Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 11827
Hei!

Har vurdert det å starte å dyrke min egen weed, da dette er min medisin og jeg er lei av å få standard kvalitet og høye priser. Jeg bruker dette for min kroniske hodepine og store muskelplager. Etter å ha prøvd ut det meste av standard medisiner, fant jeg ut av at de virkelig ikke gjorde meg noe godt og jeg fikk til og med vondt i leveren min i en lang periode. Jeg stoppet ummidelbart når jeg fikk vondt i leveren, og kommer aldri til å gå tilbake igjen i frykt for store permanente skader.

Uansett, jeg kan det mye om dyrking og alt av hva jeg trenger for å få det til. Det eneste problemet mitt er rett og slett frykten for å bli tatt og konsekvenser av dette. Har ingen interesse av å dra i fengsel bare for å få min medisin.

Da jeg tenkte å bruke Hydrohagen som er i Oslo (nærmeste sted for meg), er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal få alt utstyret hjem trygt uten at spanere eller annet tull skal skje (hørt det er en del spanere ved growshops i Oslo).
Selve handelen i seg selv vil foregå med kontant i butikken, så det vil ikke være noen spor der. Men ut i fra butikken til bilen og hjem igjen er der jeg ikke har peiling på hvordan dette skal gå til trygt uten at noen vet.

Hvilke steg må jeg ta for å holde mitt gode navn og rykte i behold? Da jeg kommer til å frakte telt, plantejord, lys og alt annet som trengs. Ønsker helst å få alt unnagjort i en runde for minimal risk.

Takk for hjelp, og jeg vil være evig takknemlig for alle tips
Jeg var med en kompis som skulle handle på hydrohagen. Vi gikk først inn og pekte ut det vi ville ha, betalte for det, og gikk og hentet bilen. Så parkerte vi rett utenfor butikken da vi skulle laste inn varene. Bare da jeg var inne i butikken, så kom det sikkert ti andre innom, og det oppstod kø i kassa. Dette er jo lovlige varer som brukes av svært mange hobbygartnere, så jeg tviler på at de kan sitte og spane på alle som kommer og går.
Jeg har ikke noe godt råd til hvordan du skal gjøre dette trygt. Mitt beste råd er å være forsiktig, har selv fått onkel blå på besøk etter å ha handlet hos Hydrohagen...
Hva med å handle noe et sted, for så å dra til en annen butikk å hente noe annet? Hvis du kjøper plantejord så tenker vel ikke politiet over det, bare ikke kjøpe hele plantasjen din ett sted liksom.
Vel den største bekymringen må være og holde det skjult for dine venner og familie.. selv din beste venn kan sladre selv om du ikke tror det. handle litt utstyr overalt og ikke fortell noen om prosjektet ditt.. regel nr 1 er å ikke fortelle venner eller familie og bryter du den blir du som oftes tatt.
Det lureste ville nok vært å få en kompis som ikke har noe med dyrkingen å gjøre til å kjøpe det for deg, for så å hente det hos han en ukes tid senere.


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...kk/a/10107103/
Politiet mener at de som handler plantevekstutstyr der bruker det til å dyrke cannabis. De har fulgt etter kunder og avslørt over 10 cannabisplantasjer.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
http://www.g-tools.nl/?lang=en anbefaler jeg heller hvis det er et reelt problem at onkel spaner på butikken.
Sist endret av Dr. fungitumb; 27. oktober 2014 kl. 00:25.
Av de titusen personene som gikk inn og ut av den butikken der iløpet av et år så er det nok en brøkdel som har blitt fulgt etter og spanet på i ettertid, og det er nok ikke utenkelig at noen av de kara der ikke var uskrevne ark for politiet eller snublet inn i etterforskningen dems. Men skjedd bare hyppigere siste åra at org. krim. har arrestert marijuanadyrkere og steroideselgere ved og overvåke butikker og helsekostsjapper i Oslo de vet omsetter og pleier kontakten i de miljøene. Så selv om du skal ha bra uflaks, så hadde jeg heller brukt norcan.no til og funnet utstyret du skal ha for så å få det tilsendt i innenlands post. Posten er god som gull
Trådstarter
14 2
Først og fremst vil jeg takke for alle svar! Setter stor pris på dette og kom gjerne med flere

Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg var med en kompis som skulle handle på hydrohagen. Vi gikk først inn og pekte ut det vi ville ha, betalte for det, og gikk og hentet bilen. Så parkerte vi rett utenfor butikken da vi skulle laste inn varene. Bare da jeg var inne i butikken, så kom det sikkert ti andre innom, og det oppstod kø i kassa. Dette er jo lovlige varer som brukes av svært mange hobbygartnere, så jeg tviler på at de kan sitte og spane på alle som kommer og går.
Vis hele sitatet...
Var noe ala det jeg hadde tenkt, og sjangsen for at de følger akkurat meg hjem er vel ikke stor da jeg ikke har noe rulleblad eller noe. Alikevel føler jeg at selv om det er liten sjangse så har jeg ikke så lyst å ta den.
I følge vg artikkelen postet under, ser politiet på hele butikken som promotører av cannabis... Vi fleste andre er vel dypt uenig her da dette er lovlig utstyr.

Sitat av akasha06 Vis innlegg
Jeg har ikke noe godt råd til hvordan du skal gjøre dette trygt. Mitt beste råd er å være forsiktig, har selv fått onkel blå på besøk etter å ha handlet hos Hydrohagen...
Vis hele sitatet...
Takk uansett! Kan jeg spørre hvor lang tid det tok før de var på døren din?

Sitat av FryingPan Vis innlegg
Hva med å handle noe et sted, for så å dra til en annen butikk å hente noe annet? Hvis du kjøper plantejord så tenker vel ikke politiet over det, bare ikke kjøpe hele plantasjen din ett sted liksom.
Vis hele sitatet...
Har vurdert dette også, er mulig det er beste måten. Tenkte å prøve å skaffe meg alt som er mulig på f.eks. Plantasjen eller lignende for å få kun det jeg trenger fra Hydrohagen.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Vel den største bekymringen må være og holde det skjult for dine venner og familie.. selv din beste venn kan sladre selv om du ikke tror det. handle litt utstyr overalt og ikke fortell noen om prosjektet ditt.. regel nr 1 er å ikke fortelle venner eller familie og bryter du den blir du som oftes tatt.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, men dette er jeg allerede ganske klar over. De eneste som kommer til å vite er min bror og kjæreste som jeg bor med (begge røyker selv). Å de er jeg 100% sikre på vil aldri gi meg noe pes.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Det lureste ville nok vært å få en kompis som ikke har noe med dyrkingen å gjøre til å kjøpe det for deg, for så å hente det hos han en ukes tid senere.

Dette ville jo kanskje vært det mest optimale, men jeg har liksom ikke så lyst å sette en god venn i en slik situasjon at de kanskje får onkel på sin dør. De fleste av mine venner er veldige straighte, og uten tvil ville hatt problemer med å lyve for de om at de ikke hadde noe med det å gjøre tror jeg.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...kk/a/10107103/
Politiet mener at de som handler plantevekstutstyr der bruker det til å dyrke cannabis. De har fulgt etter kunder og avslørt over 10 cannabisplantasjer.
Vis hele sitatet...
Får lyst å slappe til disse... Kan de ikke bare la oss være i fred så lenge vi ikke skader noen eller tydelig IKKE kjøper utstyr til et helt varehus? Uansett fint å vite, så takk.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
http://www.g-tools.nl/?lang=en anbefaler jeg heller hvis det er et reelt problem at onkel spaner på butikken.
Vis hele sitatet...
Har tittet på disse før og kunne gjerne tenkt meg et slikt uten tvil! Problemet er at jeg har hørt om flere som har blitt tatt i tollen og enten mister utstyr (noe jeg virkelig ikke har råd til) og/eller får snut på nakken. Kunne kanskje vært mulig å dra fysisk ned på bil tur isteden?

Sitat av hideout Vis innlegg
Av de titusen personene som gikk inn og ut av den butikken der iløpet av et år så er det nok en brøkdel som har blitt fulgt etter og spanet på i ettertid, og det er nok ikke utenkelig at noen av de kara der ikke var uskrevne ark for politiet eller snublet inn i etterforskningen dems. Men skjedd bare hyppigere siste åra at org. krim. har arrestert marijuanadyrkere og steroideselgere ved og overvåke butikker og helsekostsjapper i Oslo de vet omsetter og pleier kontakten i de miljøene. Så selv om du skal ha bra uflaks, så hadde jeg heller brukt norcan.no til og funnet utstyret du skal ha for så å få det tilsendt i innenlands post. Posten er god som gull
Vis hele sitatet...
Er nok riktig som du sier, har hørt om mye av det samme. Men det er fortsatt en lav risk for det som jeg helst vil slippe. Selv med det rene rullebladet mitt.
På norcan, er ikke kjent med det, skal jeg kjøpe brukt fra andre der da? Er det godt utvalg der?
Har ikke hatt bruker der på årevis, men er kjøp-salg av groutstyr og sikkert x antall tråder om hvor du kan få kjøpt nytt dyrkeutstyr på nett i Norge. Er som kirka for kristne det der. Mye interessant og lese seg opp på om du ikke har dyrket før og trenger hjelp også..
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det noen som har hatt negative erfaringer med politiet etter å handlet dyrkeutstyr i norske nettbutikker?
Har ikke hatt energi til å lese hele tråden, men har lyst til å dele min erfaring med å få dyrkeutstyr med meg hjem, hjem fra rettsak

Politiet var på razzia hos meg etter å ha funnet cannabis på min person, de fant ingenting hjemme hos meh så de tok med seg teltet mitt og ga meg ett forelegg på 7-8 tusen som jeg ikke godtok.

1år senere dro jeg i tingretten. Satte meg fint ned og svarte ærlig på det jeg ble spurt om. Jeg valgte å si at teltet var kjøpt for å gro chili, da det var omtrent sant .

Jeg fikk da teltet sendt hjem til meg i posten, og forelegget ble til prøvetid



Det er først ulovlig å kjøpe dyrkeutstyr dersom du ønsker/planlegger å bruke det til å gro ulovlige planter.. Om retten ikke kan bevise at utstyret skal eller har blitt brukt til ulovligheter så får du det tilbake..

Jeg sa til og med i rettsaken at NÅR jeg fikk lov av staten og legen min så kom jeg til å vurdere å bruke det til å gro medisin min i..
Men at jeg har ingen planer om å starte produksjon av narkotika, verken til eget eller andres bruk!
Få noen du stoler på til å få noen de stoler på til å kjøpe det for deg?
Litt risikabelt og tungvint kanskje, men du skaper da et effektivt mellomledd som gjør at eventuelle spanere ikke kommer fram til deg ihvertfall.
Sist endret av Juicekongen; 10. mars 2016 kl. 18:43.
Enig med han over. ellers kan du bestille til poste resante strømstad og hente der. er flere gode shopper i sverige som sender dit.
Sitat av smetti Vis innlegg
Enig med han over. ellers kan du bestille til poste resante strømstad og hente der. er flere gode shopper i sverige som sender dit.
Vis hele sitatet...
Om det var meg du svarte så spør jeg om handel i norske nettbutikker.
Sitat av MaxDamage Vis innlegg
Om det var meg du svarte så spør jeg om handel i norske nettbutikker.
Vis hele sitatet...
Eh nei. Vil bare påpeke at det er andre tryggere alternativer
leiebil ,kontant betaling
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bestillte for det meste innenlands, og en diger pall fra italia (hydroMAX 24potter)
Tror ikke du ska uroe deg for det.

Min pall pakke ble forresten sendt til kontoret på jobben min da jeg var offshore (ikke hjemme)
Dama hentet den i inngangen på kontor der det var laget ett kjikke-hull i pakken.
Gikk fint det og ;D
Sist endret av peter_thornton; 4. juli 2016 kl. 13:12.
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Jeg har ikke noe godt råd til hvordan du skal gjøre dette trygt. Mitt beste råd er å være forsiktig, har selv fått onkel blå på besøk etter å ha handlet hos Hydrohagen...
Vis hele sitatet...
Så Hydrohagen tyster altså på kundene sine ?
Sitat av thundercat Vis innlegg
Så Hydrohagen tyster altså på kundene sine ?
Vis hele sitatet...
Akkurat det er vel svært lite trolig, må være en svært dårlig og kortsiktig forretningsplan.

Er vel spaning da. Eller ren freak incident.
http://www.designbelysning.no/

Har gått knirkefritt i over et tiår, alt fra lamper til telt, men hey alle kan være uheldig.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av go4life Vis innlegg
og jeg fikk til og med vondt i leveren min i en lang periode.
Vis hele sitatet...
Et lite tips. Man får ikke vondt i leveren når man har leverskade.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Så Hydrohagen tyster altså på kundene sine ?
Vis hele sitatet...
Hydrohagen tyster nok ikke på kundene sine. Regner med at butikken ble spanet på og dermed ble jeg tatt etter å ha handlet der.
Skal ikke si noe galt om hydrohagen, men for noen år siden så var det jo litt av hvert som jobbet der.
Etter mitt første besøk i butikken så kom jeg hjem med flere ark med oversikt over hvilke feminiserte frø han fyren i butikken kunne skaffe meg. Det er sikkert ikke det lureste å gjøre i en butikk som lever litt på kanten fra før..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Ny mann og første post.

Tenkte jeg kunne bruke denne tråden, da den ikke er overaktiv.

Spørsmål. Har noen noe erfaring fra disse to butikkene?

www.mrsgreen.no

www.hydroponic.no
Er ingen ekspert på dyrking, så tilgi meg mine feil...

Men, hadde jeg vært deg ville jeg først og fremst forsøkt å skaffe utstyret på mindre mistenkelige plasser. Dernest, hvis du virkelig er bekymret for å bli tatt ville jeg i første omgang dyrket noe annet. Om politiet oppfatter deg som mistenkelig er det trolig at de vil oppsøke deg ikke så lenge etter at du har handlet. Hvis du da har en "hage" hvor du dyrker chilli eller lignende blir du nok kjapt strøket fra listen.
Passelig lenge etterpå kan du jo da gå over til å dyrke medisin i stedet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
http://www.designbelysning.no/

Har gått knirkefritt i over et tiår, alt fra lamper til telt, men hey alle kan være uheldig.
Vis hele sitatet...
Funka fint for meg og ^^