Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2211
Anonym bruker
"Sjuk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørte fra en kompis at det er bra å "sniffe" vann etter å ha sniffet speed for da går det gjennom med engang og er mer skånsomt for nesa, i tillegg til at effekten kommer fortere. Noen som har prøvd dette?
Anonym bruker
"Leken Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ingen medisinsk kunnskap her, men jeg antar at greia med å sniffe rusmidler fremfor å ta det oralt er for at det skal treffe blodårene man har bak i nesen.
Ved å skylle nesen med vann så skyller man vel samtidig bort hva nå enn man sniffer og da kan man vel like gjerne ta rusmidlene oralt?

Ikke vet jeg, jeg bare ser for meg at det er slik
Anbefaler å bruke saltvannsløsning, vanlig vann i min erfaring er svie og mer hovenhet ved tett nese under pollensesong. Saltvann løser opp bedre tror jeg. Vet ikke hva jeg skal svare på hovedspørsmålet.
Har lest at man gjør det for å rense nesen, så det ikke ligger å etser.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har hørt at man bør vente ca. 10-15 min så alt er tatt opp, så bruke saltvanns spray
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gjort om en nesespray og blandet speed og litt vann. Det var mer praktisk når man skal ta det det uten å vekke oppsikt, ta litt nesespray er jo helt vanlig.

Tror ikke jeg merka noe mye forskjell, men kanskje det er bedre for nesen? Noen med erfaringer med den versjonen?
Amfetamin er vannløselig, så om man har sniffet mye at det har tettet seg vil vann løse det opp og få det i kontakt med slimhinnene igjen og dermed gi deg funk.

Du må nok ha en del pulver i nesa for at det skal være noe poeng.

Saltvannsspray fra apoteket er gull verdt om er glad i å snorte
Anonym bruker
"Moden Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må ha salt i vannet for at det skal være skånsomt for slimhinnene i nesa. Vanlig vann gjør jævlig vondt.
Du kan eventuelt kjøpe et neseskyllehorn
Uansett om du kjører på med litt nesespray i ny og ne så vill speeden fremdeles skade nesen.
Det er ikke bare nesa som får det, men også tenner.

At det å sniffe vann skal få effekten til å komme fortere stemmer nokk ikke.
Hvordan man sniffer vann er jeg ingen ekspert på, men antar at det ca blir det samme som å ta litt nesespray.
Kjører du vann opp i nesa så vil det renne ut eller blir med svelget i større grad enn det tas opp av slimhinnen. Effekten blir bare utsatt når du vasker nesa.

Får et inntrykk av verken du eller kompisen din helt forstår hvordan man faktisk sniffer normalt med tanke på problemstillingen dere har.
Når du sniffer er målet å dekke slimhinnen som er fuktig uten tilført vann. Slimhinnen har en begrenset opptaksevne og vil naturligvis få litt problemer om du stapper nesa full.
Vanndamp blir naturlig tilført nesen når du puster så bare la nesa jobbe. Om du er smart så benytter du begge nesebor slik at slimhinnen ikke "tørker" ut. Legger du opp en kvarting så del den opp i flere små linjer. Tar du helen i ett drag vill du bare tette nesa å opptaket blir oralt.
Kjenner du en merkelig smak bak i svelget betyr det at du har gjort det feil.
Som et skadereduksjons tiltak er det lurt å gi nesen en vask når slimhinnen har gjort sitt. Av inntaksmetoder er det nasalt som er den mest skadelige når det kommer til speed så om målet er å ikke skade kroppen så er det spise/droppe som er greia.

ble skeptisk når jeg leste om vann snifferns påstander så langet bare ut jeg nå
Jeg skyller alltid nesen med vann etter å ha tatt speed. Da unngår man tett nese, og man slipper at speeden blir liggende i nesen og etse.
Såvidt jeg vet, hvis du er veldig uheldig, kan du få med en organisk passasjer opp i hjernen om man bruker springvann til dette. Kok og lag saltvannsoppløsning, eller kjøpt ferdig saltvannsnesespray, gjerne med aloe vera. Finner'n i helsehylla på kiwi.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Benway Vis innlegg
Såvidt jeg vet, hvis du er veldig uheldig, kan du få med en organisk passasjer opp i hjernen om man bruker springvann til dette.
Vis hele sitatet...

Hvis du har en åpen passasje mellom nese og hjerne, så har man vel ett problem med mer en "organisk passasjerer"
Joa. Mente ikke bokstavelig talt.