Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1361
Hei,

Jeg har fått lagt ut noen bilder og en kort beskrivelse fra turen min til en nedlagt kirke i Spania.

Jeg har kjørt forbi den et par ganger mellom et feriested og flyplassen. Det er nesten en liten landsby bak murer, og en stor kirke i midten. Alt er falleferdig. Det har trolig vært senter for jordbruket. Jeg fant lønningsliter i en av sidebyggene.

Jeg brukte alt for lang tid på å finne en vei ned til første etasje i selve kirkerommet, og mørket snek seg innpå. Fotomessig ble det ikke så bra, men tiden var knapp og dette var mer en opplevelsestur en fototur hvis dere skjønner hva jeg mener.

Det var veldig spesielt å være inne i kirken midt på natta og se Venus igjennom det ødelagte kirkevinduet.

Her trenger man en dag fra morgen til kveld for å få gjort alt skikkelig, både fotomessig og utforskemessig.

Østkysten av Spania er fantastisk med mye forlatt, trolig må jeg ta en tur uten familien (jeg er en sånn gammel familiefar på 35)

Uansett her er updaten

Jeg trenger hjelp til to ting;

1) Det kunne vært moro å fått oversatt teksten på dørene. Noen som kan spansk?
2) Er det noen som kjenner arkitekturen og kan si noe om når slike kirker ble bygd?

http://pitchbright.com/journal/2011/...-of-spain.html
Sist endret av bigpepsi; 9. januar 2011 kl. 20:41.
Dette var veldig fint
Synes spesielt at hagen var utrolig fin!

Ifølge google translate så star der: Alcar aupa (dette er vel et navn?) tar bilder på veggene.
Angel=Engel
Sacar fotos en las paredes=(Å) ta bilder i/på murene/veggene

Hvordan finner man slike forlatte bygg? Nettside?
Hvordan finner man slike forlatte bygg? Nettside?
Vis hele sitatet...
Denne kirken kjørte jeg forbi mellom flyplassen og feriestedet :-) så tok jeg en tur tilbake når kone og barn hadde lagt seg :-)
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Flotte bilder og stilig sted. Har aldri vært i Spania. Kult å høre at det er endel forlatt der + å høre at du er familiefar over 30. Er det samme selv.
Ser ut som en interessant bygning med mange flotte detaljer man kan bruke mye tid på å avfotografere ja :-)

Istedenfor å komme tilbake på dagtid, så er det jo også verdt å prøve seg med kamera på stativ og fylle inn lys med lommelykt eller blitz. Om du prøver med blitz, så ikke bruk blitzen på kamera, men avfyr den heller manuelt en eller flere ganger, et stykke bort fra kameraet. Krever en del prøving og feiling for å få det slik man ønsker seg, men absolutt verdt det. Lysmaling med lommelykt er iallefall en av mine favorittmetoder for å lyssette motiver når det ikke er noe naturlig lys.
Sist endret av Jerazol; 10. januar 2011 kl. 09:57.
Trådstarter
Hei,

Jerazol: Bildet som er tatt inne i kirken er "malt" med lommelykt. Det var bekmørkt der inne, bare et svakt lys fra himmelen utenfor. Moro! Øvelse gjør mester :-)

Jeg tror det av og til er lurt å ta en tur rundt området for å se på ting, uten å fokusere så mye på foto. Så kan man heller komme tilbake å bruke tid på foto og detaljer :-)

+ å høre at du er familiefar over 30. Er det samme selv
Vis hele sitatet...
.. Noen fordeler å ta opp denne "hobbyen" i voksen alder er det jo; råd til bedre fotoutstyr, egen bil... :-)