Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1300
Når man legger på seg, hvorfor legger alt seg på magen? Jeg har alltid vært lang og slank, men i løpet av det siste året har jeg lagt på meg 10 kilo. Synes ikke det vises noe særlig godt bortsett fra at magen har blitt større, veldig irriterende. Trener styrke 2-3 ganger i uka. Har ikke holdt på så lenge. Jeg prøver å spise så sunt som mulig, ikke noe junk og godis. Drikker kun vann.

Jevner det seg ut etterhvert? Jeg vil egentlig ikke ha mindre fett, vil bare ikke at alt skal legge seg på midten. Er fortsatt tynn på overkroppen. Noen man kan gjøre for å forhindre at dette skjer?
Det er styrt av hormoner og genetikk hvor fettet ditt legger seg. Er du mann er det enda større sjanse for at det legger seg på magen. Det er også mulig at oppblåst mage gjør at magen ser tykkere ut enn den er. Å snakke med fastlege, muligens en privat lege, og det å senke fettprosenten totalt er nok dine beste sjanser.
Mener å ha hørt at fettet legger seg på magen pga stress, via biologi fag på VGS. Vil nok tro at fettet legger seg der fettet går, via blodomløpet. Siden magen er den delen som er mye i aktiviet, så gir det vel mening
Sist endret av itori123; 10. mai 2021 kl. 19:38.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av itori123 Vis innlegg
Mener å ha hørt at fettet legger seg på magen pga stress, via biologi fag på VGS. Vil nok tro at fettet legger seg der fettet går, via blodomløpet. Siden magen er den delen som er mye i aktiviet, så gir det vel mening
Vis hele sitatet...
Vel, ikke egentlig. Fettceller har man på svært mange forskjellige steder. Det viktige her er hvilke av disse som tar opp fett for lagring, og hvor mye.
Trådstarter
11 6
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er styrt av hormoner og genetikk hvor fettet ditt legger seg. Er du mann er det enda større sjanse for at det legger seg på magen. Det er også mulig at oppblåst mage gjør at magen ser tykkere ut enn den er. Å snakke med fastlege, muligens en privat lege, og det å senke fettprosenten totalt er nok dine beste sjanser.
Vis hele sitatet...
Takk! Oppblåst vet jeg ikke. Magen min er veldig hard.

Det er dumt å få ned fettprosenten når jeg ikke har så mye fett andre plasser. Skulle gjerne hatt mer fett.

Hva skal jeg spørre legen om da? Testosteron du tenker på? Ganske nytt for meg alt dette.

Stress ja, fuck. Stresser veldig mye for tiden.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Hvor gammel er du? Etterhvert så blir det bare sånn at man lettere legger på seg. Ofte for menn så er det på magen, ølmage, eller hvis du holder den sånn noenlunde moderat størrelse, så kalles det dadbody. Det skal visstnok være in hos en del damer det så bare slapp av du. Hvis du ikke er over 50 og kan vise til veldig lave testoverdier så vil legen bare avvise deg blankt uten diskusjon hvis du spør om testo.

Nei her må du gå gjennom kostholdet ditt igjen. Finne makroene dine. Altså hva du trenger av kalorier, fett, karbo, protein. Når du finner ut av det så kan du lage deg en kostholdsplan du følger slavisk med litt underskudd så vil fettprosenten gå ned. Det er derimot ingen garanti for at det er fettet ved magen som vil forsvinne. Punktslanking er ikke mulig.

Trening, gjerne mest kardio men også litt styrke kombinert med riktig mat så vil du få resultatene du er ute etter. Det krever jobb og disiplin og kan være veldig vanskelig.

Jeg ser fram til neste tråd når du spør om steroidebruk. Eller det er vel ikke lov her lenger det kanskje

Edit: Leser du skriver du er tynn ellers og vil ikke ha mindre fett. Da må du ete mer og trene mer hard styrke for å bli større rett og slett da.
Sist endret av NodSquad; 10. mai 2021 kl. 20:10.