Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1669
Hei,

Jeg sliter veldig med plutselige fps dorps når jeg spiller cs go. I starten opplevde jeg ikke dette i det hele tatt, med begynte å komme med tiden. Har som regel alt fra 40 - 70 fps som jeg kan leve med, men helt ut av det blå så dropper fps'n til mellom 8 - 16, blir værende sånn i alt fra 10 til 20 sekunder, så blir det vanlig igjen. Dette skjer nå mange ganger i løpet av en runde.

Før fikset jeg dette med å re installere DirectX som gjorde at jeg kunne spille ihvertfall 5 til 10 runder uten noe lagg i det hele tatt, før samme problemet oppsto og jeg måtte gjøre dette på nytt.
Dette har sluttet å fungere....

Har prøvd alt fra å instalere spillet på nytt til å formatere pcen fra win 7 til 10 uten hell, oppdatere drivere, sette launch options osv..

Jeg har en relativt rævva laptop ( en Dell Vostro 3460 )
som har Intel HD graphics 3000 med dedikert video minne på 32Mb (får heller ikke stilt opp video minne fordi det er en laptop og biosen støtter ikke dette )

Spillet krever engentlig 256Mb dedikert video minne så tenkte naturlig vis at det er dette som er problemet, men litt rart at det skal være dette som er problemet også i og med at jeg kjørte spillet helt smooth i starten, og at det kjører egentlig veldig bra bortsett fra da fps'n dropper

Vet det er en del pc kyndige folk her inne som sikkert har litt mer peiling enn jeg har, selv om jeg ikke er helt grønn på feltet jeg heller.. Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve?
Settes stor pris på alt av tips, etter som at jeg har dårlig med penger om dagen å må leve med det jeg har inntil videre
Hvordan er temperaturene når du spiller? Etterhvert som maskinen blir eldre, jo mer støv kommer inn i den og jo dårligere blir kjølingen. Når skjermkort eller CPU blir varm så vil det gire seg ned en del hakk for å ikke overopphete, da vil du miste mye FPS.

Hvilken oppløsning og videosettings spiller du på?



Bare for moro skyld, spiller du på laptop av noe praktisk hensyn eller er det mulig/ønskelig med stasjonær?
Mtp hva du sitter å spiller på idag (70 fps, noe jeg ALDRI hadde gidda å utsatt meg selv for), så skal det ikke mye til for å få tak i en stasjonær som kjører CS x antall ganger bedre enn det den laptopen der gjør.

Tanken bak det jeg skrev nå var at hvis du bor en relativt sentral plass så kan du alltids klare å skaffe fram ganske mange billige (gamle) deler på finn.no som fortsatt vil være mye bedre enn det du har nå.

Sjekka litt på finn nå, dog over hele Norge. Dette kan endres betraktelig ut i fra hvor du bor selvfølgelig.

PSU: 350-450,-
HK: 400,-
DDR3 RAM: 250,-
Intel i5 prosessor: 350-400,-
GTX 660 skjermkort: 400,- (kan oppgradere til GTX760 til 600,-)

Kabinett finner du sikkert til 100 kroner hvis du gir faen i hvordan det ser ut.
CPU kjøler finner du også brukt billig, typ 200,-

Dette blir da altså rundt 2200 kroner.
Her har du da en relativt dugende PC til en smal pris som skal takle i alle fall 100 fps.

Gjorde dette nesten utelukkende for å illustrere hvor enkelt og billig det kan være å skaffe seg noe som er bedre enn laptop å game på. Om man har råd og kan avse penger til slikt er en helt annen sak.
Sist endret av KarlsenK; 14. januar 2017 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke snøring på pc, men hadde samme problem.

Jeg har to kontoer, der den ene fikk fps drop.
En kompis satt opp launch options på min første konto, noen mnd senere opprettet jeg en ny konto for å spille med dårligere IRL venner.

Denne "smurfe" kontoen ble da brukt uten noen launch options. Jeg opplevde dårligere fps og drops ned i 1/3 av normal fps.
Løsningen for meg var faktisk å kjøre i windowed mode.. Generelt høyere fps i tillegg.
Sist endret av TheEngineer; 14. januar 2017 kl. 06:29.
Er ikke mange launchoptions som vil hjelpe mye her, men du kan prøve -high -threads 4 (hvis du har 4 kjerners prosessor, 2 hvis du har 2, eller 1 hvis du har 1 kjerne.)

Så kan du prøve å følge denne guiden. Finnes flere guider også som kanskje er bedre.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Pcen blir ikke så varm heller. Har ikke sjekket den for støv på en stund, men har ikke tenk over det i og med at den ikke blir så varm. Kjører spillet på lavest mulig grafikk settings og høyest mulig oppløsning ( for å se fiender bedre)

Spiller på laptopen rett og slett fordi jeg ikke har annet å dårlig råd, har aldri vært den typen som kjøper ting brukt, men tenker kanskje ta til meg tipset å kjøpe brukte pc deler

Har prøvd nesten alt av guider der ute, men kjøre spillet i window mode har jeg til gode, oppdaterer når jeg har prøv det. Takk for tips folkens