Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1874
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm... veldig usikker på om jeg poster rett nå men...
Min bror har 3 filmer han skal kopiere, og han fikk litt problemer med 2 av de... Det står merka på de at det kopibeskyttelse på filmene, men er ikke det umulig med VHS da? Bildet blir blørete og flimrer, fargene forandrer seg heletiden. Det er bare 2 av de som føkker seg, den 3. står det ikke noe om kopibeskyttelse på, og den funker fint. Noen som har noe nyttig info til meg?

Sorry for at det ble litt vanskelig å forstå, er litt småtrøtt.
Jadda VHS har kopibeskytelse, ikke kopisperre, man får kopiert men det blir som du sier bare flimrete! Jeg anntar at du kopierer via Scart kontakten (brei 21-pins pluggdings) Dette problemert vil du ikke få på 'eldre' (12-15 år) spillere, da dette ikke var aktuellt dengangen. Man legger in en 'bug' i billedsync signalet, dette vil bli ignorert av en TV, men da ikke av en annen videospiller! Kopierer du via RF (antenneledning) vil du ikke få dette problemet, men kvaliteten er jo da dårligere!!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Vel, kvaliteten fra Scart til RF er vel ikke så enorm? Det er tross alt VHS vi prater om..
Det er en merkbar forskjell jo. Men det går jo fint ann å se på det da selvom bildet kan bli litt utydelig.

Det finnes bokser som fikser det der. Hvis det er macrovision eller no.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Vel, kvaliteten fra Scart til RF er vel ikke så enorm? Det er tross alt VHS vi prater om..
Vis hele sitatet...
Faktisk er det ganske stor forskjell! Hvis det er en nyere videospiller med RGB-ut via scart er det enorm forskjell mellom scart og RF! Jeg kan være enig hvis det kun er snakk om et videosignal målt opp imot RF signal, men RGB er desidert kongen av videosignaler!!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
okay, da prøver vi med antenneledning...