Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5174
Hei!
Jeg er en debutrøyker, jeg har ikke røyka så lenge.
Røyka for første gang i januar, og fikk en liten effekt. Røyka ikke så mye den gangen.
Da jeg røyka 17. mai i år, var det grønt og brunt blandet. Jeg ble SÅ FUCKINGS STEIN. Det var første gangen jeg fikk effekt...
Nå røyker jeg massevis uten å få samme effekt. Bedre saker til og med!
Hva er det som skjer? Hva kan jeg gjøre for å bli så stein igjen?
PS: Røyker fra bong.
Ta deg en lang pause så prøver du igjen.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ta deg en lang pause så prøver du igjen.
Vis hele sitatet...
Ok.
Problemet er at jeg er i elendig humør når jeg tar pauser. Jeg må røyke av og til for å ha det fint
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kan ikke få pose og sekk her i livet, jo fortere du innser det, jo bedre er det, deal with it.
THC lagrer seg i kroppen din, så hvis du har røyket regelmessig i en stund så er det nok derfor. En 2 ukers pause så vil THC nivået i kroppen din være halvert. Ellers blir man som regel aldri så stein som det man ble de første gangene.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
THC lagrer seg i kroppen din, så hvis du har røyket regelmessig i en stund så er det nok derfor. En 2 ukers pause så vil THC nivået i kroppen din være halvert. Ellers blir man som regel aldri så stein som det man ble de første gangene.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? Er bare nysgjerrig siden jeg sliter med å finne informasjon som er garantert sant angående cannabis og toleranse. Har lest at THC ikke lagres i fettet, men en inaktiv metabolitt ved navn THC-COOH gjør det og den gjør ikke noe annet enn å ligge deg, derfor inaktiv. Denne artikkelen sier at THC har en halvveringstid(tiden det tar før halvparten av virkestoffet er brutt ned av kroppen) fra 20 timer til 10 dager
Jeg leste en artikkel om det for et år siden, husker dessverre ikke hvor jeg fant den. Men jeg husker at det ikke var noen kilder i den så om det er sant eller ikke er umulig å si... Etter litt lesing nå så ser det ut som de fleste sier ca. 10 dager er halveringstiden.
Husker selv første gang jeg bonget potent weed. Ble så high at det er skummelt å tenke på. Har aldri i nærheten vært i samme "verden" som første gang.

Anbefaling er vel å ta en veldig lang pause (2 måneder) så bonger du 0,5-1g nonstop så tror jeg du skal bli temmelig ute.
Jeg ville gått over til joints, og heller bonget en sjelden gang når du vil bli skikkelig stein! Jeg føler meg ihvertfall mye høyere etter bong VS joint. Til daglig er det mer kos med joint, men av og til vil man bli skikkelig høy, og da kan man fyre opp bongen! Bruker man bong hver dag, blir man jo fort vandt med de store hitsene og får gjerne da en høyere toleranse.
Vet ikke om dette stemmer, men jeg opplever det ihvertfall slik
Skal du ha mer effekt nå må du ta det oralt. Men forsiktig, det kan bli veldig intenst! Ville egentlig bare enbefalt en liten pause.
Avhold i 2 uker eller mer hvor du også trener regelmessig vil kjøre THC nivået ditt kraftig ned, som da vil påvirke senere opplevelser ved inntak. Edibles gir også større effekt, men tar lenger tid før du merker det og varer mye lenger så vær forsiktig om du ikke er kjent med oralt inntak av THC. Det kan også gjøre mange veldig kvalme.
Både delta-9-THC og 11-Hydroxy-THC (et annet psykoaktivt stoff) kan lagres i fettvev uten å metaboliseres videre.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2782342/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/4682965
Sist endret av Saksen; 7. november 2014 kl. 13:19.
Har slutta med bong. Blir bare maks innrøyka og "immun" av å bruke det.
Pluss, det er jævlig usunt for deg.
Nå går det i pipe og vaporizer, og av og til joints med kompiser - blir maximum stoned EVERY TIME - har ikke hatt mer enn 1-2 dagers pauser innimellom på 2-3 år.

Så det skal gå an - bare legg bort bongen, ta deg en 1-2 ukes pause, og skaff deg en god pipe eller begynn med joints.
Anbefaler deg å sjekke ut vaporizer-markedet også - blir sykt skækk + det er sunnere enn å røyke
Du kan også bruke restene fra vapingen til å bake/lage mat med weed. Det funker dritbra. Rett og slett utrolig mye bedre å bruke vape!
Jeg mener du har to valg her:

1. Ta deg en tur til Amsterdam

2. Ta deg en pause i en mnd.

Jeg røyka hver dag i 8 år og var rimelig innrøyka (røyka lett en joint og dro på familiemiddag og var helt normal i oppførsel osv), helt til ett halvannet års tid siden hvor jeg stoppet helt i 7 mnd. Nå røyker jeg sporadisk annenhver mnd og blir helt på bærtur hver gang jeg røyker en joint . Dette varer kanskje 3 dager med røykings før jeg begynner å kjenne at jeg lissom ikke når det samme nivået mer, da er det bare å slutte i ett par mnd til .

Funker fjell når jeg trenger å slappe skikkelig av etter stressende jobbdager
Sist endret av Dodecha; 7. november 2014 kl. 19:47. Grunn: dobbelposting
Røtk joint istedet, du blir fjernere da. Er ikke sikkert det var bedre saker? Dessuten så er det forskjell på grønt og brunt. Skal du bli skikkelig Stein, så røyker du brunt. Grønt blir du høy av
Sitat av grfreak Vis innlegg
Røtk joint istedet, du blir fjernere da. Er ikke sikkert det var bedre saker? Dessuten så er det forskjell på grønt og brunt. Skal du bli skikkelig Stein, så røyker du brunt. Grønt blir du høy av
Vis hele sitatet...
Feil.
Totalt strain avhengig.

Hvorfor blir du fjernere av joint??
Sist endret av canttouchthis; 18. november 2014 kl. 10:12.
Sitat av Ms.Spokels Vis innlegg
Ok.
Problemet er at jeg er i elendig humør når jeg tar pauser. Jeg må røyke av og til for å ha det fint
Vis hele sitatet...
Ai ai, det er jo et "lite" problem. Vær obs.
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Feil.
Totalt strain avhengig.

Hvorfor blir du fjernere av joint??
Vis hele sitatet...
du tar gjerne 0.1 i bongen så joint med 0.5 = win
Sitat av woophelpwoop Vis innlegg
du tar gjerne 0.1 i bongen så joint med 0.5 = win
Vis hele sitatet...
Eller omvendt, opp til den enkelte det.
Av de erfaringene jeg har så har jeg heeelt klart blitt "mere fjern" av bong. Men det er bare fordi man tar større trekk, jeg kan fint ta like store trekk av en joint også. Man får ikke mere effekt om man røyker det fra pipe,joint,vaporizer,glass,bøtte you name it. Skal man virkelig få mer effekt er oralt veien å gå, da du vanligvis hadde stoppet/ikke klart mer når man røyker så fortsetter bare effekten å stige på oralt. Gjerne til det ekstremt ubehagelige. Have fun.
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Ai ai, det er jo et "lite" problem. Vær obs.
Vis hele sitatet...
Høres ikke ut som TS har et sunt forhold til weed om han "trenger" det for å holde humøret oppe.
Sitat av The Magnificent Vis innlegg
Anbefaling er vel å ta en veldig lang pause (2 måneder) så bonger du 0,5-1g nonstop så tror jeg du skal bli temmelig ute.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor mye dere røyker, men 2 månders pause for så å bonge nedpå en grammer fortest mulig? Er kvaliteten bare et lite hakk over norsk standard så vil jeg se for meg TS velte over ende i sofaen og sovne?