Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  381 40373
Lenge siden forrige episode?
Sitat av emptychange Vis innlegg
Lenge siden forrige episode?
Vis hele sitatet...
Veldig lenge siden ja. Den neste er som nevnt over 12. Februar.
Jeg spurte da etter forrige, da de tre siste postene sier når neste er.
Bare jeg som elsket den siste scenen? Nå kommer det til å bli store splittelser i gruppen, og mye action!
Hatet halve sesong 2. Handlet bare om drittungen som ingen bryr seg om. Virket mer som et familieprogram for meg.
Sitat av Baby-D Vis innlegg
Bare jeg som elsket den siste scenen? Nå kommer det til å bli store splittelser i gruppen, og mye action!
Hatet halve sesong 2. Handlet bare om drittungen som ingen bryr seg om. Virket mer som et familieprogram for meg.
Vis hele sitatet...
NåNÅ der gutt.
Breaking bad hadde også sine lame episoder, men slutt sesongen var dramatisk, har store forhåpninger til walking dead, siden det er AMC som lager den.
hadde dem ikke tatt det rolig i sesong 2, så hadde jo storyen nesten vært oppbrukt, og ingen neste sesong å glede seg til. Sesong 1 var action fylt å dramatisk, får å bygge opp en story som kan leve noen sesonger til, som ble gjort i breaking bad.
Sist endret av justastonedhuman; 10. januar 2012 kl. 21:49.
Enig med margido over her, serien er bedre med dybde og karakterer man kjenner, istedenfor zombieslakting. Har akkurat sett sesong 1, og til og med episode 7 i sesong 2. Kan ikke forstå at jeg ikke har sett denne serien før, men er egentlig positivt, da jeg bare trenger å vente en måned på neste episode :P
Hvor på web kan jeg se sesong 2 ?
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Enig med margido over her, serien er bedre med dybde og karakterer man kjenner, istedenfor zombieslakting. Har akkurat sett sesong 1, og til og med episode 7 i sesong 2. Kan ikke forstå at jeg ikke har sett denne serien før, men er egentlig positivt, da jeg bare trenger å vente en måned på neste episode :P
Vis hele sitatet...
Er jo ikke mye dybde i disse karakerene da
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
NåNÅ der gutt.
Breaking bad hadde også sine lame episoder, men slutt sesongen var dramatisk, har store forhåpninger til walking dead, siden det er AMC som lager den.
hadde dem ikke tatt det rolig i sesong 2, så hadde jo storyen nesten vært oppbrukt, og ingen neste sesong å glede seg til. Sesong 1 var action fylt å dramatisk, får å bygge opp en story som kan leve noen sesonger til, som ble gjort i breaking bad.
Vis hele sitatet...
Selv digger jeg serier som har har noen rolige episoder som bygger opp til et enormt bra klimaks (Dexter, Walking Dead, Breaking Bad)
Sitat av arnekjell Vis innlegg
Hvor på web kan jeg se sesong 2 ?
Vis hele sitatet...
Her er det som har kommet ut til nå

http://www.sidereel.com/The_Walking_Dead/season-2
Sitat av Butchern Vis innlegg
Her er det som har kommet ut til nå

http://www.sidereel.com/The_Walking_Dead/season-2
Vis hele sitatet...
Koster jo dollar der
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da er episode 8 i sesong 2 endelig kommet ut Gleder meg til å se den!
Sitat av Avatar Vis innlegg
Da er episode 8 i sesong 2 endelig kommet ut Gleder meg til å se den!
Vis hele sitatet...
Så den i går!
Litt for lite action i den... men det kommer sikkert videre i de neste episodene
Lori er en stor idiot.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Dæven døtte hvis resten av sesongen blir "find lori"
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Dæven døtte hvis resten av sesongen blir "find lori"
Vis hele sitatet...
Tvile etter den dårlige suksessen av "find the girl", jeg trur dem har fått noe å tenke på etter dem møtte dem 2 menneskene som dem drepte? wtf

Personlig gir jeg en svær faen i Lori, ho har bare skapt problemer å drama i episodene, personlig håper jeg ho dør nu i filmen!
Personlig gir jeg en svær faen i Lori, ho har bare skapt problemer å drama
Vis hele sitatet...
Har du noensinne tenkt over at drama faktisk er det som skaper liv og handling i serien? Hvor lenge hadde serien vært morsom hvis hver episode bare dreide seg om å hakke seg gjennom en hær av walkers med mest mulig blod og gørr?
sertifisert idiot
Sitat av atomet Vis innlegg
Har du noensinne tenkt over at drama faktisk er det som skaper liv og handling i serien? Hvor lenge hadde serien vært morsom hvis hver episode bare dreide seg om å hakke seg gjennom en hær av walkers med mest mulig blod og gørr?
Vis hele sitatet...
ganske sikkert en god stund for min del
men er litt enig ja, blir litt kjedelig uten noe drama, men det er litt mye av de i de siste nå :O
Hun mister den ungen hvertfall, noe som ikke gir dem grunn til å bli på gården heller... Som vil si at de må ut på gatene igjen å fighte zombies!

Takk meg senere
Sist endret av Soppinfeksjon; 15. februar 2012 kl. 15:20.
Jeg elsker The Walking Dead, men jeg sovnet faktisk midt under denne episoden... Merker jeg er dritt lei den gården og er egentlig glad hu jenta "endelig er død" slik at de kan komme seg videre. Satser på at den tar seg opp slik den var i seson 1 - sesong 2 har vært litt "meh" tbh
Tipper på at gården kommer til å bli funnet av dusinvis av walkers, så alle må flykte. Hele bondefamilie dør utenom Maggie. Mulig for at Carol og Shane dør også.

That's my guess.

Problemet med The Walking Dead er at serien har noen elendige manusforfattere. Ekstremt uinteressant dialog samt mye av det som skjer er så idiotisk at man får vondt. Pluss de fleste karakterenes personligheter er flate som papir.
Sist endret av Carne; 15. februar 2012 kl. 15:38.
Sitat av Carne Vis innlegg

Problemet med The Walking Dead er at serien har noen elendige manusforfattere. Ekstremt uinteressant dialog samt mye av det som skjer er så idiotisk at man får vondt. Pluss de fleste karakterenes personligheter er flate som papir.
Vis hele sitatet...
Nei Walking dead har ikke ekstremt dårlig manusforfattere, kan hende du ikke liker slike serier, kan anbefale deg Home and Away i ditt tilfelle.

Karakterenes skuespillerne er bra, er bare Lori jeg absolutt ikke liker.

[COLOR="Red"]kan inneholde spoiler Alarm av den nyeste episoden:[/COLOR]

Dæven, beste episoden på lenge gleder meg ekstremt mye til den neste, men hva faen er det Lori holder på med? ser ut som ho prøve å få Rick til å drepe Shane blir så sur på ho enda ho er en skuespiller, så har ho vertfall en jævlig bitch rolle. Nu er det også en ny skuespiller i bildet, kanskje han avsløre litt awesome informasjon sånn at det blir litt mere action?

Sitat av atomet Vis innlegg
Har du noensinne tenkt over at drama faktisk er det som skaper liv og handling i serien? Hvor lenge hadde serien vært morsom hvis hver episode bare dreide seg om å hakke seg gjennom en hær av walkers med mest mulig blod og gørr?
Vis hele sitatet...
Fra første stund viste jeg dette er en drama serie, men ho Lori er en som virkelig donke meg i hodet, nei er ikke interessert i å sitte se på masse episoder av hakke seg gjennom en hær av walkers, likte personlig mere den "find the girl" en Lori seg selv, dårlig skuespiller å en bitch rolle.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må bare si at jeg syns at jeg syns at serien har tatt seg opp veldig med de nye episodene av sesong 2. Nå skjer det jo ting, håper det varer minst sesongen ut.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Andre halvdel av sesong to. Altså fra episode 7 og ut nå til episode 11 har vært en eneste S T O R [COLOR="Red"]skuffelse[/COLOR]. Det blir litt for mye drama og følelsespiss. I tillegg til at de har grodd fast på gården til Hershel.

Ser virkelig frem til de skal ut på veien igjen, og at de skjer om ikke lenge. Det er dog bare 2 episoder igjen av sesong 2, så tviler litt, men det blir vel en fet cliffhanger før det blir venting på sesong 3.
Synes nå andre del av sesong to har vært utrolig mye bedre enn første del av sesong to. Det har vel hvertfall vært to episoder som har vært ordentlig spennende
Siste episode var helt ekstremt spennende - og ser ut som om de lader opp til enda mer spenning fremover! Dette blir bra.
Regner med at neste episode (sesongens siste) blir meget spennende ja. Slutten på denne bygget bra opp mot et klimaks.
er det bestemt at det blir noen flere sesonger? kjipt om denna bra serien slutter nå...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av TheDreamer Vis innlegg
er det bestemt at det blir noen flere sesonger? kjipt om denna bra serien slutter nå...
Vis hele sitatet...
Blir en tredje sesong, den vil ha ca 14 episoder - delt over to perioder.
Sitat av King Ink Vis innlegg
Siste episode var helt ekstremt spennende - og ser ut som om de lader opp til enda mer spenning fremover! Dette blir bra.
Vis hele sitatet...
denne episoden var bare merkelig - håper de går vekk fra tegneseriene her.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
I tegneseriene er det slik at alle er smittet, og at når man dør så blir man zombi uansett om man er bitt eller ikke. Noe det kan virka som serien også legger opp til med tanke på hva som skjedde i sist episode. Men håper de bruker unnskyldningen at han ble smittet da han kuttet seg selv med kniven som han brukte til å drepe zombier med) på bussen tidliggere, som måten han ble smittet på. - Dette ville også forklart hesingen hans og hvorfor han har oppført seg veldig syk i det siste.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Tror intensiteten kommer til å bli sykt høy nå som det viser seg at man kun trenger å dø for å bli en Walker. Beste episoden på lenge!
Syntes det er litt skuffendes at serien avviker såpass mye fra bøkene (tegneseriene), Carl er mye mer hardcore der !
Eneste som er felles nesten er navnene på folkene, starten og gården.
Rekkefølgen på hvordan folk har dødd, samt mye av handlingen er helt endret.


SPOILER ALERT! Vis spoiler
Carl skyter Shane når Shane prøver å drepe Rick, samt Dale dør ikke før i ~S08 hvor han blir spist av kanibaler


Alikevel, en bra serie som er verdt å følge med på!
Sist endret av Lanjelin; 12. mars 2012 kl. 19:59.
Jeg tror de legger opp til en helvetes cliffhanger på slutten av neste episode, før de må forlate gården og endelig er på veien igjen i neste sesong. Siste episode var en av de bedre så langt.
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Jeg tror de legger opp til en helvetes cliffhanger på slutten av neste episode, før de må forlate gården og endelig er på veien igjen i neste sesong. Siste episode var en av de bedre så langt.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært en lettelse, syntes det har stått stille der alt for lenge.
Jeg har ikke lest serien, og kommer nok ikke til å gjøre det mtp alle forandringene som blir gjort..
Vet ingenting
Episode 12 var jo ekstreeem! Endelig bygger det seg opp til en heftig sesongfinale! Gleder meg som en unge. Noen som vet når sesong 3 kommer?
Jeg tror jeg kommer til å slutte å se serien fra og med nå. Jeg har ikkeno forhold til tegneserien, så jeg føler meg villedet av serien. Første sesong var vel 6 episoder, jeg trodde derfor dette ville være en miniserie. Så frem til at de ville finne det de søkte etter og US army rulla inn og tok tilbake landet.

Nå har de sitti på denna gården og grupperon** i uttallige episoder. Så begynner plutselig alle som dør og bli zombier. Wtf... strider litt mot at dette var et virus som smittet igjennom kroppsvæsker.

Nå har jeg da lest litt på wikepedia og ser produksjonsselskapet har fått go a head på 34 nye episoder. Ingen ende i sikte med andre ord, og jeg tenker da at jeg ikke gidder å falle for en type serie som LOST. Hvor det du synes var artig med serien blir mer og mer utvannet og tilslutt kjenner man den ikke igjen.

Her er det vel mye die hard fans, er jeg på jordet eller?
Hvis noen av dere som har lest tegneserien kan avsløre hvordan det ender, så får jeg hvertfall en liten avsluttning ;-)
Avslør det i så tilfelle på PM.

Er selv stor fan av serien, selv om der er noen logiske brister :P Ser den som underholdning, og går med på de premisser som jeg blir presentert. Tror jeg også kommer til å gå til innkjøp av tegneserien om ikke så altfor lenge.
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Avslør det i så tilfelle på PM.

Er selv stor fan av serien, selv om der er noen logiske brister :P Ser den som underholdning, og går med på de premisser som jeg blir presentert. Tror jeg også kommer til å gå til innkjøp av tegneserien om ikke så altfor lenge.
Vis hele sitatet...
Noen logiske brister. Det er en zombie serie! xD
Gidder ikke kjøpe tegneserien før tvversjonen er ferdig. Det er visst ganske store og vesentlige forskjeller.
Ja, det jeg også tenker. Å sitte og irritere seg over logiske brister når man ser en zombieserie er helt på trynet. Derfor jeg bare "go with the flow", og nyter underholdningen.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av kazmaier Vis innlegg
Så begynner plutselig alle som dør og bli zombier. Wtf... strider litt mot at dette var et virus som smittet igjennom kroppsvæsker.
Vis hele sitatet...
Jeg og irriterte meg over den biten. Til jeg faktisk gjorde litt research. Om du ser episode 11 en gang til, legger du kanskje merke til at Shane dreper en zombie med kniven sin, og deretter skar han seg på hånden for å få blod til å lokke zombies med. Antageligvis der han ble smittet.

Han fanget ble nok smittet av Shane gjennom åpent sår
Du har et poeng der. Og anyway, jeg er på villspor når jeg blander logikk inn i en zombie serie

Men jeg har uansett blitt smålei gårdslivet i the walking dead.Dynamikken og karakterene i gruppen begynner å bli ugjenkjennelige.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Hva var poenget med å redde han fyren som landet på gjerdet, for så å bure han inne og torturere han gjennom utallige episoder. Og han hillbilly duden, for endel episoder var han dedikert og en viktig del av gruppa. Så var det masse styr med at han så syner av sin døde bror og så er han knapt med i storyen. Eneste vi ser til han er at han spyr ut eder og galle. Hvor var det manusforfatterne egentlig ville med de episodene hvor han var i fokus under jakten på den forsvunnene jenta??


De må få mer fortgang i storyen, blir lei av gjenntagelsene.

Vet ikke om dette har vært opp før i tråden, men la oss si at norge plutselig ble rammet av dette zombie viruset. Alt rundt deg rakner og gatene blir fullere og fullere av walkers. Hva ville du gjort?

Jeg er jo nogenlunde forberedt da jeg er jeger og konkurranse skytter. Jeg ville pakket med meg arsenalet(ar15 til meg med .45 på hofta, hagle til samboern og resten i en ryggsekk med alt av ammo) slengt meg i bilen og dratt til fjells. Underveis stoppet for å raske med meg hermetikk og endt opp i ei fjellhytte hvor jeg kunne lagt et ringvern med varsel. Så er det bare å vente til alt blåser over og repopulere verden ei blondine av gangen
Sitat av kazmaier Vis innlegg

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Hva var poenget med å redde han fyren som landet på gjerdet, for så å bure han inne og torturere han gjennom utallige episoder.
Vis hele sitatet...
Greia var at de skulle slippe han fri etter at de hadde operert og fikset han, men så viste det seg at han kjente Maggie/eventuelt visste hvor gården befant seg. Før han sa dette var de snille med han.
Shady Banana
Quix's Avatar
#WallOfText

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det med han duden de redda fra gjerdet var jo for å faktisk redde livet hans for å så slippe han fri slik at han kunne komme tilbake til sine egne.
Problemet var jo bare at når de kom til skolen og skulle slippe han løs så avslørte jo han at han visste hvem Maggie var, ergo han visste hvor farmen lå og kunne deretter lede sine til angrep på farmen.
Derfor tok de han med tilbake for å avgjøre om de andre kom til å være en trussel hvis de lot han gå eller om det ville vært best om de drepte han.

Og når det kommer til hele Darryl opplegget så synes jeg at det var godt gjennomført og det ga mening at han ble satt litt i skyggen etter så mye scenetid under Sophia delen.
Han hadde jo vært veldig engasjert i jakten på Sophia og det er klart at når han finner ut at han nesten ble drept mens han var ute å lette og ble skutt i hodet av Andrea, så gir det jo mening at han ble så pissed-off som han ble i de siste episodene.

Og til slutt, når det kommer til viruset så har vi vell nå fått bekreftet at viruset ligger i luften og ikke trenger å spres via åpne sår.
Han de tok som fange hadde jo ingen sår eller noe og døde av at Shane brakk nakken hans og han ble fremdeles zombie.
De som lager serien har sagt at ''The Walking Dead'' ikke refererer til Walkerne og nå har vi vell også fått en slags ''bekreftelse'' på dette, nemlig at The Walking Dead er de som fremdeles er i live.
Alle er infected og vil bli walkers uansett med mindre de dør av store hodeskader.
Sitat av Powlair Vis innlegg
#WallOfText

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Det med han duden de redda fra gjerdet var jo for å faktisk redde livet hans for å så slippe han fri slik at han kunne komme tilbake til sine egne.
Problemet var jo bare at når de kom til skolen og skulle slippe han løs så avslørte jo han at han visste hvem Maggie var, ergo han visste hvor farmen lå og kunne deretter lede sine til angrep på farmen.
Derfor tok de han med tilbake for å avgjøre om de andre kom til å være en trussel hvis de lot han gå eller om det ville vært best om de drepte han.

Og når det kommer til hele Darryl opplegget så synes jeg at det var godt gjennomført og det ga mening at han ble satt litt i skyggen etter så mye scenetid under Sophia delen.
Han hadde jo vært veldig engasjert i jakten på Sophia og det er klart at når han finner ut at han nesten ble drept mens han var ute å lette og ble skutt i hodet av Andrea, så gir det jo mening at han ble så pissed-off som han ble i de siste episodene.

Og til slutt, når det kommer til viruset så har vi vell nå fått bekreftet at viruset ligger i luften og ikke trenger å spres via åpne sår.
Han de tok som fange hadde jo ingen sår eller noe og døde av at Shane brakk nakken hans og han ble fremdeles zombie.
De som lager serien har sagt at ''The Walking Dead'' ikke refererer til Walkerne og nå har vi vell også fått en slags ''bekreftelse'' på dette, nemlig at The Walking Dead er de som fremdeles er i live.
Alle er infected og vil bli walkers uansett med mindre de dør av store hodeskader.
Vis hele sitatet...
og der mistet jeg plutselig nesten all interesse for serien. Føler hele konseptet med at man ikke trenger å bli bitt rett og slett betyr: "Det kommer aldri til å gå bra, og vi kan strekke dette ut i det uendelige. Og alt er nå meningsløst"
Sitat av etse Vis innlegg
og der mistet jeg plutselig nesten all interesse for serien. Føler hele konseptet med at man ikke trenger å bli bitt rett og slett betyr: "Det kommer aldri til å gå bra, og vi kan strekke dette ut i det uendelige. Og alt er nå meningsløst"
Vis hele sitatet...
Strekke det ut i det uendelige hadde de jo kunnet gjort uansett. Det at "det aldri kommer til å gå bra" betyr da heller ikke noe? Hvorfor må serien ha en happy ending?" (Har ikke lest tegneserien, så aner ikke hva som skjer fremover i følge den.
Sitat av King Ink Vis innlegg
Strekke det ut i det uendelige hadde de jo kunnet gjort uansett. Det at "det aldri kommer til å gå bra" betyr da heller ikke noe? Hvorfor må serien ha en happy ending?" (Har ikke lest tegneserien, så aner ikke hva som skjer fremover i følge den.
Vis hele sitatet...
poenget er at selv om de kan strekke det ut i det uendelige, hadde man i det minste et lite håp før. De måtte bare overleve lenge nok, så ville verden til slutt gå tom for zombier. Men slik det er nå så:
- Alle som forsket på vaksine er døde
- Alle som dør bli zombier, det tar aldri slutt.

Det er plutselig ikke lenger noe håp. Og de har enten muligheten å la det bare fortsette i det uendelige, eller bare la alle dø - en etter en. Håpet er plutselig helt vekk.
Sitat av etse Vis innlegg
poenget er at selv om de kan strekke det ut i det uendelige, hadde man i det minste et lite håp før. De måtte bare overleve lenge nok, så ville verden til slutt gå tom for zombier. Men slik det er nå så:
- Alle som forsket på vaksine er døde
- Alle som dør bli zombier, det tar aldri slutt.

Det er plutselig ikke lenger noe håp. Og de har enten muligheten å la det bare fortsette i det uendelige, eller bare la alle dø - en etter en. Håpet er plutselig helt vekk.
Vis hele sitatet...
Det er alltid mørkest like før sola står opp - spesielt på TV-serier De finner nok en løsning før eller siden.
Sitat av etse Vis innlegg
poenget er at selv om de kan strekke det ut i det uendelige, hadde man i det minste et lite håp før. De måtte bare overleve lenge nok, så ville verden til slutt gå tom for zombier. Men slik det er nå så:
- Alle som forsket på vaksine er døde
- Alle som dør bli zombier, det tar aldri slutt.

Det er plutselig ikke lenger noe håp. Og de har enten muligheten å la det bare fortsette i det uendelige, eller bare la alle dø - en etter en. Håpet er plutselig helt vekk.
Vis hele sitatet...
Vi vet vel strengt talt ikke om alle som forsket på vaksine er døde? De har jo bare vært i en liten del av USA. At denne gruppen noen gang skulle klart å drepe hver eneste zombie høres vel også ut som et endesløst prosjekt.

Jeg ser hva du mener med at det kan virke litt meningsløst og håpløst, men (i alle fall vi som ikke har lest tegneserien) vet jo aldri hva som kan skje fremover mht. vaksiner og andre oppdagelser.
Etter å ha lest en god del av tegneserien, synes jeg TV-serien virker ganske tam. I tegneserien er det kannibalisme, drap av barn, voldtekt og generelt mer desperasjon. Anbefales sterkt, har vært såpass fengslende å lese at jeg har kommet til issue 67 på to dager.

Oh, og dialogen har faktisk litt substans i seg!
Sesongavslutningen var veldig skuffende. Det spriker veldig mellom tegneserien og TV-serien, så mye at konseptet til TV-serien ikke lenger, eller nærmest, baseres på tegneserien. Håper de ikke søler til serien til det uendelige og vasker bort de viktige momentene som er i tegneserien. Virker som om produsentene allerede er tomme for ideer, og spiller alt for lenge på ubetydelige elementer (som for eksempel der Sophia hadde hovedfokuset i rundt 8 episoder i TV-serien).