Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4517
Hei freaks

Jeg slettet/formaterte nylig harddisken på Imac'n og prøvde å innstalere OSX Mavericks på nytt, med en fersk Apple-ID konto, men får feilmelding som "Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere".

Hva er problemet?

Kan jeg boote OSX Mavericks fra en ekstern HDD?

Klarer ikke å fatte hvordan denne feilmeldingen oppstår når du følger guiden på selveste apple.com.
Sist endret av Marrokk; 24. januar 2015 kl. 17:04.
Sitat av Marrokk Vis innlegg
Hei freaks

Jeg slettet/formaterte nylig harddisken på Imac'n og prøvde å innstalere OSX Mavericks på nytt, med en fersk Apple-ID konto, men får feilmelding som "Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere".

Hva er problemet?

Kan jeg boote OSX Mavericks fra en ekstern HDD?

Klarer ikke å fatte hvordan denne feilmeldingen oppstår når du følger guiden på selveste apple.com.
Vis hele sitatet...
Hvor og når oppstår denne feilmeldingen?

Det skal være fullt mulig å installere OS X fra en ekstern HDD.

Hvorfor installerer du ikke Yosemite?
Trådstarter
27 4
Jeg har vært en windows bruker i alle år, og dette er første Apple maskinen jeg eier så er ganske nybegynner, men skal prøve å forklare meg på en enkel måte.

Jeg har slettet alt på harddisken, og startet opp imacn etter dette. Fra her får jeg 4 valg;

1. sikkerhetskopi (Dette blir da ikke mulig, siden jeg har ingen sikkerhetskopi, men her står det at du kan laste inn en sikkerhetskopi fra eksterne harddisken så ser for meg det er her jeg må laste inn OSX som jeg laster ned fra app store over til en ekstern harddisk.)

2. Innstaller OS X på nytt (her får jeg feilmeldingen beskrevet i første post.)

3. Få hjelp på internett (her kan surfe nettet, tenkte å laste ned Mavericks i samme slengen men den finns ikke på nettet og de sidene fra Cnet.com virker sketchy.)

4Diskverktøy, reparer eller slett en disk.

Hvor kan jeg laste ned ett gratis OS X, eller må jeg betale for det på nytt? Litt merkelig i så fall siden det allerede har vært på pcn.

Fant ikke Yosemite på app store, fant kun Lion og ett til som kostet penger.

Må si jeg syns dette er tungvindt, i forhold til windows, men er nok en vanesak
Sitat av Marrokk Vis innlegg
Jeg har vært en windows bruker i alle år, og dette er første Apple maskinen jeg eier så er ganske nybegynner, men skal prøve å forklare meg på en enkel måte.

Jeg har slettet alt på harddisken, og startet opp imacn etter dette. Fra her får jeg 4 valg;

1. sikkerhetskopi (Dette blir da ikke mulig, siden jeg har ingen sikkerhetskopi, men her står det at du kan laste inn en sikkerhetskopi fra eksterne harddisken så ser for meg det er her jeg må laste inn OSX som jeg laster ned fra app store over til en ekstern harddisk.)

2. Innstaller OS X på nytt (her får jeg feilmeldingen beskrevet i første post.)

3. Få hjelp på internett (her kan surfe nettet, tenkte å laste ned Mavericks i samme slengen men den finns ikke på nettet og de sidene fra Cnet.com virker sketchy.)

4Diskverktøy, reparer eller slett en disk.

Hvor kan jeg laste ned ett gratis OS X, eller må jeg betale for det på nytt? Litt merkelig i så fall siden det allerede har vært på pcn.

Fant ikke Yosemite på app store, fant kun Lion og ett til som kostet penger.

Må si jeg syns dette er tungvindt, i forhold til windows, men er nok en vanesak
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er iMac'en din?
Trådstarter
27 4
2009 modell
Det er bare Mac OS X Yosemite som er tilgjengelig Apple maskiner og dette operativsystemet er gratis.
Trådstarter
27 4
Men det var jo mavericks på den før jeg slettet det?

Og det er kun mavericks som er alternative når du skal re innstalere Osx
Selvom jeg har brukt Mac i 3 år nå så skal det sies at jeg aldri har oppgradert eller reinnstalert OS'et på en Mac(bruker mac'en gjennom skolen), så jeg vet ikke helt hva du som må gjøres for å fikse probleme ditt.
Trådstarter
27 4
Litt synd når dette egentlig skal gå av seg selv, lurer på hvorfor den ikke kan finne Os X mavericks når dette er da innebygd i recovery managmentet.

Har lastet ned Os x mavericks over på ekstern harddisk nå og prøver å boote derifra men ser ikke ut som det er noen måte å få gjort det på. hmm