farge og konsistens har du truffet der du skal.
Om du har knytet noe rundt overarmen løsne det.
Press stempelet forsiktig inn. Det skal ikke gjøre vondt å skyte. Får du vondt stopp opp for da har du sikkert sklidd ut eller bommet. Om det oppstår kuler eller lignende mens du presser stopp med engang.
Generelt om noe virker feil så stopp med engang
Få legen dine eller noen andre fagfolk til å ta en gjennomgang med deg fremfor å lære det på "gata" om du er usikker på det.



liten preken må du få
Det å skyte stoff er en enveis billett på mange måter. Om du skyter vil mye av magien bli borte, Hvert fall om du ikke skyter. Det kan komme så utrolig mye drit fra det ene skuddet da det fort kan bli en snøball som ruller. Selv om du skyter hippie dop så er et skudd et skudd.
Om skyting blir greia di så Start nederst på armen når du skyter, da slipper du å blokkere åra senere.
Om en gammal røver skal lære deg å flushe så husk at det er et veldig dårligt råd.
Rus å hyggene går sjeldent hånd i hånd tenk på det før du skal mekke et skudd.
Jeg syns det var meget ubehagelig da jeg prøvde å skyte 100mg mdma. Er vesentlig godere rus å droppe det istedenfor. Ble alt for intenst
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Jeg syns det var meget ubehagelig da jeg prøvde å skyte 100mg mdma. Er vesentlig godere rus å droppe det istedenfor. Ble alt for intenst
Vis hele sitatet...
Hadde vært mer enn nok med 50-60 tenker jeg. Aldri brukt nåla og så en avstemning av dette temaet på bluelight for en del år tilbake og mener å huske under 4-5% som foretrakk skyting av mdma

Omtrent samme prosenten som faktisk liker PCP foran lsd for å ha noe å sammenligne med
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Jeg syns det var meget ubehagelig da jeg prøvde å skyte 100mg mdma. Er vesentlig godere rus å droppe det istedenfor. Ble alt for intenst
Vis hele sitatet...
varte det like lenge da?
Sitat av Supermegafon Vis innlegg
varte det like lenge da?
Vis hele sitatet...
Det varer ikke like lenge nei, du får 10-15 intens rus så vil du ha bare et nytt skudd for å oppnå samme intense highen, noe du ikke får uansett, derfor best å spise.
Jeg kan si såpass at da jeg skjøt et halv ecstasy nå i helga (ca 100mg vil jeg TRO, basert på sammenligning på drugsdata) så var det aaalt for intenst, jeg måtte skru av musikk, be vennene mine holde kjeft og finne en pose til meg som jeg kunne spy i mens jeg satt helt stille i stolen med en moderat angst. Jeg hørte også en ringelyd (litt som dmt) de første 10 minuttene etter skuddet, samt at musikken vrengte seg (fikk bitelitt sånn lsd vibe av hvordan musikk hørtes ut) sammen med ringelyde. Nå skjøt jeg tross alt ecstasy og ikke molly, jeg testa heller ikke.. Så gud vet hva som var oppi den.
Kommer aldri til å gjøre dette igjen, uansett om det ble gøy når det roet seg ned og jeg sniffet opp siste ecstasyen. Det er alt for overvelmende og kortvarig. Ikke minst er det ganske risikabelt med tanke på hva som kan være i ecstasyen, ikke nødvendivis på overdoserisiko alltids, men opplevelsen kan fort gå til helvete.. I miljøene jeg vanker har det ofte vært funnet ecstasy som inneholdt 2cb, ketamin og amfetamin.
Tenk dere om før dere gjør det
Sitat av Bigman Mikkemus Vis innlegg
Jeg kan si såpass at da jeg skjøt et halv ecstasy nå i helga (ca 100mg vil jeg TRO, basert på sammenligning på drugsdata) så var det aaalt for intenst, jeg måtte skru av musikk, be vennene mine holde kjeft og finne en pose til meg som jeg kunne spy i mens jeg satt helt stille i stolen med en moderat angst. Jeg hørte også en ringelyd (litt som dmt) de første 10 minuttene etter skuddet, samt at musikken vrengte seg (fikk bitelitt sånn lsd vibe av hvordan musikk hørtes ut) sammen med ringelyde. Nå skjøt jeg tross alt ecstasy og ikke molly, jeg testa heller ikke.. Så gud vet hva som var oppi den.
Kommer aldri til å gjøre dette igjen, uansett om det ble gøy når det roet seg ned og jeg sniffet opp siste ecstasyen. Det er alt for overvelmende og kortvarig. Ikke minst er det ganske risikabelt med tanke på hva som kan være i ecstasyen, ikke nødvendivis på overdoserisiko alltids, men opplevelsen kan fort gå til helvete.. I miljøene jeg vanker har det ofte vært funnet ecstasy som inneholdt 2cb, ketamin og amfetamin.
Tenk dere om før dere gjør det
Vis hele sitatet...
Tosk
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Tosk
Vis hele sitatet...
Enig aldri igjen, og anbefales ikke...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Intensity Vis innlegg
Tar du det IV så er det 100% som blir tatt opp ganske med engang og et drop er 70% 20-60min ish? også har du jo aldri skutt før heller.
Start veldigsmått så er du trygg.
Å skyte MDMA om du ikke skyter til vanlig er etter min mening bare tull og tøys, men det finner du sikkert ut av selv å.

helsepersonell er jeg ikke dette er en ca bare på hvordan og hva jeg gjør

Brukerutstyr
Oransje kanyle(min preferanse)
2.5ml sprøyte
Bomull
kokekar eller noe annet sterilt
sterilt vann
Vekt(anbefalt)

Utstyret skal ikke brukes flere ganger.
Utstyret skal rett i søpla etter skuddet
Utstyret skal aldri deles med noen.
Kanylen skal alltid ha på hetta si om den ikke er i hånden din.
Ikke skyt alene før du har stålkontroll

Utførelse
Hygiene er noe du absolutt skal være nøye med både utsyr og deg selv.
Vask hendene dine, stikkområde og området du skal mekke.
Mål alltid opp dosene med vekt og vær nøye.
Ha alt utstyret lett tilgjengelig før du starter.
Pakk ut alt utstyret.
Vannet bør være litt over kroppstemperatur da er det mye likere å skyte og lettere å blande stoffet.
Legg stoffet i kokekaret.
Trekk opp vann i sprøyta, men legg av plass til stoff og blodsvar .
Sprut vannet over stoffet i kokekaret. Sett på Kanylen med dekselet på sprøyta og rør rundt.
Bland det så godt det lar seg gjøre. Litt "rester" er greit om det er mye derimot bør du kanskje revurdere om du vil skyte.
Ta av kanylen og legg en liten bomullsbit midt i blandinga d. Bomullsbiten skal vi bruke for å filtrere blandinga. Filtrerings prosessen er kanskje den viktigste av de alle.
Plasser sprøyta loddrett over bomullsdotten med et godt press. Trekk kontrollert i stempelet og fyll opp.
Vær 100% sikker på at det ikke er noe annet en "vann" i sprøyta di.
Sett på kanylen å ta av dekselet. Få ut alt av luft som er i sprøyta di. knips litt på den så ser du at lufta stiger. Hold den slik at kanylen peker opp når du gjør dette.
Dytt in stempelet helt til at alt av luft er borte.
Sett på deksel på kanylen og om alt er slik det skal legg sprøyta til side.

Om blodårene din er sjenerte kan du stramme med noe rundt over armen eller heng armen over en sofa kant eller noe. knytt og åpne neven litt så popper de.
Blodårene du skal skyte i er venene. Blodårene frakter blodet i forskjellige retninger du skal bruke de som går mot hjertet.
skyt hvor du vil så lenge det er ei vene.
Blodet som går i venene er fattig på oksygen så de vil fremstå mørkere og seigere.

Skuddet
Når du er 100% klar er det bare å ta av dekselet på kanylen.
Nå har du ei skarplada sprøyte i hånda så behandle den deretter.
sprøyta skal alltid gå samme vei som blodet altså mot hjertet.
Legg sprøyta slik at den følger arma og press nåla slik at den legger seg godt i åra. Trekkstempelet forsiktig tilbake og se etter blodsvar.
Om du får et godt blodsvar med rett farge og konsistens har du truffet der du skal.
Om du har knytet noe rundt overarmen løsne det.
Press stempelet forsiktig inn. Det skal ikke gjøre vondt å skyte. Får du vondt stopp opp for da har du sikkert sklidd ut eller bommet. Om det oppstår kuler eller lignende mens du presser stopp med engang.
Generelt om noe virker feil så stopp med engang
Få legen dine eller noen andre fagfolk til å ta en gjennomgang med deg fremfor å lære det på "gata" om du er usikker på det.



liten preken må du få
Det å skyte stoff er en enveis billett på mange måter. Om du skyter vil mye av magien bli borte, Hvert fall om du ikke skyter. Det kan komme så utrolig mye drit fra det ene skuddet da det fort kan bli en snøball som ruller. Selv om du skyter hippie dop så er et skudd et skudd.
Om skyting blir greia di så Start nederst på armen når du skyter, da slipper du å blokkere åra senere.
Om en gammal røver skal lære deg å flushe så husk at det er et veldig dårligt råd.
Rus å hyggene går sjeldent hånd i hånd tenk på det før du skal mekke et skudd.
Vis hele sitatet...

Bra noen gir en ordentlig fremgansmåte, altfor mange uerfarne som prøver sprøyter første gang(ene) alene og ikke har peiling,samt den hygieniske delen som ikke alle er så rå på.
Men om man skyter Emma alene så er det ikke lett å høre "etterskuddet" delen hehe..
Skyter ikke selv, men har en del venner som skyter, sånn jeg forstår det ut ifra det de har sakt og observasjonene jeg har gjort, så skal man være forsiktig med doseringen, og er ikke helt rush, men siger litt innpå(raskere enn drop eller sniff så klart)
For meg når jeg skjøt ecstasy så var det helt jævelig. Hørte ringelyd, angst og alt for overvelmende rus.
Syns selvet rushet i seg selv er nokså digg, men syns rusen etterpå er mye mer ubehagelig enn om man dropper det. Gjort det to ganger men likte det ikke
Valgfri brukertittel
KingofSpades's Avatar
52 8
Det eneste jeg kan si er at du må absolutt være forsiktig og burde ha noen andre sammen med deg i tilfelle det går galt. Jeg har selv vitnet at en venn overdoset på MDMA IV, han skulle skyte 0,05 altså 50mg men veide heller opp 0,5 altså 500mg. Før han fikk satt hele skuddet begynte øynene hans å dirre ekstremt og han ropte "TA DEN UT TA DEN UT". Heldigvis overlevde han, vi var flere til stede som kunne hjelpe. Men han var temmelig ut av realiteten noen timer. Jeg satt og snakket med han, prøvde å få han til å spise noe, og han snakket tilbake helt normalt men i midten av en setning så kunne han bytte til å snakke med noen andre som ikke var i rommet. Nå har jeg ikke hatt mye kontakt med han på lenge men jeg mener at han ikke kunne huske noe av det som skjedde.
Tura med ei veninne og en kompis, hvor jenta skøyt det. Men merket hun måtte fylle på oftere enn oss to andre som droppet. Rushet var ikke så særlig langt, og oppturen ble kortet ned litt, så den var over på 5 min istedenfor 10-20 min. Noen liker jo ikke oppturen da den kan bli litt heftig på store doser. Men husk MDMA er ikke vannløselig tror jeg, skal ikke si meg 100% sikker. Men du korter oppturen litt, får et lite kaldt rush som kan ligne om annen sentralstiumlerende, dog blir også 10x mer sliten dagen derpå.

Selv vil jeg til jeg sverger til å drop av MDMA, da jeg etter en del eksprimentering fant dosen som funker hver gang dersom jeg lar det være over 2-3 mnder mellom hver gang så lagrene fåær fylt seg. De tømmes også mer drastisk ved skyting enn ved dropping som sikkert er grunnen til at hun sov hele dagen etterpå, mens jeg sov solide 10 timer sov hun 16 og var fortsatt redusert, mens jeg tok samme dosene bare oralt og kunne fungere halveis etter frokost og søvn.

Så sånn jeg så det på henne, selvom dette bare er ett eksempel, så var oppturen kort og intens for henne, men rusen var bare litt over halvparten så langvarig samt dagen derpå var ikke noe morsom for hun. Så jeg tåler heller å være småkvalm i ett kvarter for en rus på 3-5 og kose ræva av meg. Samt være brukbar utpå dagen etter, enn å skyte noe jeg må fylle på 3-4 ganger for å ha det gøy like lenge som oss to som droppet.

Har også hørt flere som har prøvd det og selv etter å ha skutt mdma, gikk de tilbake til å droppe nettop det stoffet da de følte utbytte var bedre.
Sist endret av Coffern; 27. august 2021 kl. 07:02. Grunn: klønete setning, fikset litt gramatikk.