Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 2905
joda Perkele.. er enig med deg om at terror er sykt! men du må jo tenke på at det finnes faste bevis på at USA har gitt penger til terrorister for å lage "Fryt" slik at den amerikanske regjeringen får "fullmakt" til å bruke hvilke midler de trenger!
Ganske sykt da når usa er innblannet i bombing og fly krasj og sånn at mange mange tusen landsmenn dør! og alt det for hva..? For å Få Kontroll og styre alt. tenk deg om 10 år. hele usa er blitt ett form for fengsel og meningene dine gjelder ikke lenger, for nå er det big brother som bestemmer.. du er bare en slave som går rundt og gjør alt de sier.

▼ ... noen uker senere ... ▼
USA er i ferd med å kollapse under vekten av alle de handlingene landet utfører for å spre den ideologien som opprinnelig var landets store styrke.
Jeg tror nok de kommer til å forsvinne på samme måte som alle de andre stormaktene verden har sett.

Men det hender ikke hver dag at land som USA, med ca 24.000 interkontinentale atomvåpen går i oppløsning.
Det gikk jo "bra" i Sovjet, men under Kubakrisen var nesten bare tilfeldigheter som gjorde at verden besto.

Jeg synes det virker ganske naivt å tro at vi er trygge fordi det har gått bra de siste mill. årene.
Det er ikke tvil om at menneskeheten faktisk har muligheten til å ødelegge hele jordens overflate bare med de midlene vi har nå, og det er første gang i verdenshistorien noen på jorda har den muligheten.
Og det er også første gang menneskeheten står overfor denne typen utfordringer (stammekrig/atomvåpen, beinrester/atomavfall, det er faktisk ikke det samme).
Når det gjelder naturen er det jo ganske klart at situasjonen fortsatt forværres; regnskogen forsvinner, ozonlaget herpes fortsatt, og en helt sinnsyk mengde med virkelig skadelige stoffer med syke navn slippes direkte ut i sjøen.

Det som er skremmende er at ekstremt destruktiv teknologi blir lettere og lettere å få tak i, og alt tyder på at konfliktene i verden kommer til å fortsette på samme måte som de alltid har gjort.
Men vi må jo også være klar over at det når som helst kan dukke opp ny teknologi som revolusjonerer verden fullstendig i en positiv retning.
Hvis vi ser litt optimistisk på det, skal vi ikke utelukke at vi ett eller annet sted i utviklingen kommer til et punkt der vi faktisk greier å leve side om side uten konflikt.
Vitenskapen er kanskje kilden til all elendigheten, men den kan også vise seg å bli redningen.
Leste en artikkel om hvor mange flere fattige det hadde blitt i USA de siste årene, det er gale.
Sånn det er nå lever hver fjerde amerikaner under fattigdomsgrensa.
pu4, det er faktsik jævla mange. Skremmede spør du meg, de har flere milliarder å bruke på krig, men jobber til folket er det lite med.
Opprinnelig postet av tore-
pu4, det er faktsik jævla mange. Skremmede spør du meg, de har flere milliarder å bruke på krig, men jobber til folket er det lite med.
Vis hele sitatet...
Og hvis du sier det høyt i USA blir du bura inne for å være terrorist. Hvis du ikke er med oss er du mot oss..
Jeg var borti en bok her for ikke så lenge siden...
"Amerikanske bilder" skrevet av en danske som reiste flere år rundt om kring i USA på bare noe få dollar.
Den er vel ca 20 år gammel nå, men det erabsolutt interessant stoff.
Han så litt av hvert han kunne ta bilder av (når han fikk råd til film).
Jeg greier ikke helt å kvitte meg bildet av av en gammel svart mann som sitter utenfor sykehuset i en blanding av sitt eget spy og urin og griner fordi han ikke slipper inn.
Det ervirkelig syke ting som skjer i det landet.
Noen flere som kjenner til boka?