Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2555
Heisann.
Jeg har lest flere innlegg på forumet her om folk som har blitt tatt av politiet med f.eks et par gram cannabis på seg eller for røyking. Og svarene de får er veldig forskjellige.

Siden jeg selv liker å nyte en jonas en gang i blandt, så er jeg litt interessert hva jeg bør gjøre dersom jeg en dag er så uheldig og møter på politiet, dette er det sikkert mange flere her på Freak som lurer på og, så derfor lagde jeg denne tråden

Jeg vil bare understreke at dette bare dreier seg om småsaker, som f.eks om du blir tatt med en 2'er eller at de tror du har røyka. Bør jeg inrømme for politiet at jeg har røyka et par ganger tidligere? skal jeg nekte for alt? Om de tar med meg ned på stasjonen for å ta en pisseprøve, skal jeg fortsatt nekte for å ha røyket? (selv om jeg vet prøven blir positiv)
Hvordan kan du på best mulig måte, få minst mulig pes fra politiet om du først blir stoppa?

Peace
Hvis du bare er mistenkt for røyking og ikke har blitt tatt med noe, så nekt å ta prøve. Finn gjerne på en grunn hvorfor du ikke vil ta prøven, f.eks prestasjonsangts eller nedvergene.

Dette skal funke så lenge du er over 18 og ikke ble stoppet mens du kjørte bil eller annen motorvogn, for da er du nødt til å ta prøven.
Så klart må du ikke innrømme noe de ikke kan bevise. Det hjelper deg aldri. For øvrig så er svarene forskjellig fordi situasjonene er forskjellig. Blir man mistenkt for å røyke burde man så klart bruke retten til å nekte pisseprøve. Blir man tatt med 2gram på seg er det ikke så mye vits å nekte noe, men man må så klart ikke innrømme at man har røyket før eller fortelle dem om alt det andre du har gjort gjennom livet ditt som er ulovlig.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Gjør ditt beste for å være hyggelig og hjelpsom (til den grad det ikke går utover deg). Du har en RETT til ikke å forklare deg - BRUK DEN. Ingen har krav på å vite hvorfor du ikke vil si enkelte ting.

Du vil fort finne ut om politiet kan bevise noe som helst av det de prøver å få deg til å innrømme.

OM de har beviser mot deg, legg deg langflat og vær hyggelig.
Mange gode tips her, husk også om du sitter i bilen og politiet er bak deg spis all hasjen du har.
Fikk mange gode tips fra en annen tråd her på freakforum. Så filmen: NeverGetBustedAgain
Trådstarter
Ja takk for mange svar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Mange gode tips her, husk også om du sitter i bilen og politiet er bak deg spis all hasjen du har.
Vis hele sitatet...
Du vet at politiet kan kreve prøve av deg når du kjører bil? Hvis du nekter, så mister du lappen.
Det med å spise hasjen er vel helst i forhold til å minimere straffen dersom du sitter på store mengder, ettersom det ikke går ann å ta overdose med hasj.

En langvarig og ubehagelig tur, Ja. Men hva gjør man ikke for litt strafferabatt?

Eller så kan du gjøre det alle med fremmedkulturell bakgrunn i Oslo gjør.. Gjemme det et sted istedenfor å gå med det på deg hele tiden..
Sitat av Muradi Vis innlegg
Dette skal funke så lenge du er over 18 og ikke ble stoppet mens du kjørte bil eller annen motorvogn, for da er du nødt til å ta prøven.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke helt sant, i hvet fall ikke i mitt tilfelle. Jeg ble stoppa av politiet og i bilen hadde jeg en 4-5g. Jeg var betydelig påvirket av Cannabis. Jeg ble fratatt de 4-5g jeg hadde på meg, brukerutsyret i bilen lot de ligge, tross det var tydelige spor om at det var brukt, bilen ble tauet bort av Falken og jeg fikk resten av natta på glattcelle, samt en bot på 6000 kr.

Måtte også betale en 1500 kr for å få bilen ut fra Falken (betaling for tauing osv.). Da hadde også politiet gjort et grundig søk i bilen min, trolig etter mer stoffer, da alt av brukerutstyr lå igjen.

Men ingen urinprøve ble påkrevd av meg.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Du vet at politiet kan kreve prøve av deg når du kjører bil? Hvis du nekter, så mister du lappen.
Vis hele sitatet...
Bedere og bli tatt for bruk en og bli tatt for besitelse og bruk.
Men det burde du vel skjønt?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvis du bare er mistenkt for røyking og ikke har blitt tatt med noe, så nekt å ta prøve. Finn gjerne på en grunn hvorfor du ikke vil ta prøven, f.eks prestasjonsangts eller nedvergene.

Dette skal funke så lenge du er over 18 og ikke ble stoppet mens du kjørte bil eller annen motorvogn, for da er du nødt til å ta prøven.
Vis hele sitatet...

Hvis man er under 18 da, kan man ikke nekte?

Og hvor lang tid vil det vises på en prøve?
Trådstarter
Sitat av Daaamn Vis innlegg
Hvis man er under 18 da, kan man ikke nekte?

Og hvor lang tid vil det vises på en prøve?
Vis hele sitatet...
Om du mener hvor lenge det er mulig å spore thc i pisset(?) så står det her ihvertfall

http://www.erowid.org/plants/cannabi..._testing.shtml
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Bedere og bli tatt for bruk en og bli tatt for besitelse og bruk.
Men det burde du vel skjønt?
Vis hele sitatet...
Nå tenkte jeg mer på bruk av cannabis, siden det er hva som står i tittelen.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Nå tenkte jeg mer på bruk av cannabis, siden det er hva som står i tittelen.
Vis hele sitatet...
Da spiser du Cannabisen din !
Sitat av Takub Vis innlegg
Gjør ditt beste for å være hyggelig og hjelpsom (til den grad det ikke går utover deg). Du har en RETT til ikke å forklare deg - BRUK DEN. Ingen har krav på å vite hvorfor du ikke vil si enkelte ting.

Du vil fort finne ut om politiet kan bevise noe som helst av det de prøver å få deg til å innrømme.

OM de har beviser mot deg, legg deg langflat og vær hyggelig.
Vis hele sitatet...

Riktig, helt til siste linjen. Om de har beviser mot deg så kan fremdeles ingen kreve at du vitner mot deg selv. Hyggelig kommer du dog langt med.
Men er det straffbart å være påvirket av hasj?
Sitat av mosho Vis innlegg
Men er det straffbart å være påvirket av hasj?
Vis hele sitatet...
Ja, så klart.
Det er et '' Narkotisk stoff ''
Sitat av mosho Vis innlegg
Men er det straffbart å være påvirket av hasj?
Vis hele sitatet...
FOR 1978-06-30 nr 08: Forskrift om narkotika m.v. (Narkotikalisten)

§ 4. Forbud.

Tilvirkning, innførsel, utførsel, transitt, omsetning, besittelse og bruk av de narkotika mv. som det er gjort merknad om i Narkotikalisten, er forbudt. Statens legemiddelverk eller den Statens legemiddelverk bemyndiger kan gjøre unntak når særlige grunner foreligger. Sosial- og helsedirektoratet kan gi tillatelse til bruk av narkotika.

Om forbud mot besittelse og bruk av narkotika m.v. vises for øvrig til § 22 i loven om legemidler og gifter m.v.
0 Endret ved forskrifter 27 des 2000 nr. 1580 (i kraft 1 jan 2001), 10 des 2002 nr. 1590.


(Kilde)
du må ihvertfall ikke skrive under noe på stedet selv om de sier at du får mildere straff. det er stor sjansje for at sånne saker blir henlagt.
Sitat av Clr Vis innlegg
FOR 1978-06-30 nr 08: Forskrift om narkotika m.v. (Narkotikalisten)

§ 4. Forbud.

Tilvirkning, innførsel, utførsel, transitt, omsetning, besittelse og bruk av de narkotika mv. som det er gjort mer..........

(Kilde)
Vis hele sitatet...
vet du hvilke straff du kan få av å være påvirket av cannabis?
har hørt av kompiser at politi ikke gjør noe, men vet ikke hvor pålitligt dette er da.
Sitat av mosho Vis innlegg
vet du hvilke straff du kan få av å være påvirket av cannabis?
har hørt av kompiser at politi ikke gjør noe, men vet ikke hvor pålitligt dette er da.
Vis hele sitatet...
Strafferammen kan du selv slå opp (hint; lovdata.no)

Om politiet gjør en sak ut av at du er høy på cannabis eller ikke, vil variere veldig. Noen ganger blir man straffet, noen ganger får man en advarsel, noen ganger skjer det ingen ting.