Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2717
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer politiet hjem til deg sivilt eller uniformert da etter din erfaring?
Jeg har opplevd begge deler. Kommer vel an på om det er planlagt eller på sparket.
Da de kom hjem til meg på et lite sted, hadde politiadvokaten sagt at de skulle være uniformerte. Hvorfor vet jeg ikke. Gjaldt noen gram hasj.
Uniformert ved razzia og arrestasjoner, sivil når de leverte papirer.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Uniformert ved razzia og arrestasjoner, sivil når de leverte papirer.
Vis hele sitatet...
Hvorfor leverer de papirer ve oppmøte vs å sende i posten? Hva slags papirer leveres ved oppmøte?
Anonym bruker
"Fremmed Kentaur"
Uniformert.

Har fått PTSD pga det. Veldig dårlig gjort egentlig.f
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uniformert.

Vis hele sitatet...
.Hvorfor fikk du det? Kan forstå at det kan være en jævlig situasjon å være i om man leier, sikkert om man eier også men da blir man i alle fall ikke kastet ut.
Hvorfor leverer de papirer ve oppmøte vs å sende i posten? Hva slags papirer leveres ved oppmøte?
Vis hele sitatet...
Innkallelse til rettssak eller begjæring for registrering av DNA. Ofte er det heller ikke sivilt politi pr definisjon heller men en pensjonert tjenesteperson som kun kjører rundt info til deg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Er begge deler.
Jeg ble hentet på jobb på et butikksenter ang en fillesak av uniformert politi og razzia hjemme i blokk av uniformert politi. Da hadde jeg nettopp fått min egen leil.
Hjemme hos foreldre kom de sivilt.
Brydde seg ikke så mye om å ødelegge for meg ved og dukke opp å hente meg midt på et senter i en sak som ble henlagt
Uniformert.

Vis hele sitatet...
.Hvorfor fikk du det? Kan forstå at det kan være en jævlig situasjon å være i om man leier, sikkert om man eier også men da blir man i alle fall ikke kastet ut.
Vis hele sitatet...
jeg er enig med deg
Begge deler. Er de i uniform er det greit å bare la ting ligge. Da mener de som regel bizniz. Hatt en kompis som har erfart diverse besøk oppgjennom. Fortjent vel og merke.
Kommer politiet hjem til deg sivilt eller uniformert da etter din erfaring?
Vis hele sitatet...
Her og der. Noe du heller skal tenke over er at du du var paranoid, så dum du var å gjemte alt av av sporene dine før de faktisk kommer, og heller gjemme det du eventuelt kan bli tatt før du har hatt de på besøk
Spørs på situasjonen,om du er er etterlyst kommer de i sivil,om de leiter etter noen er de uniformert

Snuten er ganske ok om de er ute på oppdrag å kommer innom deg for å leite etter noen,har fått dem på døra 2 min etter jeg har røyke hasj,stinka overalt,de ga faren,de var kun interessert i hvor kompisen min var
Sist endret av JayHova; 8. desember 2023 kl. 16:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dem kom på døra mi igår med skjold og hjelm pga "fare for liv og helse" så ransaket dem boligen og tok med seg en kjøkkenkniv, pizzakutter og en saks. Så klarte dem og miste brødristeren på induksjonstoppen fordi dem "må se om du ikke gjemmer noe inne i leiligheten"

https://imma.gr/124692xc4878
Med mindre det var noe jævla alvorlig, så bør du få det der erstattet. Kontakt advokat med en gang!
Anonym bruker
"Fremmed Kentaur"
Sitat av pilogbuemannen Vis innlegg
Dem kom på døra mi igår med skjold og hjelm pga "fare for liv og helse" så ransaket dem boligen og tok med seg en kjøkkenkniv, pizzakutter og en saks. Så klarte dem og miste brødristeren på induksjonstoppen fordi dem "må se om du ikke gjemmer noe inne i leiligheten"

https://imma.gr/124692xc4878
Vis hele sitatet...
Helt forkastelig. Tørr jeg spørre om du i det hele tatt var til fare for deg selv eller andre? Føler at snuten ofte eskalerer «ingenting» helt til vedkommende reagerer nok til at dem kan taue hen inn.

Har sett så mange situasjoner hvor politiet har trakassert folk helt til personen agerer, og så tauer de hen inn. Er så mange som har fått livet ødelagt på grunn av at politiet kjeder seg.

I fare for å virke som en fjortenåring; ACAB.
Skulle gjerne sendt video av hendelsen, men da eksponerer jeg meg selv og der jeg bor.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Kjenner meg igjen. Jeg fikke en gang razzia hjemme, men jeg var ikke hjemme, så de kom og arresterte meg på jobb. Ble så kastet i glattcelle i påvente av noen som kunne avhøre meg. Dette pga. en melding om at jeg ville kjøpe to gram hasj.
Der har vi politiet i ett nøtteskall. Når skjedde dette? Riksadvokaten kom vel ut i 2021 og ba dem legge ned stridsøksa (ulovlig ransakninger).
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Det var før dette, men jeg jobber med en anmeldelse til Spesialenheten.
Håper du får medhold.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Har hatt razzia 2 ganger, første gangen var etter broren min hadde gjort noe ulovlig (kan ikke nevne nøyaktig hva, pga. personvern) som han aldri ble tatt for men en dag bestemte han seg plutselig for å innrømme handlingen til politiet. Siden han snitcha på seg selv, var det avtalt tid når han skulle bli ransakt, så da var det full tempo i å fjerne tlf nummer fra alle kontoer så de ikke kunne bli gjenopprettet, samt kryptering av alt datautstyr. Dagen derpå, når de ransakte, hadde de klart å logge inn på alle epostene og kontoene hans, det eneste sporet av dette er en IPv6 addresse som politiet hadde brukt og ikke noe mer spor. Hvordan de fikk til dette er enda et mysterium. Uansett, de ente opp med å lage en stor sak ut av det, men broren min var under kriminell lavalder, så ingenting skjedde med det. Dog det som skjedde for min del var at jeg leier hybel med egen inngangsdør vegg til vegg med broren min, siden det er samme addresse så mente de vel at broren min kunne hatt tilgang til mitt datautstyr eller noe i den duren. De hadde visstnok banket på døren min, 2 politimenn i uniform, i en stund, og skulle til å knuse vinduet, mens jeg sov. Våkner så opp av 2 uniformerte politimenn som står og ser på meg fra sengekanten, var først da jeg våknet. Alt av datautstyr beslaglagt, alt av harddisker klonet, etc. De hadde egentlig planlagt at det skulle tatt ~2 år før jeg skulle fått noe tilbake men fikk det tilbake tidligere pga. noe jeg ikke kan snakke om her, igjen, pga. personvern.

Andre gangen de ransakte meg hadde jeg vært ustabil i det offentlige rom, de hadde kastet meg på glattcelle for å nekte å oppgi personalia, og i den sammenheng funnet litt over 10 piller av noen slag på min person. Det pillene inneholdt var 200mg koffein. Mtp. at jeg var litt ustabil, så bestemte jeg meg etter ca. 2 uker å gå ned på stasjonen for å høre om når de blir ferdig med å teste disse pillene, så jeg kan få de tilbake. Det likte dem særdeles dårlig, fikk beskjed om at det kan ta ~40 dager for å teste pillene. Så blir jeg pågrepet på stasjonen, tatt i arresten, hybelen ransakt, mobilen ransakt, fordi de nå ikke lenger gadd å vente på lab resultatene. Jeg løy til dem og sa at døren min er låst hjemme, noe den ikke var, så da var vi 2 politibiler, mens jeg fikk lov å sitte i garasjen min i ca. en time mens 2 uniformerte politimenn ransaket hybelen min, og 2 andre passet på meg at jeg ikke løp vekk. De fant en snusboks med rundt 10 piller med Modafinil 200mg. De destruerte koffeinpillene, nektet å erstatte dem, konfiskerte Modafinil pillene men det sa de aldri til meg og heller ikke tatt ut tiltale mot meg pga. dette. Jeg oppdaget det bare tilfeldig at de var borte. Det som faktisk var gjemt, det fant de aldri, men det var gjemt helt forpult umulig å finne, tenk f. eks. i bunnen av en ertepose i fryseren godt gjemt.
Satans bekjempere kan man vel kalle dem