Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1488
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har begynt på Sobril, men har lyst til å bytte til Vival. Sobril er helt greit, men liker valium bedre og det ville vært kult å fått det på resept så jeg slipper å kjøpe illegalt. Lurer da på hvilken strategi dere ville brukt til legen? Jeg er litt usikker på hva jeg skal si. (Jeg er foreskrevet Sobril hovedsaklig mot angst og tankekjør. 10mg 3 ganger om dagen)

Takk for ideèr
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville startet med å si at sobrilen bruker for lang tid før virkningen begynner
Smarteste du gjør er å holde deg til sobrilen en måned eller tre før du prøver få valium i stedet. Da kan du smelle i bordet med at du faktisk har prøvd de over lenger tid før du vil prøve noe nytt.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville startet med å si at sobrilen bruker for lang tid før virkningen begynner
Vis hele sitatet...
Notert. Den er fin å bruke som et tilleggsargument.



Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Smarteste du gjør er å holde deg til sobrilen en måned eller tre før du prøver få valium i stedet. Da kan du smelle i bordet med at du faktisk har prøvd de over lenger tid før du vil prøve noe nytt.
Vis hele sitatet...
Har vurdert dette litt, ja. Har opprinnelig brukt opp 49 tabletter på 1 uke nå, mens de skal egentlig vare meg i 2 uker. 10 mg er for meg en smule for lavt, tenkte egentlig å ringe til han i morgen å si at jeg har brukt 20 mg x 3 istedenfor 10 mg. Kanskje jeg burde droppe det. Skjønner at det ikke er den smarteste tingen å si at jeg har brukt mer enn foreskrevet, men mulig han kan si at 20mg er greit / evt håpe at han ville vurdert Vival automatisk. De skriver alltid ut minimum og det bruker alltid å være for hakket for lavt samme hvilket medikament, og bruker som vanlig å få ok til økning så lenge jeg forklarer at jeg reagerte positivt på det.
Trenger ikke skrive fra anonymt lenger da jeg vil begynne å bidra til dette forumet. Ingen bryr seg vel, men det gikk helt fint. Sobril og valium var det samme sa han så det var helt greit at jeg fikk skifte. Takk for hjelp uansett, argumentene var til hjelp

Case closed
Begrunn det med at Sobrilen bruker for lang tid på å virke når du virkelig trenger det, du blir konsekvent uvel når du tar f.eks morgendosen og at du synes halveringstiden er så kort at du får litt angst mellom doser.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Begrunn det med at Sobrilen bruker for lang tid på å virke når du virkelig trenger det, du blir konsekvent uvel når du tar f.eks morgendosen og at du synes halveringstiden er så kort at du får litt angst mellom doser.
Vis hele sitatet...
Som du ser over så fikk jeg ordnet det. Trengte nok egentlig ikke å argumentere for det en gang, men brukte noe ala du skrev som hovedargument. Legen min er ekstremt snill da det gjelder å skrive ut. Han sa at Sobril omtrent var det samme som Valium. Så det gikk i orden på under 1 minutt Liker virkningen til Valium mye bedre enn Sobril.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bankrollcunt Vis innlegg
Som du ser over så fikk jeg ordnet det. Trengte nok egentlig ikke å argumentere for det en gang, men brukte noe ala du skrev som hovedargument. Legen min er ekstremt snill da det gjelder å skrive ut. Han sa at Sobril omtrent var det samme som Valium. Så det gikk i orden på under 1 minutt Liker virkningen til Valium mye bedre enn Sobril.
Vis hele sitatet...
Hva merker du annerledes?
Etter hva jeg har hørt så er valium sterkere enn sobril. Legen min gir meg lett sobril, men vil ikke gi valium pga det er sterkt og avhenghetskapende tror jeg.
Sist endret av Veggen; 24. april 2020 kl. 03:35. Grunn: Sitatfiks
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Notert. Den er fin å bruke som et tilleggsargument.





Har vurdert dette litt, ja. Har opprinnelig brukt opp 49 tabletter på 1 uke nå, mens de skal egentlig vare meg i 2 uker. 10 mg er for meg en smule for lavt, tenkte egentlig å ringe til han i morgen å si at jeg har brukt 20 mg x 3 istedenfor 10 mg. Kanskje jeg burde droppe det. Skjønner at det ikke er den smarteste tingen å si at jeg har brukt mer enn foreskrevet, men mulig han kan si at 20mg er greit / evt håpe at han ville vurdert Vival automatisk. De skriver alltid ut minimum og det bruker alltid å være for hakket for lavt samme hvilket medikament, og bruker som vanlig å få ok til økning så lenge jeg forklarer at jeg reagerte positivt på det.
Vis hele sitatet...
49 tabletter på en uke er alt for mye, og mer enn hva en oppegående lege vil godta. Synes også det er litt mye på to uker. Du vil bli avhengig! Sobril løser ikke problemene men gjør det værre over tid!
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
49 tabletter på en uke er alt for mye, og mer enn hva en oppegående lege vil godta. Synes også det er litt mye på to uker. Du vil bli avhengig! Sobril løser ikke problemene men gjør det værre over tid!
Vis hele sitatet...
Enig i at det er for mye, men Sobril er et veldig svakt benzodiazepin etter min erfaring. Det er vel litt individuelt hvor mye man finner Sobril hjelpende ut i fra ens problemer. Dog er ikke forskjellen fra Sobril og Valium såå stor - det største er varigheten og at det er muskelavslappende.

Jeg burde nok egentlig ikke ringt inn og sagt det jeg sa - men var null problemer å få prøve Valium. Jeg er veldig heldig med legen, tro meg, jeg har vært igjennom alle spektere av leger. Jeg kommer nå til å holde meg til dosene jeg er foreskrevet. Er interessert i å holde denne resepten, og samtidig ikke bli mer avhengig enn at det er enkelt å trappe ned når den tid kommer.

Benzodiazepin brukt korrekt er et medikament som alt annet. Jeg sliter med forferdelig angst og det er en lettelse å kunne få leve dagene tilnærmet normalt slik at man kan leve et normalt liv. Det er ikke slik at man tar Valium, også vipps, så er angsten borte. Nei, det tar kun det verste. Når du har slitt med alvorlig angst i flere år blir du desperat. Dette er det siste valget da jeg har vært i gjennom det aller meste.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva merker du annerledes?
Etter hva jeg har hørt så er valium sterkere enn sobril. Legen min gir meg lett sobril, men vil ikke gi valium pga det er sterkt og avhenghetskapende tror jeg.
Vis hele sitatet...
Muskelavslappende. Du får en mye mer "chill" følelse på grunn av det. På angst er de ganske like i virkning IMO. Men Valium er også ganske mye mer optimalt pga varighet, så du slipper å vente utrolig lenge før virkningen starter. Jeg er foreskrevet 5 x 3, men egentlig holder det med 2 redoseringer pr dag. Jeg mener at hvis legen din gir deg Sobril, så må det være MULIG å kunne vurdere Vival også. Kommer helt an på. Det er tross alt 2 benzodiazepiner som begge gjør deg avhengig. Jeg er ingen lege da, heldigvis.
Sist endret av Bankrollcunt; 24. april 2020 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.