Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2476
Nå har de seg sånn at jeg dimmiterte fra militæret og har registrert meg som arbeidssøker hos NAV. Siden jeg har vært 3 mnd eller mer i militæret mottar jeg ca 5200kr minus skatt hver 2. uke.

Jeg jobbet fulltid året før militæret og betalte 36% i skatt. Det jeg reagerte på når jeg så "lønnsslippen" fra NAV var at jeg betaler 36 % i skatt hos de og, og jeg kommer ikke til å jobbe så mye i år at jeg trenger så mye som 36 % i skattetrekk siden jeg begynner på skole om ikke alt for lenge. Og noen kompiser av meg har en mye lavere skatteprosent enn meg.

Betyr det at jeg vil få igjen på skatten til neste år, selv om det er fra NAV pengene kommer fra?
Ja, det gjør det.
Om du vil, så kan du endre på trekkprosenten ved å ta kontakt med ditt nav-kontor.
Trådstarter
Ok, good to hear!
En annen ting, om jeg skaffer meg jobb, men bare for et par uker. Hvordan gjør jeg det da? for jeg vil jo fortsatt ha penger fra NAV etter arbeidsperioden, men jeg vil samtidig ikke bli tatt for snusk. Skal jeg bare ringe de og si at jeg har skaffet meg jobb, men bare i 2 uker?
Det spesifiserer du vel bare på meldekortet?
Trådstarter
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det spesifiserer du vel bare på meldekortet?
Vis hele sitatet...
Ok, var egentlig bare det jeg lurte på om var mulig. Får satse på at det går!
Sitat av cas Vis innlegg
Ja, det gjør det.
Om du vil, så kan du endre på trekkprosenten ved å ta kontakt med ditt nav-kontor.
Vis hele sitatet...
Skal trekkprosenten justeres opp kontakter han NAV, vil han ha lavere trekkprosent må den regnes ut på nytt av Skatteetaten afaik.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Med mindre du trenger pengene så kan du godt se på dette som en god måte å spare på
Sitat av thomasw Vis innlegg
Skal trekkprosenten justeres opp kontakter han NAV, vil han ha lavere trekkprosent må den regnes ut på nytt av Skatteetaten afaik.
Vis hele sitatet...
Sånn er det ikke i arbeidslivet ellers, i hvert fall. Jeg har flere ganger bedt arbeidsgiver om å trekke null skatt i perioder der jeg har visst at total inntekt uansett ikke ville overskride frikortgrensen. Hvor mye som trekkes i løpet av året er ikke relevant, endelig sum vil uansett bli det samme. Om du vil få penger tilbake eller risikere baksmell er helt opp til deg å avgjøre.
▼ ... over et år senere ... ▼
Da bumber jeg denne istedenfor å lage en ny en.

Fikk selvangivelsen idag, hvor det sto at jeg får niks og ingenting på skatten.
I fjor jobba jeg 11 måneder gjennom nav, og skatta mesteparten av året 45% av dette. Med andre ord bidro jeg til samfunnet som (nesten) alle andre, hvorfor faen får jeg ikke da noe igjen? Ble enige med nav om å oppjustere skatteprosenten sånn at jeg skulle få litt igjen i år, men ser jo hva jeg fikk igjen for det nå.

Noen som jobba på arbeidsavklaringskroner gjennom nav i fjor som har får noe igjen på skatten i år? Har nav gjort en feil, eller har de inkompetente runkera endra regler siden sist? Dem innfører jo nye krav, lover og regler oftere enn jeg måtte jobbe overtid for å sitte på hjem fra jobben, og det var ikke få ganger.

Håper på svar

Bumber igjen

Og igjen...

og igjen........

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Når du jobber for Nav er det vanlig å betale 36% skatt. Det virker som det er akkurat nok til at man havner på 0 hvert år.Har selv tilhørt nav i ett par år. Jeg var innom både Kvalifiserings stønad, med motivasjonspenger 36% skatt. (når man fyller 25 år øker satsen litt, d må man huske å si ifra om) og dagpenger 36% skatt. Har kommet på 0 hvert år.
Man må ikke glemme at man kan tjene ca 30 000 + skattefritt i året. (Frikort)
Sitat av navnløs Vis innlegg
Man må ikke glemme at man kan tjene ca 30 000 + skattefritt i året. (Frikort)
Vis hele sitatet...
39 997 for å være eksakt