Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2127
Hei.


Jeg har forsikring på et år hos Expert.

Telefonen min bestemte seg for å gå i bakken og skjermen knuste hardt. Telefonen funker helt fint, men siden jeg har forsikring og frontkamera er eksponert uten glass så byttes den selvfølgelig.

De har ikke typen telefon jeg skal ha erstattet på sine hjemmesider Kjøpte den der i desember i fjor.

Vil jeg kunne få en annen type telefon i samme prisklasse? Eventuelt adde litt cash så man får en ny toppmodell? Noen som har erfaring fra slike situasjoner?

Settes pris på!

heartslava.
Jeg har bare levert inn 2 telefoner etter at de var ødelagt. Hadde selvsagt forsikring og kjøpte telefonen på Elkjøp.
Der kunne jeg bare legge ut litt mere penger og ta den telefonen jeg selv ville ha.

Hvordan de praktiserer dette nå vet jeg ikke. Det er vell kanskje 3-4 år siden jeg hadde forsikring på mine telefoner.
En liten digresjon men for et par år siden ble mobilen til kona stjålet etter en bytur i Oslo, og jeg tok det da på reiseforsikringa (Europeiske). Måtte selvfølgelig politianmelde det først men deretter tok det bare et par tre dager før pengene kom på konto. Europeiske avskrev verditap pga alder men det var ingen egenandel, så på en da 4-5 måneder gammel iPhone 4S tror jeg vi fikk rundt 4500 utbetalt i erstatning. Usikker på hvordan forsikringene hos kjedene fungerer, om de refunderer samme produkt eller gir deg kontanter men kanskje du får en bedre deal om du har reiseforsikring.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Den sendes stort sett inn, også får du gjerne velge ny telefon, og evt. betale mellomlegget selv
Sitat av Echuz Vis innlegg
Den sendes stort sett inn, også får du gjerne velge ny telefon, og evt. betale mellomlegget selv
Vis hele sitatet...
Takker for alle svar i tråden!

Lurer bare på om dette er noe jeg kan gjøre på stedet når jeg leverer den? Har ikke no cash å betale utenom egenandelen for forsikringen (100-200,-) per nå. Får velge en til samme prisklasse ish.

Er mulig jeg blir avhengig av kollektivtransport imorgen og da blir det veldig kjipt å bruke halvannen time på reise om jeg ikke får noe ut av det der og da. Vet dette er krevende spørsmål og såvidt ingen jobber hos expert får jeg bare håpe jeg møter en grei expertansatt bak skranken som gir meg en god deal.

heartslava.
Såvidt jeg husker så blir mobilen sendt på repprasjon uansett, bare for og se om den kan reddes. Dette pleier å ta 2-3 uker. Så finner de ut at mobilen ikke kan fikses/kan fikses. Kan den fikses får du den tilbake, å må betale 500-600kr(?).
Visst den ikke kan fikses må du fortsatt betale 5-600kr(?) i egenandel, så får du plukke en hvilken som helst mobil. Er mobilen du velger dyrere enn den opprinlige prisen på din mobil (Når du kjøpte den) må du betale mellomlegget.
Den blir sendt inn på reperasjon. Du må uansett betale egenandel. Hvis den ikke kan repareres og de ikke har en lik en i butikken kan du få en mobil som tilsvarer den du hadde, eller så kan du betale mellomlegget til en mobil som koster mer.
Hei !

Telefonen din blir sendt til eksternt verksted som finner ut om de klarer å redde telefonen din eller ikke. Hvis de skroter den sender de melding til forsikringsselskapet og de godkjenner at du kan få ny telefon dekket av dem. Da kan du velge ny telefon til nøyaktig samme pris du betalte for den du har nå, altså ingen verditap MEN egenandelen er på 400 kr. Dette betales når du henter telefonen etter hjennomsnittlig 2 uker, lånetelefon får du også.

Eventuelt ny telefon fikses i expert-butikken du leverer inn nåværende telefon på, her fikses alt:-)
Hilsen Expert ansatt.
Sist endret av CkLenox; 8. september 2014 kl. 08:49.
Sitat av CkLenox Vis innlegg
Hei !

Telefonen din blir sendt til eksternt verksted som finner ut om de klarer å redde telefonen din eller ikke. Hvis de skroter den sender de melding til forsikringsselskapet og de godkjenner at du kan få ny telefon dekket av dem. Da kan du velge ny telefon til nøyaktig samme pris du betalte for den du har nå, altså ingen verditap MEN egenandelen er på 400 kr. Dette betales når du henter telefonen etter hjennomsnittlig 2 uker, lånetelefon får du også.

Eventuelt ny telefon fikses i expert-butikken du leverer inn nåværende telefon på, her fikses alt:-)
Hilsen Expert ansatt.
Vis hele sitatet...
Betyr det at man kan betale mellomlegg for en dyrere modell?
Sist endret av supal33t; 8. september 2014 kl. 09:42.
Jeg jobber selv i Expert og det er fullt mulig å få en annen modell, og eventuelt en nyere "topmodell" om du legger til det forsikringen ikke dekker.