Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 23512
Heisann!

Jeg har importert falske barberblader av Gilette, med en god kvalitet. Jeg lurer på om jeg har lov til å selge disse videre via Finn.no og kontakter jeg har ellers. Noen som har erfaring, og vil jeg bli tatt for dette?
Nei, det er ikke lov å selge kopier av noe som helst, uansett kvalitet.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nei, det er ikke lov å selge kopier av noe som helst, uansett kvalitet.
Vis hele sitatet...
Tror du det er lett å bli tatt for deT?
Hvem kjøper barberblader på Finn uansett?
Ville du likt det, hvis du plutselig finner ut at du egentlig har blitt svindlet?
om du selger det gjennom kontakter erdet jo relativt lite sjangs for å bli tatt da på finn vil jeg tro det er større sjangse, men fortsatt veldig liten
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Hvem kjøper barberblader på Finn uansett?
Vis hele sitatet...
Mange faktisk. Har en inntjening på 4500 til nå
Det er jo i hvert fall ikke vanskelig å finne ut hvem du er om du selger dette akkurat nå på Finn, da det bare er én bruker som ser ut til å gjøre det :P
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Det er jo i hvert fall ikke vanskelig å finne ut hvem du er om du selger dette akkurat nå på Finn, da det bare er én bruker som ser ut til å gjøre det :P
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg selger under falskt navn?
Sitat av let100 Vis innlegg
Kanskje jeg selger under falskt navn?
Vis hele sitatet...
For det er jo ikke suspekt
Sitat av T.J Vis innlegg
For det er jo ikke suspekt
Vis hele sitatet...
De kan da ikke vite at jeg selger under falskt navn.
du skriver jo helt åpent her

edit; men dette blir for offtopic, så; Du hadde ikke likt om noen hadde solgt deg falske barberblad eller lignende du heller, hadde du ?
Sist endret av T.J; 16. september 2011 kl. 23:58.
Imponerende god kvalitet på barberblader importert fra Kina!
greit å vite at barberblader som ligger på finn er falske da

kan vel ikke være så mange som selger barberblader på finn?
Om det er de fra dealextreme er det nesten sånn at jeg er i tvil om de er ekte, for de er like gode som ekte. I alle fall etter min erfaring.
Visste ikke at de solgte barberblader på Dealextreme. Hva synes dere om prisen jeg betaler? 12 kroner for en 4 pakning med Gilette Mac 3 blader
http://www.dealextreme.com/p/gillett...de-4-pack-9299
Disse er en god del dyrere, men 100% like de man får kjøpt i butikken. Har sammenlignet, og handler alltid barberblad på dx.
Synes dere det er dårlig gjort å ikke informere om at det er falske barberblader?
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Hvem kjøper barberblader på Finn uansett?
Vis hele sitatet...
koster 200 kr ish for en 5pack med barberblader, er mange som ser på dette som en sur utgift, meg iblant.
Står det gilette på produktet? på pakning eller noe? Så kan du jo nevne at de er falske men av god kvalitet. Hvem bryr seg vel om merke på barberblader?
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Står det gilette på produktet? på pakning eller noe? Så kan du jo nevne at de er falske men av god kvalitet. Hvem bryr seg vel om merke på barberblader?
Vis hele sitatet...
De ser akkurat lik ut som ekte barberblader, og det står Gilette på de ja
Ja da nevner du det, også sier du at de er av god kvalitet.
Sitat av let100 Vis innlegg
De ser akkurat lik ut som ekte barberblader, og det står Gilette på de ja
Vis hele sitatet...
Vel, hadde nok stusset om det sto GILETTE på de, som du faktisk konsekvent har skrevet i denne tråden, når det ekte navnet er GILLETTE...
Det står GILLETTE
hadde egentlig ikke brydd meg om jeg hadde fått falske barberblad som fungerte like bra.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av let100 Vis innlegg
Det står GILLETTE
Vis hele sitatet...
Du plikter å opplyse om at Gillette bladene er kopier. Om du annonserer med "Ekte Gilletteblader" bryter du kjøpsloven, om du bare selger barberblader, da bryter du ikke loven. Gjør det enkelt, du selger enten Gillette kopier, eller du selger barberblader.

Om du annonserer med Gillette barberbladet vil jeg tenke meg at du havner i gråsonen, da Gillette er et merkenavn, og kjøpere forventer varen er ekte. Derimot er det ikke noe galt å skrive at barberbladene passer i den og den type barberhøvel. Du ser jo selv tegninga her, bruk sunn fornuft.
Sitat av Sio Vis innlegg
Du plikter å opplyse om at Gillette bladene er kopier. Om du annonserer med "Ekte Gilletteblader" bryter du kjøpsloven, om du bare selger barberblader, da bryter du ikke loven. Gjør det enkelt, du selger enten Gillette kopier, eller du selger barberblader.

Om du annonserer med Gillette barberbladet vil jeg tenke meg at du havner i gråsonen, da Gillette er et merkenavn, og kjøpere forventer varen er ekte. Derimot er det ikke noe galt å skrive at barberbladene passer i den og den type barberhøvel. Du ser jo selv tegninga her, bruk sunn fornuft.
Vis hele sitatet...
Bra svar! )

Ville dere ha følt dere lurt om dere kjøpte falske barberblader uten at jeg sa noe om det?
Sitat av let100 Vis innlegg
Bra svar! )

Ville dere ha følt dere lurt om dere kjøpte falske barberblader uten at jeg sa noe om det?
Vis hele sitatet...
Ja selvsagt, man forventer jo ekte vare! Men igjen.. hvem kjøper slikt på finn? tror du vil slite med å selge dem.

Selg dem ekstra billig til venner/familie, da får du nok solgt dem kjapt. (husk bare å opplyse om at de ikke er ekte vare)
Sist endret av Fuzzybossen; 17. september 2011 kl. 01:30.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ja selvsagt, man forventer jo ekte vare! Men igjen.. hvem kjøper slikt på finn? tror du vil slite med å selge dem.

Selg dem ekstra billig til venner/familie, da får du nok solgt dem kjapt. (husk bare å opplyse om at de ikke er ekte vare)
Vis hele sitatet...
Mange som kjøper slikt på Finn faktisk!
Sitat av let100 Vis innlegg
Mange som kjøper slikt på Finn faktisk!
Vis hele sitatet...
Ok, nytt for meg, men ville i allefall opplyst om at de var falske, men det er jo opp til deg.
Har de samme egenskap som ekte gillette barberblad?
Sist endret av Gromega; 17. september 2011 kl. 01:46.
Jepp!
Umm, sorry, men hvorfor kopieres barberblader? :L
Sitat av PlumboBombe94 Vis innlegg
Umm, sorry, men hvorfor kopieres barberblader? :L
Vis hele sitatet...
Lettere å selge når det heter Gillette enn Generic Razorblades 3000
Sitat av PlumboBombe94 Vis innlegg
Umm, sorry, men hvorfor kopieres barberblader? :L
Vis hele sitatet...
Samme grunn som at det kopieres Oakley solbriller bedre kjent som Foakley briller.
Man betaler masse penger for logoen og merkevaren.
Kjøpte nettopp selv noen Oakley briller for 800 kr.... Men når jeg tenker på det er det jo bare et stykke plast, som sikkert har kostet Oakley konsernet hele 20 kr å produsere..... Er jo logoen jeg betaler 780 kr for.... rare greier.

fant en link til en fake Oakley side http://www.foakleysoutlet.org/ men her ligger de ikke skjul på hva de selger,
Jeg har selv kjøpt de fra DealExtreme, og de er prikk like i utforming, kvalitet samt innpakning. Tror det er ekte vare som enten er kjøpt til spottpris fra butikk, eller så er det mye billigere der nede. DX har jo faktisk en del "genuine" varer også, selv om det pleier å stå ganske tydelig når det er det. Tror ikke DX bruker merkenavn om det er counterfeit.
om jeg kunne spart penger på barberblad hadde jeg gjort det, kjipt å betale 200kr for 5 blader. Føler man kaster bort penga egentlig.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
om jeg kunne spart penger på barberblad hadde jeg gjort det, kjipt å betale 200kr for 5 blader. Føler man kaster bort penga egentlig.
Vis hele sitatet...
Jeg er extremt nøgd med gillette fuson bladene mine.
5 blader for meg(barberer meg ca hver 2 dag) varer i 2-3 mnd. Ser man bort ifra de gangene jeg raker hodet oxo, da varer de ikke fullt så lenge.
De er noget dyr men jeg føler ikke det er bort kastet penger.

Har 2 kamerater som har kjøpt seg de gode gamle barberhøvlene alla dette
http://img824.imageshack.us/img824/1596/file8322.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Og det er den beste barberingen jeg har prøvd. Trengte ikke å barbere meg på 3 dager.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Jeg er extremt nøgd med gillette fuson bladene mine.
5 blader for meg(barberer meg ca hver 2 dag) varer i 2-3 mnd. Ser man bort ifra de gangene jeg raker hodet oxo, da varer de ikke fullt så lenge.
De er noget dyr men jeg føler ikke det er bort kastet penger.

Har 2 kamerater som har kjøpt seg de gode gamle barberhøvlene alla dette
http://img824.imageshack.us/img824/1596/file8322.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Og det er den beste barberingen jeg har prøvd. Trengte ikke å barbere meg på 3 dager.
Vis hele sitatet...
200 blader, 100 kr.
Drit i barberblader, barberkniv er det som gjelder.

http://i.imgur.com/oJprK.jpg
4500?? o_O Nå vet jeg hva jeg skal begynne å selge!
Sist endret av Taurean; 17. september 2011 kl. 12:59.
oløø,neocon, din cowboy.
jeg er dritt lei de gillette fusion høvlene!
Etter en uoverenstemmelse med distrubutøren (norgesgruppen) så går det bare ann å kjøpe overnevnte høvel i butikken.
Jeg er drittlei å betale flere 100 kr for å barbere meg. Hadde jeg hatt en kiosk hadde jeg personlig kjøpt alle høvlene av deg selv, for å stille dem ut ved siden av gillette sine produkter.
Som forbruker så føler jeg at jeg har urin over hele meg. Maken til mafia buisniss finner du ikke med en gang i dette landet.
Sist endret av skeptfisk; 17. september 2011 kl. 13:31.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
jeg er dritt lei de gillette fusion høvlene!
Etter en uoverenstemmelse med distrubutøren (norgesgruppen) så går det bare ann å kjøpe overnevnte høvel i butikken.
Jeg er drittlei å betale flere 100 kr for å barbere meg. Hadde jeg hatt en kiosk hadde jeg personlig kjøpt alle høvlene av deg selv, for å stille dem ut ved siden av gillette sine produkter.
Som forbruker så føler jeg at jeg har urin over hele meg. Maken til mafia buisniss finner du ikke med en gang i dette landet.
Vis hele sitatet...
Gjør som meg da. Kjøp deg denne http://www.barbershop.no/barberutsty...rberhovel.html Koster litt, men holder i en evighet. Hatt min i 5 år nå.

http://www.ebay.com/itm/Derby-Extra-...d#ht_959wt_905 Billige blader og en god barbering.
Sist endret av stagg; 17. september 2011 kl. 13:35.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Gjør som meg da. Kjøp deg denne http://www.barbershop.no/barberutsty...rberhovel.html Koster litt, men holder i en evighet. Hatt min i 5 år nå.

http://www.ebay.com/itm/Derby-Extra-...d#ht_959wt_905 Billige blader og en god barbering.
Vis hele sitatet...
Det var et mye bedre alternativ. Forrige gang jeg skulle ha barberhøvel å ble møtt med utvalget av kun Gilette Fusion høvelen. så fikk jeg broren min til å bøffe den, mens jeg batalte for alle de andre varene. Kun fordi det er LITT respektløst å nekte forbrukere et bedre alternativ.
Sist endret av skeptfisk; 17. september 2011 kl. 14:02.
Blir litt offtopice det her.

Men jeg har barebering som en liten hobby. Om du ser litt rundt på nett så finner du masse ok alternativer til en billig pris.
Den linken jeg la ut er en norsk side, priset deretter. Importerer du selv får du godt halve prisen.

Derby bladene som jeg linket til dobbesidig, så du har ca 4 barberinger på ett blad. Blir 400 barberinger til kr 100.

Hadde selv en pakke nesten ett år til kr 100.

Sitat av Neocon Vis innlegg
Drit i barberblader, barberkniv er det som gjelder.

http://i.imgur.com/oJprK.jpg
Vis hele sitatet...
Har ikke fått meg til å bestille barberkniv enda. Ser at det er så mye forskjellig kvalitet der ute.

Du happy med din? Hvor handla du den?
Jeg kjøpte den på Barbershop.no, den kostet ikke mer enn 700 kr eller noe da jeg kjøpte den i 2008. Er fornøyd ja, bra vekt på bladet så man trenger ikke å legge på særlig med press når man barberer. Det tar jo litt tid før man er vant med å bruke kniven, så det blir gjerne et par småkutt de første gangene, men når man har teknikken inne er det en fryd å barbere seg. Om man er usikker på om barberkniv er noe man kommer til å bruke, selger Barbershop.no såkalte Shavette-kniver. Det er barberkniver som benytter seg av utskiftbare blader og er en bra måte å lære seg teknikk på samt teste barbering med kniv uten å punge ut massevis av kroner.
Sist endret av Zahremar; 17. september 2011 kl. 14:34.
Er det noen som har erfaringer med gamle Gillette blader?