Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1608
Anonym bruker
"Analog Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet tråden høres ganske teit ut og det er vel ikke langt fra sannheten heller. Jeg har tatt opiater i flere år, men i det siste har jeg fått ganske avsmak på heroin spesielt og har derfor trappet ned til en gang i måneden når det gjelder bruken istedenfor hver dag, jeg har heller ikke noe russug etter opiater og synest rusen er veldig meningsløs, har jeg ''vokst'' det av meg tro? jeg har seffølgelig tenkt å slutte på lang sikt, men lurer på om det er farlig å bruke heroin en gang i måneden? jeg har bestemt meg for å ikke bruke noe mer fremover siden jeg har tenkt å slutte uansett.
Kan bare svare for meg selv: Brukte heroin en del (altfor ofte; opptil flere ganger i uka) i tidlig voksen alder, men sluttet da min heropartner ble avhengig og gikk over på daglig bruk. Tok det deretter ca. en gang i året i en del år, bare for kosens skyld. I de senere år har dog sjarmen forsvunnet helt; jeg føler som deg at rusen ikke er noe særlig lenger. I tillegg har det gradvis begynt å forårsake så mye kløe at jeg for det meste sitter og klorer meg til blods, så det tar en måned før jeg ikke ser ut som jeg har krabba gjennom et hav av piggtråd igjen. Pisse og sove kan jeg også bare glemme. Sånn har det forsåvidt alltid vært, men kombinert med de to andre faktorene, gjør det at jeg ikke lenger anser opiatrusen som et aktuielt alternativ hva koserus angår.

PS. Har bare røyka/dampa/chasa det.
Sist endret av kallisti; 30. april 2018 kl. 23:59.
Pulchra Ebrietatem
Amabilia's Avatar
25 5
Det beste er vel en nedtrapping... Så du ikke går i overdose den dagen i måneden du skal ta heroin... Men har du ingen abstinenser eller noe ellers om dagene, da?
Det kommer veldig an på hvordan du takler det selv, jeg har klart det fint. Men gikk på en smell og et lite kjør i startfasen, der det gikk mest på min psykiske helse ærligtalt. Klarer dog å holde det til av og til nå, og det går fint og det blir en fin avslapping dag her og der i året. Skal sies at det ikke er heroin det går i nå, som gir et mye mer avhengighetsskapende rush, og er det mest potente av opiatene som er lette å få tak i. Kjenner suget selv om det er veldig sporadisk bruk vi snakker om, det er fortsatt kjipt å ha den fine, fantastiske, deilige rømningsmuligheten. Men er du personen til å holde deg i trøya, så kan det gå fint. Folk bruker speed, hasj, piller, alkohol og rekka går videre sporadisk, og det går helt fint. Når det kommer down to it så handler det kun om din egen viljestyrke (den kan være beinhard, men du kan fortsatt gå på en smell lett som bare det, så alt i alt har ikke viljestyrka så mye å si til slutt). Med det sagt så syns jeg et sporadisk og trygt opiat bruk er helt greit. Det er bare det at det er en så jævla fin måte å komme seg unna verden. Begynner du å bruke det til å bare rømme fra verden så er det ikke så altfor lange veien før du plutselig ønsker tre skudd om dagen. Tilfeldigvis skriver jeg denne teksten i det minutt kjæresten bestemte seg for en spontan kosekveld. Så nå skal vi kose oss med hasj yoghurt og litt tramadol. Over og ut. PS: gjør ALT du kan, uansett hvem du er, for å ikke bli avhengig. Det er jævla kjipt og jeg unner ingen det, det kan bryte ned hele deg og den du er. Plutselig sitter du der å kjenner ikke igjen degselv, ei familien eller venna dine, bare fordi du ikke har orka å høre på de, bare fordi du har susa rundt likegyldig til alt. Dessuten, slik de over skriver, det blir bare kjipt når du holder på for mye.
Vært avhengig av heroin tidligere og brukte daglig i 2-3år. Sluttet for 5år siden med daglig bruk. Etter noen år som totalt nykter prøvde jeg det igjen med gjevne mellomrom. Jeg forsto hvor grensene mine gikk i forhold til mange av ulik kvalitet, toletanseutvikling og abstinensutvikling.
Jeg syntes det var digg, men aldri så digg som da jeg var avhengig. Dette fordi: det å gå fra å være svært abstinent til ruset ble en mye større økning i velvære. Fra frisk og rask til ruset gir ikke samme økningen.
Kort fortalt vil jeg si at heroin blir bedre jo værre du har det.
Har jeg hatt det bra i utgangpunket har euforien ikke vært verdt de negative effektene. De samme du nevner + fler.
Dem værste av dem for min del er hvordan noen dager med heroin kan gjøre sex til en flau affere i dagesvis etterpå selvom jeg ikke merker særlig til andre fysiske eller psykiske syntomer.
Jeg er glad i heroin, men ikke så glad i det at det er verdt det.
Selvom jeg kan ta heroin en gang i blandt innenfor visse rammer uten å bli avhengig.
"Heroinist drømmen"
Så velger jeg ikke å gjøre det.
Grunnen til hvorfor er fler en nevnt, men ja. Viss endring i situasjon og utvikling til det bedre er å vokse, så kan man vokse det av seg.

Om det er farlig å bruke engang i mnd kan jeg ikke svare på. Det er så mange faktorer som spiller inn.
Vet du ikke hva du holder på med et det farligere en å bruke hver dag.
Det at du spør om dette og samtidig sier du ikke har tenk å bruke mer framover tolker jeg som at du er usikker på om du klarer å bli helt ferdig med det eller ikke vet om du vil. Så kanskje noe som 1gang i mnd kan være en måte å finne ut av det, men sjangsen er jo også der for at du finner ut at de vil. Vil du er det fort gjort at hyppigheten mellombruk øker og tilslutt kommer du til et punkt hvor velvære kredittkortet vil ha mer velvære tilbake en hva du klarer å betale og du låner mere velvære for å hansker med det, også sitter du der og må betale tilbake av din velvære en stund og må leve i et helvete. Noen lærer av det etter et vist antall ganger, noen går i en evig sirkel eller stabiliserer seg på et lavt nivå av velvære enten som langtidsheroinist eller LAR-pasient.

Beklager dårlig språk og kanskje vanskelig metafor bruk. Skriver på mobil og seint på natta