Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 8039
Heisann! Er det mulig å oppbevare hasj ute i denne kulden som er nå? Er vel ca minus 10 her. Vil hasjen fryse og bli dårlig eller ødelagt?
Ja, det går an å fryse hasj, som alt annet. Det vil bare forlenge holdbarheten. Det er derfor vi har kjøleskap og frysere, ikke sant?

Jeg velger å overse hva sengetøv sa.
Sitat av Sexysheep Vis innlegg
Sengetøv har rett. Molekylene beveger seg lite/ingnenting når det er under 0 grader.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har sengetøv rett i at molekylene beveger seg saktere, men hvorfor i all verden skal det gjøre at hasj blir ødelagt ved frysing? Forøvrig slutter ikke molekylene å bevege seg før man når 0 kelvin, det er liksom litt av greia.

Sitat av Sexysheep Vis innlegg
Men -273 grader? Er du klar over at det er det absolutte nullpunkt? Det vil si at det ikke kan bli kaldere enn det og det finnes ikke et sted på jord temperaturen er så kald.
Vis hele sitatet...
Ja, du tror ikke det var poenget hans da?

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
sengetøv svarte på siste setningen i førsteposten
Vis hele sitatet...
Topic handler om hvorvidt hasj blir ødelagt ved frysing. Hvordan skal man forstå at det er det han mener, om det i det hele tatt var det?
Sist endret av exocytose; 10. januar 2010 kl. 18:11.
Pakk inn platene i noen plastikkposter, hiv de i en plastboks ala tupperware, teip igjen og teip godt rundt kantene. Du vil ikke ha vann inn i den boksen, i tilfelle været skulle svinge litt mot plussgrader. Vannskadet hasj er ikke bra, men ellers går det helt fint og lagre ute. Jeg har selv gjort dette om vinteren. Pass på dine fotspor og hvem som ser deg når du går dit da =)
Holder hasjen lenger da når man setter hasjen i kulden lissom?
Sitat av Tokis Vis innlegg
Holder hasjen lenger da når man setter hasjen i kulden lissom?
Vis hele sitatet...
Ja, rikitg.
Da kan du ha en plate i 4-5 uker uten at den blir tør slik som marrok osv er
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Ja, rikitg.
Da kan du ha en plate i 4-5 uker uten at den blir tør slik som marrok osv er
Vis hele sitatet...
Her er det mye feil... Pakker du hasj lufttett i plast eller pose og oppbevarer i normal innetemperatur vil ikke hasjen tørke ut iløpet av så kort tid.

Hasjen vi får hit er heller ikke helt fersk, hvis du tror det. Hvis det er snakk om myke formbare typer som "sorting" kommer det godt innpakket som en stor ball, en stor plate på gjerne noen kilo. Den standard hasjpakke er en terning på ett kilo, som er ekstremt godt innpakket, og denne terningen inneholder som oftest 10 plater, som også er dekket av ett plastlag rett etter produksjon. Disse terningene er som oftest pakket inn i større terninger, på flere kilo, igjen godt pakket inn i plast. Flere myke hasjplater vi har her på markedet i Norge er flere år gammel.

Marokk er ikke nødvendigvis tørr.... Tørrrock er vell en betegnelse på tørr marokk.
Sist endret av Quetzalcoatl; 11. januar 2010 kl. 15:40.
Jeg har vel klaget nok ganger på modereringen på dette forumet, så dere skjønner vel alle hva jeg synes om den, og hva den gjør med diskusjonene.

Jeg føyer til litt på denne tråden da, fremfor å lage en ny en:

Er det altså holdbarhetsbegrensninger på hasj? Gjelder dette grønt også?
Hva skjer? Tørker den ut - og blir av den grunn dårligere, eller mygler den - slik som mat?

Jeg har ikke så lang fartstid i gamet til at jeg vet disse tingene, så jeg våger meg til å spørre..
Sist endret av cas; 13. januar 2010 kl. 03:45.
Sitat av cas Vis innlegg
Jeg har vel klaget nok ganger på modereringen på dette forumet, så dere skjønner vel alle hva jeg synes om den, og hva den gjør med diskusjonene.

Jeg føyer til litt på denne tråden da, fremfor å lage en ny en:

Er det altså holdbarhetsbegrensninger på hasj? Gjelder dette grønt også?
Hva skjer? Tørker den ut - og blir av den grunn dårligere, eller mygler den - slik som mat?

Jeg har ikke så lang fartstid i gamet til at jeg vet disse tingene, så jeg våger meg til å spørre..
Vis hele sitatet...
Cannabis inneholder jo en rekke forskjellige cannaboider (virkestoffer) som f.eks THC, CBN, CBN, CBL, CBC, THCV, etc.

THC er stoffet som gjør deg høy, men gjerne nervøs, paranoid, ubehagelig rastløshet i høye doser alene. Mixed med CBD (som er ett antipsykotisk cannaboide) sløver det ned litt av effekten til THC og produserer tilsammen en buzzy, lattermild kinda rus. For mye CBD i forhold til THC gir som oftest en sløv og giddaløs rus.

Når du oppbevarer cannabis lenge, og dårlig, så vil noe av virkestoffet (THC) omgjøres til stoffet CBN. CBN er ikke noe spesielt bra, sammenligned med thc & cbd, og kan få deg til og virke deg rar, loka og generelt snodig i formen.

Hvis du tørker potten ordentlig før du oppbevarer den, kan du oppbevare den i flere år uten at den skal muggle. Så lenge du ikke lar hasjen ligge under oppvaskmaskin skal den heller ikke muggle. Man burde alltid oppbevare i lufttette glass (norgesglass) eller lufttette zipposer (flere lag?), i ett mørkt, ikke for varmt rom. Oppbevarer du cannabis uten lufttette poser/glass vil selvsagt varene tørke ut, og du vil gjerne også miste virkestoff. Håper dette ga svar på noen av dine spørsmål, please come again.


----
The Active Ingredients Of Cannabis

Cannabis products include marijuana, hashish, and hashish oil.

THC (Tetrahydrocannabinol) gets a user high, a larger THC content will produce a stronger high. Without THC you don't get high.

CBD (Cannabidiol) increases some of the effects of THC and decreases other effects of THC. High levels of THC and low levels of CBD contribute to a strong, clear headed, more energetic high.

Cannabis that has a high level of both THC and CBD will produce a strong head-stone that feels almost dreamlike. Cannabis that has low levels of THC and high levels of CBD produces more of a stoned feeling. The mind feels dull and the body feels tired.

CBN (Cannabinol) is produced as THC ages and breaks down, this process is known as oxidization. High levels of CBN tend to make the user feel messed up rather than high.

CBN levels can be kept to a minimum by storing cannabis products in a dark, cool, airtight environment. Marijuana should be dry prior to storage, and may have to be dried again after being stored somewhere that is humid.
kilde - http://www.a1b2c3.com/drugs/mj028.htm
Sist endret av Quetzalcoatl; 13. januar 2010 kl. 07:00.