Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1362
Hei, jeg skal pusse opp et kursrom på jobben.
systemet som er der nå er en stor TV(150''), anlegg og en PC.

Det jeg er på jakt etter er noe jeg kan koble "alt" til.
visst noen kommer med en Mac, Laptop, playstation kanskje Iphone eller en Android så er det bare plug and play, samme om dette går på kabel eller trådløs. Finnes det noe sånt eller må man kjøpe flere komponeter og sette sammen?


Takk for svar
Lurer på det samme. Var i et auditorium hvor de hadde en "blekksprut" adapter som hadde HDMI på den ene enden og alle andre display-plugger som tentakler. Mini DP, DP, USB-C, Lightning, HDMI og mini HDMI. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik?
Prøv på alixpress eller wish
Du sier ingenting om budsjett. En 150" TV koster jo litt cash, så kanskje bedriften har litt penger og bruke?

Isåfall hadde jeg tatt kontakt med en møteromslevrandør som leverer f.eks Crestron.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Helautomatiske ting er dyrt, men vil du ha det gjort ordentlig så er Crestron omtrent en industristandard, det finnes billigere alternativer som Neets også men med litt mindre muligheter for skreddersydde løsninger.
Hva mener du med trådløst? Såvidt meg bekjent finnes det ingen trådløsalternativer for overføring av skjermbilder, det nærmeste må være fjernstyrt skrivebord eller airplay løsninger.

Om du går for f.eks en Crestron løsning, F.eks denne, så vil alt styres fra et kontrollpanel, du velger at noen skal vise en presentasjon med lyd fra mac'en sin f.eks: Da trykker du dette alternativet på skjermen: Tv skrur seg på til rett utgang, anlegget skrur seg på med rette instillinger og ting er klart.

Alternativet (å sette sammen selv) blir å kjøpe en slik multikabel med alle endene, TV og anlegg. Hver gang det skal brukes må du skru på tv, velge rett inngang, skru på annlegg med separat fjernkontroll og velge rett inngang, koble til.
Alternativt kunne du kjøpt en scaler/converter som tar i mot alt men sender f.eks SDI til TV'en, da trenger du ikke tenke på å ha rett inngang på.