Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 12230
Jobber som frilanser over nettet. I mine øyne det perfekte yrket for meg, mtp. fleksibel arbeidstid, varierte oppgaver og kurante lønnssatser. Har f.eks. vært med på å utvikle denne Barbie-nettsiden. Det var moro, det! Nei, noen ganger må man også bite i det sure eplet og gjøre de kjipe jobbene for å få det til å gå rundt. Har forøvrig ingen videre utdanning etter videregående.
Har en simpel helgejobb på Kiosk nå, men drømmejobben er Pilot innenfor Forsvaret, evt Ingeniør av noe slag innen for Forsvaret.
Jobber som maskinfører, Gravemaskin, dozer, hjullaster osv... Jeg hater jobben min, så derfor Skal søke meg inn på Norges veterinærhøgskole for og kunne jobbe med det jeg virkelig vil.
Sist endret av combat38; 5. november 2012 kl. 22:40.
Er utdannet innenfor transport og logistikk.
Men er så godt som ufør nå desverre :/
Hadde livet gått en annen gang hadde jeg nok tatt en utdannelse innen for ferskvannsbiologi, og åpnet en akvariebutikk.
Sist endret av Klorofyll; 5. november 2012 kl. 22:55.
Jobber med kundeservice i Ventelo.
Drømmejobb; Jobbe i/ha egen gitarforretning.

Ellers så er planen å skrive musikk og leve av det.(A)
Sist endret av RydEN; 5. november 2012 kl. 23:04.
Er på båt innen oppdretts næringa som lærling drømmen er vell eTter 3 år med høyskole og få striper på skuldrene og bli styrmann på isbryter eller fiske. Fiske er jævlig undervurdert tjene millionen i året arbeide maks 4 måner i året.
Noe annet enn drømmejobben er uaktuelt. Har ingen drømmejobb.
Er utdanna i helsesektoren og jobber i psykiatrien. Trives i jobben, men livet mitt ble snudd opp på hodet, så jeg ble tatt ut av arbeid. Har vært sykmeldt i 18 måneder og har derfor blitt delvis selvstendig næringsdrivende med salg og import av "medisiner", blir en del tusen ekstra i månden sammen med det jeg får fra NAV, så lever utrolig godt. Bare det å ha noe "eget" er så sjef i seg selv, er så godt å leve på kontanter mens det fra NAV går rett inn på sparing.

Skal tilbake i det lovlige yrket mitt igjen før jul nå, men håper på å finne meg ei nattstilling i nærmeste framtid, jobbing på dagtid tar livet av meg i lengden.

Skal også slutte med ekstrajobben min når jeg kommer tilbake i jobb igjen, vil ikke risikere å miste autorisasjonen min.
Sist endret av Skyfx; 6. november 2012 kl. 00:01.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Er utdanna i helsesektoren og jobber i psykiatrien. Trives i jobben, men livet mitt ble snudd opp på hodet, så jeg ble tatt ut av arbeid. Har vært sykmeldt i 18 måneder og har derfor blitt delvis selvstendig næringsdrivende med salg og import av "medisiner", blir en del tusen ekstra i månden sammen med det jeg får fra NAV, så lever utrolig godt. Bare det å ha noe "eget" er så sjef i seg selv, er så godt å leve på kontanter mens det fra NAV går rett inn på sparing.

Skal tilbake i det lovlige yrket mitt igjen før jul nå, men håper på å finne meg ei nattstilling i nærmeste framtid, jobbing på dagtid tar livet av meg i lengden.

Skal også slutte med ekstrajobben min når jeg kommer tilbake i jobb igjen, vil ikke risikere å miste autorisasjonen min.
Vis hele sitatet...

FORBANNA NAVER.
Sitat av kizzaw Vis innlegg
FORBANNA NAVER.
Vis hele sitatet...
Håper virkelig du tulla? Isåfall var det en forbanna dårlig vits.
Sitat av kizzaw Vis innlegg
FORBANNA NAVER.
Vis hele sitatet...
Akkurat, sånn en gosselig kar du. Trenger flere av deg.
Sitat av kizzaw Vis innlegg
FORBANNA NAVER.
Vis hele sitatet...
Har betalt så mye skatt gjennom tiden, så sitter her med god samvittighet og ler av deg.
Jeg jobber hjemmefra på internett som programmerer. Dvs jeg programmerer for andre samt at jeg lager programmer som jeg selger. Jeg utvikler også nettsider for meg selv hvor jeg tjener penger via reklame/produkter. For meg er dette drømmejobben da jeg kan velge tider jeg ønsker å arbeide, hvor mye jeg ønsker å jobbe osv.

Ting jeg misliker sterkt er reguleringer, skatt og plikter som blir krevd av deg som firmaeier, faktisk så sterkt at jeg godt kunne pakket kofferten og reist nesten verden rundt for å slippe.
Fortsatt i skole'men nærmer meg ferdig. Ender nok opp som systemutvikler, og må si konsulentbransjen frister litt i første om gang for å få prøvd meg på en del ulike prosjekter. På den måten kan jeg finnt ut hvilke prosjekter som passer meg.
Drømmejobben min er for øyeblikket musikkterapaut! Jeg synes det virker som et spennende yrke, hvor jeg kan kombinere min lidenskap for musikk med det å hjelpe folk.

Men aller først må jeg vel bli ferdig med VGS musikk (halvt år igjen), for så ta årstudium i musikk hvis jeg ikke kommer inn ved første forsøk på master i musikkterapi
Jobber vekselvis som bartender, ordensvakt, rigger/riggleder ved konserter eller andre arrangementer som krever lys og lyd. Startet som ordensvakt, og lærte meg alt det andre mens jeg selv hadde ansvaret for driften av en pub et år. Er fortsatt primært ordensvakt, men tar ofte på meg riggoppdrag. Bartender jobber jeg kun som hvis det er prekær mangel på folk, eller hvis det er noen rolige arrangementer. Festbartending krever ofte at man er et festmenneske selv, noe jeg absolutt ikke er.

Student er jeg også. Jeg har utdanning innen juridiske, adminstrative, statsvitenskapelige og økonomiske fag, både på bachelor- og masternivå. Hovedfeltet mitt ligger innen organisasjon, med jussen som en god andreplass. Statsvitenskapen har jeg egentlig bare fordi det var nødvendig for å få ta noen fag jeg ønsket meg, og kunnskapene der er vel ikke akkurat på toppnivå nå lenger. Jeg er helt ferdig til sommeren, og ser for meg konsulentvirksomhet innen organisasjonsendring, strategisk arbeid eller kompetanseutvikling, evt. arbeid med det samme fra innad i organisasjonen. Siden jeg er i besittelse av en irriterende tendens til å analysere alle organisasjoner jeg får nærkontakt med, vil jeg nok slite litt om jeg havner i en stilling helt uten påvirkningskraft på det punktet. Førstelinje hos NAV eller lignende arbeid er veldig utelukket, likeså rent økonomiske stillinger (regnskap o.l). Jeg kan vel titulere meg som økonom om jeg føler for det, men for min del fungerer økonomien mer som en støttefunksjon enn et område jeg har lyst til å fokusere på.
Lærling i IKT-servicefag, usikker på om jeg vil fortsette, lite interessant yrke, arbeidsoppgaver o.l.. svært lite givende, folk er utakknemlige, føler man blir sitt på den lille rotta som spinner hjulet. gikk jo inn i dette yrket da jeg trodde jeg hadde en interesse for faget, men den gang ei! drømmejobben må være å drive med fotografi og/eller motorsport på fulltid. + jeg takler ikke autoritet å autoritetspersoner..
Jobber for tiden som tekster. Trives godt med egenbestemte arbeidstider.

Drømmejobben er å tekste for NRK, eventuelt drive egen restaurant.
Jobber som webutvikler i et ganske greit firma, bestemmer mine egne arbeidstider.
Jeg føler at dette er drømmejobben min fordi at jeg får gjør akkurat det som er min favoritt hobby
Jeg jobber som lærling innenfor IKT. Har ingen klar drøm ettersom ønskende er mangt. Jeg kan tenke meg å ende opp innenfor idrett, pskologi, IT, media (filmproduksjon f.eks), eller brann- og redningstjeneste.
Jobber som BVO (Bore og vedlikeholds operatør) noe jeg trives veldig godt med.

Men når det gjelder drømmejobben så er det for øyeblikket uvist
Sist endret av kizzaw; 6. november 2012 kl. 10:08.
Går for tiden på VGS og har i tillegg en deltidsjobb på Coop Extra som gir meget fin erfaring til senere.

Drømmejobben vet jeg ikke helt hva er, men drømmeutdanningen min er uten tvil jus som hovedfag, med enten økonomi eller statsvitenskap som tilleggsfag. Er fryktelig samfunnsfaglig interessert, så jeg tror egentlig et mer samfunnsfagrettet yrke er tingen for meg selv om jeg har tenkt mye på medisin som et alternativ.

Jeg ønsker hvertfall å tjene så gode penger at jeg slipper å tenke på å kunne betale de regningene som kommer, i tillegg til å kunne ha det dritfett med dyre skiferier, fin bil, og et sinnsvakt kommandorom i huset mitt.
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Heisann Freaks!

Er 18 år, ferdig med vgs, og tok dette året et friår fordi jeg rett og slett ikke vet hva jeg vil gjøre i fremtiden.

Sitter dag inn og dag ut og tenker på hvor fremtiden skal bære, men jeg har ingen ide.


Derfor lurer jeg litt på hva de forskjellige folkene her jobber som?

Trives dere?

Og hva er drømmejobben i deres øyne? Og hvorfor?
Vis hele sitatet...
Du kan jo kanskje fortelle oss litt om dine interesser, så kanskje vi kan hjelpe deg å komme med forslag

Jeg holder på med siste året på VGS, påbygging til generell studiekompetanse.
Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil videre, men planen er å studere medisin i 6 år, og deretter spesialisering i patologi i minst 5 år. Da har jeg utdannet meg til patolog. Mange finner dette ekkelt og har ikke forståelse for at jeg vil bli patolog. Om det er drømmejobben vet jeg ikke, men det er noe som jeg er ganske interessert i og synes virker spennende.

Samtidig er jeg ganske filosofisk av meg, og er er ikke interessert i å delta i utviklinger av samfunnet. Naturen og "det naturlige liv" er noe jeg finner ganske interessant. Kunne godt tenkt meg å bli geograf; studere mennesker, samfunn og natur, og sammenhengen mellom disse.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Håper virkelig du tulla? Isåfall var det en forbanna dårlig vits.
Vis hele sitatet...

Bra observert

Sitat av ViceR Vis innlegg
Relativt klar til å kaste meg ut i et hardt, livslangt studium, og en eller annen vakker dag ende opp som kirurg. Selv om det er et stort ansvar, liker jeg tanken på å kunne være den som avgjør om noen overlever.
Jeg tror det å være lege er noe av det mest givende du kan jobbe som, og derfor virker det naturlig for meg å velge den yrkesretningen.
Vis hele sitatet...
Vil nå si at å være lege er ikke noe mer givende enn å være snekker f.eks
Da begge hjelper mennesket.
Jobber som sykepleier på barnepoliklinikk (jobbet på medisinsk kreftavdeling frem til september, men orket ikke alle de triste skjebnene lenger). Det er ganske nærme drømmejobben min som er anestesisykepleier. Bare et år igjen så kan jeg begynne på videreutdanningen.
Jobber som serviceingeniør. Reiser verden rundt til alle tenkelige plasser, både offshore og onshore. Jobber hovedsaklig med hydrauliske systemer og mekanikk på boreutstyr og kraner. Er vel drømmejobben for tiden selvom det er et slit til tider. Tjener gode penger, men jobber for de også. Kommer godt med som ung i etableringsfasen.

På sikt er drømmen å få en kontorjobb og ta med erfaringen jeg har gjort i felten til å bli en bedre ingeniør innen utvikling.
Sist endret av hyd; 6. november 2012 kl. 18:40.
er utdannet automatiker og har jobbet i nordsjøen i 5 år med forskjellige ting. det er uten tvil drømmejobben. anbefaler alle å gå automasjon.
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Heisann Freaks!

Er 18 år, ferdig med vgs, og tok dette året et friår fordi jeg rett og slett ikke vet hva jeg vil gjøre i fremtiden.

Sitter dag inn og dag ut og tenker på hvor fremtiden skal bære, men jeg har ingen ide.


Derfor lurer jeg litt på hva de forskjellige folkene her jobber som?

Trives dere?

Og hva er drømmejobben i deres øyne? Og hvorfor?
Vis hele sitatet...
Tja... Kan se for meg tre ting jeg virkelig, virkelig kunne like.
Den ene er forsker. Det er dette ønsket jeg satser på å nå her i livet.
Den andre tingen jeg kunne tenke meg er smed. God, gammeldags smed. Dessverre er yrket litt utdødd.
Den siste tingen er kanskje litt absurd, men: hvis jeg var kristen, så tror jeg at jeg hadde stortrivdes som prest. Jeg tror også at jeg hadde gjort en god jobb. På den annen side ble jeg overbevist ateist da jeg satte meg ned og leste bibelen fra perm til perm. Som sagt, det blir litt absurd.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 18:05.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Er utdanna i helsesektoren og jobber i psykiatrien. Trives i jobben, men livet mitt ble snudd opp på hodet, så jeg ble tatt ut av arbeid. Har vært sykmeldt i 18 måneder og har derfor blitt delvis selvstendig næringsdrivende med salg og import av "medisiner", blir en del tusen ekstra i månden sammen med det jeg får fra NAV, så lever utrolig godt. Bare det å ha noe "eget" er så sjef i seg selv, er så godt å leve på kontanter mens det fra NAV går rett inn på sparing.

Skal tilbake i det lovlige yrket mitt igjen før jul nå, men håper på å finne meg ei nattstilling i nærmeste framtid, jobbing på dagtid tar livet av meg i lengden.

Skal også slutte med ekstrajobben min når jeg kommer tilbake i jobb igjen, vil ikke risikere å miste autorisasjonen min.
Vis hele sitatet...
Hvilke medisiner?
Sitat av Miyamoto Vis innlegg
Drømmejobben er å tekste for NRK, eventuelt drive egen restaurant.
Vis hele sitatet...
Da må du gjøre leksene dine i nynorsk, gutt.
Sitat av kizzaw Vis innlegg
FORBANNA NAVER.
Vis hele sitatet...

Voksent av deg å kalle en person som har blitt sykemeldt pga alvorlige psykiske problemer for det der. Bryr du deg bare om deg selv?


----

Er utdannet som elektriker, og har jobbet som det en liten stund, men skal studere igjen nå, for elektriker yrket er ikke noe jeg trives noe med.

Drømmejobben kanjo være så mangt. Vet virkelig ikke, men har vel noen urealistiske ønsker som de fleste har.
Min plan etter studiespess (går vg1):

Flytte til Køben og studere enten ingeniør (hvis jeg satser på realfag neste år) eller journalistikk.
Etter utdanningen får jeg meg jobb i Amsterdam og lever et sparsomt liv der. Ved siden av jobben prøver jeg enten å skrive en bok (hvis jeg blir journalist) eller tjene shittloads på en nettside. I værste fall får jeg satse alt på lotto.

Hvis jeg blir rik på en av disse tre alternativene kjøper jeg meg et sommerhus i Cape Town (nærmere bestemt Sea Point) og pendler mellom Amsterdam og Cape Town som det passer meg.
Tok et friår fra vgs og jobber for tiden som produksjonsmedarbeider i en større printshop. Møter stadig nye utfordringer og møter mange folk, da jeg jobber for det meste i privatkundeavdelingen. Trives veldig og tjener 155 i timen.
Jeg kjører for tiden drosje og stortrives med det! Er du glad i lange arbeidsdager med mye sosialt og spennende møter med mennesker, kan det sterkt anbefales. Timelønnen er vel ikke av de beste, men du tjener penger etter hvor mye du står på. Har pdd. en halv million i året, så jeg må si jeg flærer litt av de som tror alle drosjesjåfører er lut fattige
Snart ferdigutdannet på Master og skal begynne å jobbe i et av de større revisjonsfirmaene neste høst. Må være glad i tall, men revisjon må ikke forveksles med regnskapsføring. Blir mer å se hva som ligger bak tallene. Drømmejobb er å kombinere fotball og økonomi, f.eks revisjon/analyse av fotballklubber
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg kjører for tiden drosje og stortrives med det! Er du glad i lange arbeidsdager med mye sosialt og spennende møter med mennesker, kan det sterkt anbefales. Timelønnen er vel ikke av de beste, men du tjener penger etter hvor mye du står på. Har pdd. en halv million i året, så jeg må si jeg flærer litt av de som tror alle drosjesjåfører er lut fattige
Vis hele sitatet...
Av nysgjerrighet. Hva trur du at du ville klart å få i lønn om du jobbet kun 8-4 mandag til fredag?
SPRENGNINGS exspert er drømme jobben min
Drømme jobben må være høydt utdannet gartner, med cannabis som eneste interesse (på jobb) og spesialfelt
Sitat av kizzaw Vis innlegg
FORBANNA NAVER.
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje prøve å formelere deg på en litt annen måte neste gang, men er enig med st det blir helt feil at man skal få sykepenger (eller hva det kalles) når disse faktisk ikke blir brukt til det dem er ment på. Nemlig at du skal få tak over hodet og mat på bordet ikke inn på sparegrisen.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jobbtittel er Commercial Supervisor, som i realiteten består av back-office oppgaver innen salg av produkter for marinesektoren. Jobber i et stort, multinasjonalt selskap som medfører mye reise, men jeg er godt fornøyd mtp. at jeg ikke har noe særlig utdannelse. Har kommet dit jeg er gjennom godt sosialt håndverk
Drømmejobben måtte vært flyinstruktør, eller noe som innebærer å ikke ha beina plantet på landjord. Har lyst å ta sertifikat på mikrofly med tiden, å se om det gir mersmak.

Ellers er jeg vel en type som jobber for å leve, og ikke omvendt. Alltid på utkikk etter muligheten til å gjøre noe spennende med mennesker jeg liker.
Jobber idag som lokal support innen IT for et relativt stort firma, iallefall i mine øyne.
Trives godt, er kanskje ikke drømmejobben men det er noe jeg føler passer meg bra idag.
Jobber som freelance fotograf, trives sykt godt og trur egt jeg har drømmejobben.
Men å ta det videre hadde vært om jeg fikk være med å lage spillefilmer, evt musikkvideoer. enten om det er filming eller redigering, begge deler er like interessant.
Evt starte eget firma som driver med film og foto.
Sist endret av random36598; 8. november 2012 kl. 09:17.
Jobber idag som ambulansepersonell.

Drømmejobben er pilot, og driver for tiden å tar CHPL- Commercial Helicopter Pilot License så om 2 mnd er jeg utdannet helikopterpilot med sertifikater.
Sitat av Oslash Vis innlegg
Av nysgjerrighet. Hva trur du at du ville klart å få i lønn om du jobbet kun 8-4 mandag til fredag?
Vis hele sitatet...
Da tipper jeg på rundt 270-300.000
Det er sykt mye penger i helgene i forhold til et helt vanlig skift på 12 timer.

Jeg har minst 2 dager fri i uka, men de dagene legger jeg ikke til fredag og lørdag
Tok ett friår nå i stede for andre året VGS. Skal tilbake til skolen når høsten nokk en gang faller over landet. Jobber for tiden i en avis. Journalistikk, grafisk arbeid, kundebehandling og den type ting. Trives svært godt med det. Er ganske variert, og så lenge avisa er ferdig når den skal til trykkeriet er det ganske mye frihet. Få pressekort på en konsert på kveldstid, så kan jeg kutte av noen timer på starten av neste dag for å veie opp.

Drømmejobben må bli å jobbe innen Spilldesign. Usikker på hva som drar meg ditover, men det er det jeg vil.
Det finnes flere linjer og retninger du kan gå for å komme deg til drømmen om spilldesign. Ta kontakt på PM hvis du lurer på mer
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jobber deltid som budbil sjåfør, ironisk siden jeg ikke burde hatt lappen egentlig. Prøver og bli bedre, men jeg er som ei lita jente i traffikken.

Drømmejobb? Noe alà "Gjør lite få mye"
Jobber ikke som noe atm. Men drømmejobben er vel å flytte til Amsterdam å starte en coffeeshop, eller en platebutikk her i Norge!
[quote=Dasset;2754841
Drømmejobben er pilot, og driver for tiden å tar CHPL- Commercial Helicopter Pilot License så om 2 mnd er jeg utdannet helikopterpilot med sertifikater.[/QUOTE]

OT: Velkommen etter.

On topic: Er trafikkpilot

Drømmejobben er kommunegartner i Kiberg
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jobber deltid i butikk og går på skole, etter mange år til på skole er målet og ende opp som kaptein på enten en supply båt eller en lastebåt.
Vis hele sitatet...
jeg går i lære som matros akuratt nå å for 1 år siden hadde jeg samme drømmen som deg! helt til jeg fant ut hvor jævligt det er å være borte fra familie 4 uker om gangen! vertfall når du har kjærest som er gravid i 7ende mnd!
så jeg har faktiskt akuratt sagt opp lærekontrakten å skal ta påbygg etter sommeren! frem til det skal jeg jobbe som truckfører på et lager i nærområdet hjemme! etter det har jeg ingen ide om hva jeg vil!