Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1908
jeg har en som har knust skjermen på en slik en, hva gjør man med den da? er det rett og slett bare å kaste den da eller er det noen som vet om noen råd.


eventuelt noen som har en som er deffekt på noen annen måte? som kan enke seg å fikse sin med en dele mobil eller kanskje selge den?

kom med tips!!!
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Du tenker på en asiatisk kopi? I så tilfelle kaster man den og kjøper seg en ny en.
Hva betalte du for den??
Hadde en asiatisk iPhone kopi fra Thailand før, og den kasta jeg i søpla lenge før skjermen knuste for å si det sånn.
Vanskelig å si om du har samme typen kopi som jeg hadde men er det den så for guds skyld kast den!
For dere som vil bli ledd av så finner dere mange mobiler på f.eks focalprice.com , dealextreme.com med gratis frakt.
Trådstarter
40 3
Hehe, ja regna med det. Har ikke betalt noe for den. Bare 200kr av en som hadde vært i Thailand å kjøpt med seg.
Sist endret av Motorn; 21. juli 2010 kl. 17:35.
Står det noe sted hvilken modell dette er?
Dersom det bare er digitizer'n som e knust, og ikkje LCD'n, kan du kjøpe ny digitizer her:

SciPhone: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20657

CiPhone: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20656
Trådstarter
40 3
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Står det noe sted hvilken modell dette er?
Dersom det bare er digitizer'n som e knust, og ikkje LCD'n, kan du kjøpe ny digitizer her:

SciPhone: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20657

CiPhone: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20656
Vis hele sitatet...
Se der ja!!!

Der var det jeg trengte ikke en mange dumme kommentarer.

takk for tipset. da fikk jeg meg kanskje en billig jalla-telefon for 244kr.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du tenker på en asiatisk kopi? I så tilfelle kaster man den og kjøper seg en ny en.
Vis hele sitatet...
kjøpe seg en nye en? iphone er en drittelefon og etter hva jeg vet umulig å reparere, da det går imot firmaets policy og reparere telefonene, og hvis man isåfall reparerer dem svart, så har man brutt garantien, etc, bare piss med apple folka,
En kamerat av meg ble scamma da han kjøpte iPhone fra Ebay og endte opp med en kinesisk kopi. Den så helt lik ut bortsett fra litt grovere bakside. Det er først når man starter denne møkkatelefonen man ser du hvor ELENDIG alt er.

Helt ekstremt dårlig pixler/farger/skjerm og den er helt latterlig treig. Følger også med en haug med dritt programmer som man tror man savner ved en iPhone, men de er bare dritt de og. Det var som å sette Windows 7 på en PC fra 1985.

(Ja, han fikk penga tilbake og endte opp med en ekte iPhone noen uker etter)

Sitat av duwd Vis innlegg
kjøpe seg en nye en? iphone er en drittelefon og etter hva jeg vet umulig å reparere, da det går imot firmaets policy og reparere telefonene, og hvis man isåfall reparerer dem svart, så har man brutt garantien, etc, bare piss med apple folka,
Vis hele sitatet...
Slutt å drit deg kraftig ut. Hva slags produkt er det som ikke mister garantien om man bryter seg inn i hardware'n? "Jeg skulle bare se hvordan det så ut inni der jeg, så fucka jeg iPhonen, kan jeg få en ny??" Apple: "Ja selfølgelig min venn, her ta 10 stk".

Det er jo ingen som markedsfører på denne måten med mindre man ber om tap.
Trådstarter
40 3
Sitat av Source Vis innlegg
En kamerat av meg ble scamma da han kjøpte iPhone fra Ebay og endte opp med en kinesisk kopi. Den så helt lik ut bortsett fra litt grovere bakside. Det er først når man starter denne møkkatelefonen man ser du hvor ELENDIG alt er.

Helt ekstremt dårlig pixler/farger/skjerm og den er helt latterlig treig. Følger også med en haug med dritt programmer som man tror man savner ved en iPhone, men de er bare dritt de og. Det var som å sette Windows 7 på en PC fra 1985.

(Ja, han fikk penga tilbake og endte opp med en ekte iPhone noen uker etter)



Slutt å drit deg kraftig ut. Hva slags produkt er det som ikke mister garantien om man bryter seg inn i hardware'n? "Jeg skulle bare se hvordan det så ut inni der jeg, så fucka jeg iPhonen, kan jeg få en ny??" Apple: "Ja selfølgelig min venn, her ta 10 stk".

Det er jo ingen som markedsfører på denne måten med mindre man ber om tap.
Vis hele sitatet...
Godt poeng der ja.

men uansett, denne mobilen jeg har skaffet her er ikke akkurat brukanes til noe fornuftig. Jeg bruker selv en gammel Nokia uten farger. den er helt toppers aldri noe problemer emd i det hele tatt.

men nå har jeg bestilt meg en ny kjerm på dealextreme for 44kr, så da får jeg mobilen til å gå igjen. så lenge den bare kostet meg 244kr så kan jeg sikkert alltids få solgt den for litt mer enn det.
Sitat av duwd Vis innlegg
kjøpe seg en nye en? iphone er en drittelefon og etter hva jeg vet umulig å reparere, da det går imot firmaets policy og reparere telefonene, og hvis man isåfall reparerer dem svart, så har man brutt garantien, etc, bare piss med apple folka,
Vis hele sitatet...
Såklart mister man garantien , men da må du skru ut skruen som har garantiskruen. Du kan fint bytte eks skjerm . Forøvrig har du et teit innlegg
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av duwd Vis innlegg
kjøpe seg en nye en? iphone er en drittelefon og etter hva jeg vet umulig å reparere, da det går imot firmaets policy og reparere telefonene, og hvis man isåfall reparerer dem svart, så har man brutt garantien, etc, bare piss med apple folka,
Vis hele sitatet...
Nå er ikke det noe som er unikt for Apple sine produkter. Det gjelder stort sett for alt innen elektronikk. Hvis du leser nøye så vil du fort finne ut at det bl.a. er brudd på garantien å bytte batteriet i en vilkårlig mobil til et uorginalt et. Du vet åpenbart veldig lite, men når det kommer til asiatiske kloner ville jeg ikke styret mye med det.