Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3117
Kjapt spørsmål bare

Brukt peppar i fleire år, men i det siste så har æ begynt å hallusinere etter æ har tatt peppar, Sånn nån tima etterpå. Ser både folk og dyr, klart og uklart, nån gang e det bare i sidesynet mens andre gang kan æ stå lenge å stirre på enten person eller dyret, e blitt ekstremt plagsomt, da æ ser elga på veien når æ kjøre bil, og æ e jo da nødt til å bremse, kvær gang. Førr plutselig står det faktisk en elg på veien.

Ka kan være grunn til det? Aldri opplevd før, å æ e på 5året med jevnlig bruk av stoffet.
Vet ikke hva det kan være men synes du bør droppe å kjøre bil når du er ruset. Du har ansvar for dine medtrafikanter også og rus og bilkjøring hører ikke sammen. Selv ikke speed med mindre vi snakker medisiner utskrevet av lege feks for adhd.

Du bør virkelig ta deg sammen her. Du hallusinerer bak rattet men fortsetter å kjøre ruset. Ta å skjerp deg før du koster andre mennesker livet.
Du hallisunerer når du kjører bil? TA DEG SAMMEN!
Foresten har jeg fått haliser selv tidligere når jeg brukte pepper, men ikke første dagen så var vell heller søvnmangel som gjorde utslag.
Sist endret av Aron2303; 4. februar 2020 kl. 07:49.
Æ kjøre ikke rusa, sett mæ ikke i bilen å kjøre etter æ har tatt peppar, og æ kjøre heller ikke bil hvis æ har vært våken i flere daga.

Kan hallusinere dagen etterpå eller to daga etter æ har rørt peppar.

Så at æ e uansvarlig vil æ ikke ha på mæ, førr det e æ ikke.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er psykotiske symptomer du skal ta alvorlig. Hjernen din er ødelagt og fortsetter du med pepper nå blir den mer ødelagt og du får psykose og står utsatt for å utvikle permanent schizofreni. Tro meg det vil du ikke
Sitat av Ekstremtgira Vis innlegg
Æ kjøre ikke rusa, sett mæ ikke i bilen å kjøre etter æ har tatt peppar, og æ kjøre heller ikke bil hvis æ har vært våken i flere daga.

Kan hallusinere dagen etterpå eller to daga etter æ har rørt peppar.

Så at æ e uansvarlig vil æ ikke ha på mæ, førr det e æ ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen doktor men dette høres ut som en amfetamin psykose.
Du må slutte med amfetamin nå, før du mister kontrollen helt.
Finn nærmeste akuttpsykiatrisk og snakk med noen asap. Jeg håper de kan gi deg hjelp.
Dette er et faresignal. Fikk selv mer og mer halusinasjoner som gikk over i psykose.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et spørsmål; Hvis dette er et faresignal til senere psykose, er det noe tid kan løse? Altså, hvis man får sånne hallusinasjoner og man tar en LANG pause, kan man starte igjen senere? Eller er det tapt for alltid?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et spørsmål; Hvis dette er et faresignal til senere psykose, er det noe tid kan løse? Altså, hvis man får sånne hallusinasjoner og man tar en LANG pause, kan man starte igjen senere? Eller er det tapt for alltid?
Vis hele sitatet...
Nei, dette viser jo at det er underliggende psykiske problemer inne i bildet. Her må man innse at man ikke kan fortsette.
Hahaha, den teksten der kombinert med dialekten var faen meg humor

Blir litt mindre humor når du kjører ihjel en unge eller nybakt pappa fordi du har satt deg bak rattet i amfetaminrus.
Og ja, snuten tar blodprøve + urinprøve og finner ut at du var ruset.
Og ja, du blir du dømt til jævlig mange år i fengsel.
Oi da. Det høres ikke bra ut. Har brukt speed i mange år. Sluttet med det og brukers mest cola nå. Men det jeg har hatt mest halliser av er speed. Ikke lsd,sopp, leskalin, extacy eller noe annet psyko aktivt. Men da har hallisunasjonene kommet etter noen dager våken på speed. Det er ikke vanlig å få det etter noen timer etter inntak om du ikke har brukt på en stund. Det kan være begynnelse på en psykisk psykdom, som kan gi sag selv om du kutter ut amfetamin bruken. Hvor mye bruker du om gange? Snakker vi 0,2 , halvgram eller mer i en dose. Det har jo noe å si. Og kvaliteten på greiene også. Men om du er den eneste som opplever dette av de som tar det samme så er det grunn til bekymring. På tide å roe ned om du klarer. Det høres ikke bra ut hvertfall
Takk førr svar, ska ta kontakt med legen.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
La oss håpe han ikke ender opp uten jobb, førerkort og samværsrett når vår dyktige psyokologifaglige og psykiatri er ferdig med han.

Skjønner at folk vil beskytte uskyldige 3 parter, men jeg ville absolutt ikke nevnt bilkjøringen for lege eller andre!

Si at det skjer sent på kvelden når du skal sove, hvis du må angi
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SleeperSeed Vis innlegg
Nei, dette viser jo at det er underliggende psykiske problemer inne i bildet. Her må man innse at man ikke kan fortsette.
Vis hele sitatet...
Dette. Fuckings viktig! Kjenner flere i samme sko det gikk helt gærnt med. Ene god pause på to år pga første psykose. Snorta et titalls ganger igjen og fikk permanent psykose x antall innleggelser og et annet menneske i dag med schizo diagnose stakkars. Tar han ikke medisinen sin til riktig tid to ganger om dagen er han i psykose igjen
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ekstremtgira Vis innlegg
Takk førr svar, ska ta kontakt med legen.
Vis hele sitatet...
Veldig bra det ble jeg oppriktig letta av å høre! Faen heller, huet ekke noe å ruse bort og gamble med, den hjernen skal du leve med for alltid og jeg har sett på kloss hold med fler hvor fucka det å ikke ta signalene på alvor kan gjøre en, og da er det resten av livet. En tjom av meg døde i psykose også
Sitat av Ekstremtgira Vis innlegg
Takk førr svar, ska ta kontakt med legen.
Vis hele sitatet...
Bra mann.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett bort fra hallusinasjonene, hvordan føler du deg i hodet?
Hodet e vell så som så, har endel diagnosa som kje blir no bedre av all pepperbruken, ptsd e vell den som snik sæ fortest fram i lyset. E sykemeldt ifra jobb, vært det i over en mnd, så ting e vell ikke så rosenrødt.

E det forresten nån som veit om en ruskonsulent har meldeplikt eller opplysningsplikt?

(E btw av det kvinnelige kjønn, ser nån trur æ e en mann)
Hva slags diagnoser har du?
I forhold til dette ville jeg hørt på kroppen din så fort som overhodet mulig.
Dra til en ruskonsulent eller eventuelt en bekjent som er lege.
Dette høres i mine øyne absolutt ikke bra ut for verken deg, dine diagnoser eller din psyke.
Ønsker deg all lykke til.
Sitat av Ekstremtgira Vis innlegg
Hodet e vell så som så, har endel diagnosa som kje blir no bedre av all pepperbruken, ptsd e vell den som snik sæ fortest fram i lyset. E sykemeldt ifra jobb, vært det i over en mnd, så ting e vell ikke så rosenrødt.

E det forresten nån som veit om en ruskonsulent har meldeplikt eller opplysningsplikt?

(E btw av det kvinnelige kjønn, ser nån trur æ e en mann)
Vis hele sitatet...
På akuttpsykiatrisk tror jeg det kun er de med selvmordstanker de kan melde videre om.. men du kan jo møte opp der og spørre de selv, tipper det er en profesjonell gjeng.
Sitat av Ekstremtgira Vis innlegg
Æ kjøre ikke rusa, sett mæ ikke i bilen å kjøre etter æ har tatt peppar, og æ kjøre heller ikke bil hvis æ har vært våken i flere daga.

Kan hallusinere dagen etterpå eller to daga etter æ har rørt peppar.

Så at æ e uansvarlig vil æ ikke ha på mæ, førr det e æ ikke.
Vis hele sitatet...

Jo det skal du virkelig ha på deg, for du sa det jo selv i post#1. At du får halliser når du kjører bil. Vtl § 3 er tindrende klar, du skal alltid vurdere egen form før du setter deg bak rattet. Ser du ting som kun du ser og hallusinerer da har du ingenting bak rattet å gjøre.

Om du ikke kutter ut umiddelbart så håper jeg inderlig at du blir stoppet i kontroll og blir tatt for ruskjøring. Det du driver med er ren galskap.

Tenk deg hva som skjer om du hallusinerer og tror det er noe rett foran bilen og på refleks så svinger du kanskje brått over i motgående kjørefelt? Du kan risikere å slakte en hel familie. Dette er ditt ansvar som trafikant og du må være voksen nok til å ta det ansvaret. Om ikke bør du snarest gå til politiet og levere inn førerkoret og bare si du ikke er skikket til å kjøre bil.

Edit ser nå når jeg leser resten av tråden at du har andre greier og diagnoser i bunn. Bra at velger å ta dette med legen. Men du kan ikke stoppe der. Sålenge du hallusinerer må du ikke finne på å kjøre bil. Uansett hvor vanskelig det måtte være. Egen makelighet trumfer ikke andres sikkerhet. Og en som hallusinerer bør ikke kjøre bil.
Sist endret av _abc_; 4. februar 2020 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Får halliser noen ganger på pepper.
Som regel skyldes det bieffekter, og er ting man også vil kunne oppleve ved mangel på søvn i fra ca. 2-5 døgn.
Mest tydelig for min del er "lyd halliser". At det høres ut som om noen snakker utenfor eller i naborommet f.eks.
Idag havnet jeg selv psykose etter mer eller mindr sameetter amf-hasjmekk / psykosemekk. holdt på 7-8 dsger førdt jeg begnyte å bli rar. så bland annet en gnom på huk i garasjen og folk hjnnom veggene os.sm hjem ettwe handla noe røyk, og hjemmemen fjdne der stod purken og spana der jeg bor. lata som ikke noeog gikk inn, her det flere mennesker. mens jeg skriver så det ut som noen akkurat gikk rolig ret gjennom døra. skjønne r jo at ikke det kan skje, men idag var det så galt at kjnner det i mølger fortsatt. Glad for kvetapin men fuck speed søppel rettåslett
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Idag havnet jeg selv psykose etter mer eller mindr sameetter amf-hasjmekk / psykosemekk. holdt på 7-8 dsger førdt jeg begnyte å bli rar. så bland annet en gnom på huk i garasjen og folk hjnnom veggene os.sm hjem ettwe handla noe røyk, og hjemmemen fjdne der stod purken og spana der jeg bor. lata som ikke noeog gikk inn, her det flere mennesker. mens jeg skriver så det ut som noen akkurat gikk rolig ret gjennom døra. skjønne r jo at ikke det kan skje, men idag var det så galt at kjnner det i mølger fortsatt. Glad for kvetapin men fuck speed søppel rettåslett
Vis hele sitatet...
Er vell kanskje mangel på søvn og ekstremt misbruk som er årsaken her, finnes en mellomting også
Sist endret av Triceptor; 5. februar 2020 kl. 14:25.
Oppdatering!
Fått snakka med ruskonsulent, og e søkt i behandling!
Flott å høre at du tar tak i utfordringene dine.
Godt jobba og klapp på skulderen!
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig bra! Ikke gamble med huet sitt. Lykke til i behandling og lær. Nå må du holde deg unna
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Syk Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppdaterin! Er på avrusningsklinikk nå, tok sin tid pga covid-19, men er nå på nedtrapping og skal videre når jeg ikke lengre har abstinenser.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oppdaterin! Er på avrusningsklinikk nå, tok sin tid pga covid-19, men er nå på nedtrapping og skal videre når jeg ikke lengre har abstinenser.
Vis hele sitatet...
Hei! Så bra! Lykke til der og i fremtiden Skaff andre rutiner når du er hjemme igjen sånn at du ikke faller tilbake til rusbruk. Det er ikke verdt det å fucke med hjernen sin, den har du bare en av og må leve med hele livet vet du
Ta MR av hodet ditt. Her er nok noe blitt svidd.