Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 929
Heisann.

Har nettopp klart å hackintoshe den stasjonære maskinen, og tenkte jeg skulle installere Windows ved siden av. Nå har det seg sånn at jeg bare har en MBP og den stasjonære som kjører OS X og finner ingen guides eller programmer som lar meg lage en Windows 8.1 USB på OS X.

Jeg har en iso fil og en USB, og skal installere WIndows. Finnes det et program som er tilsvarende Rufus eller en enkel måte å lage en bootable USB på OS X?
Enkleste ville nok vært om du fekk låne ein Windows maskin og gjer det, men om det MÅ gjerast på OS X kan du prøve denne guiden
Sitat av mo66y Vis innlegg
Enkleste ville nok vært om du fekk låne ein Windows maskin og gjer det, men om det MÅ gjerast på OS X kan du prøve denne guiden
Vis hele sitatet...
Må nok ha ordna det her i kveld og får ikke tak i noen Windows maskin før i morgen. Skal prøve ut guiden du linket!

Ok, jeg har fått til å lage en USB, men nå sliter jeg med partisjonene på diskene mine.

Har en 2TB disk som er delt i 2.

En 1TB partisjon som er MS-DOS til Windows.
En 1TB partisjon som er Mac Journaled til OS X.

Ved installasjonenen av Windows sier den at partition table er MBR, og at det ikke går. Selv om jeg formaterer partisjonene der vil de ikke funke til installasjon...
Sist endret av Claryn; 18. januar 2015 kl. 19:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøvd å lage en partisjon via Bootcamp i OSX for å installere Windows på?
Sitat av danielsk Vis innlegg
Prøvd å lage en partisjon via Bootcamp i OSX for å installere Windows på?
Vis hele sitatet...
BootCamp fungerer kun hvis jeg skal installere Windows, MED BOOTCAMP, ved siden av OS X.
Jeg skal bare ha en bootable USB, ikke installere ved siden av OS X med Bootcamp.
Følg denne guiden: Creating A Bootable USB Of Windows 8.1 On OS X?

Eventuelt unetbootin: There is an alternative method
Sist endret av Turbolego; 19. januar 2015 kl. 11:01.