Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3725
Noen som har erfaring med...

Har disponibel handlekonto hos Spaceworld

-Handle i nettbutikken
-Deretter etter varen har kommet, levere inn i butikken for å få igjen pengene? (åpent kjøp)
Kan du ikke bare spørre de om det er mulig å få tilbake pengene om du ikke liker varen da?
Dårlig formulert av meg. Poenget var å få kontanter ut av handlekontoen.
Ja jeg forsto det. Kan du ikke bare spørre de om du kan få pengene tilbake om du ikke liker varen for å så ta ut pengene i kontanter
Jeg spurte en butikk, og akkurat den ansatte ba meg ta kontakt med nettbutikken. Men derfor spørsmålet, om dette er noe di ansatte faktisk kan gjøre og det er uvitenhet blant butikkansatte om dette, eller om det er reelt at jeg MÅ ta kontakt med nettbutikken.
Kan du ikke bare ta kontakt med nettbutikken så du vet du får korrekt svar? Det er et helt anminnelig spørsmål å stille, ingen tror du prøver å hustle spaceworld selv om du spør om det.

Se her:
Kontakt oss
Vårt kundesenter har åpent mandag til fredag mellom klokken 11 og 17. Alle henvendelser besvares normalt innen 24 timer. Henvendelser som er mottatt i helgen vil bli besvart påfølgende mandag.

E-post:
Vis hele sitatet...
Send de mail nå, så får du svar i morgen. Enkelt og greit

På nettsiden deres står det:

Alle varer som handles på nettbutikken har i følge angrerettloven 14 dager full returrett. Produkter på tilbud har like garantier og lik returrett som nye produkter dersom ikke annet er oppgitt.

Om du ønsker å bytte returnere en vare på angrefrist, fyller du ut angrefristskjema som du fikk på epost sammen med ordrebekreftelsen og sender tilbake til vår returadresse.
Vis hele sitatet...
Så du kan nok ikke gå i butikken og få kontanter. Ser ikke at det står noe om disponibel handlekonto, så du må nok sende de mail.
Sist endret av seroto9n; 27. november 2016 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så lenge varen er betalt for tror jeg helt ærlig verken spaceworld som bedrift eller noen som jobber der bryr seg om pengene stammer fra handlekonto/gavekort/bankkontoen din. Så lenge du har kvittering. Send en mail til nettbutikken som foreslått ovenfor, regner med det ikke er noe problem.
Jeg blir overrasket om de tillater det. Pengene blir antageligvis tilbakeført til handlekontoen.
Sist endret av caperno; 27. november 2016 kl. 13:50.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg blir overrasket om de tillater det. Pengene blir antageligvis tilbakeført til handlekontoen.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er faktisk enig. Jeg trodde handlekonto var en form for gavekort, ikke en spesifikk form for lån. Jeg tror det vanskelig skal la seg gjøre å få kontanter fra en handlekonto.
Evt kan du vel kjøpe en populær vare på krita med dem, for så og snu deg rundt og flippe den ånnlain eller noe med rabatt, og dermed få kontanter ut av handlekontoen..?
Blir dog surt å betale tilbake til butikken etter hvert, med et adskillig høyere beløp enn hva du fikk for å fallby denne varen på gata to strakser etter du i sin tid kjøpte den...
Textbook scam.

Først og fremst så må nok alle returer skje med Spaceworld direkte, butikkene i seg selv er sidestilt fra nettbutikken. Hvis butikkene tar imot returen så får du kun en tilgodelapp, denne kan selvsagt bli omsatt relativt enkelt, men det er ikke mange ganger du kan gjøre det før butikkene fatter mistanke og sjekker opp i hva som skjer.

Det vil være ganske åpenbart hvem som har gjort det, da du vil bli filmet på alle butikkene og returer loggfører nøyaktig tidspunkt du var i butikken. Du vil bli tatt, mark my words.
"Handlekontoen" er en avtale du har med et kredittselskap.
Så Spaceworld har ingenting å gjøre med denne handlekontoen.

Så ja, du kan i utgangspunktet returnere varen og få tilbake pengene i kontanter.
Kreditten du har tatt opp, vil jo fortsatt være der fram til du har betalt pengene tilbake.
Om du tåler litt tap så kan du jo kjøpe noe for så å selge det på finn/face etterpå, eller om de tilbyr gavekort så kjøper du det og selger videre.
Jeg skjønner ikke helt hva poenget med dette er. Hvis du har handlekonto hos noen, så har du også kredittverdighet, da handlekonto bare er en annen form for kredittkort. Ergo så har du muligheten til å søke om et helt ordinært kredittkort for så å ta ut kontanter med det? Problem løst?