Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1673
Noen som veit om det finnes trådløse info-skjermer å få å kjøpt for den vanlige mann i gata og som ikke koster skjorta. en skjerm som kan styres fra en vanlig PC. Hvis man f.eks vil ha en skjerm en eller annen plass i huset . f.eks nede i gangen hvor man kan legge inn informasjon, bilder osv, Trenger ikke å kunne operere noe fra skjermen, bare man kan gjøre dette fra en pc.

Har søkt litt på ebay men kan egentlig ikke finne noe som helst, eneste jeg kan komme på selv er å bruke en vanlig skjerm med kabel og bruke innstillingene for dobbel skjerm på PC. men hadde vært fint om det fantes noe som funket helt uavhengig av dette, f.eks med Bluetooth og som kunne stå på og vise informasjon som er lagt inn selv om PC er slått av
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg stemmer for en hvilken som helst skjerm, koblet sammen med en Raspberry Pi og en USB-wifidongle.
Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Jeg stemmer for en hvilken som helst skjerm, koblet sammen med en Raspberry Pi og en USB-wifidongle.
Vis hele sitatet...
Nesten enig.
Jeg hadde foretrukket kabel av flere årsaker;
- Stabilt.
- Rask tilgang.
- Hvis nettet går ned, så kan du enkelt feilsøke i den ene enden først, før du blir nødt til å gå til rPi-en og feilsøke der også. (Med en WiFi-dongle må du uansett eventuelt gå til rPi-en for å opprette tilkobling og lignende igjen)
- WiFi kan sniffes, spoofes, avlyttes eller hva det nå kan gjøres med. Det er verre å gjøre det med kabel.

EDIT; Herregud. Bare glem det... Jeg fikk virkelig ikke med meg at dette skulle være trådløst
Sist endret av Rusmisbrukeren; 12. mai 2015 kl. 23:35.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
- Stabilt.
- Rask tilgang.
- Hvis nettet går ned, så kan du enkelt feilsøke i den ene enden først, før du blir nødt til å gå til rPi-en og feilsøke der også. (Med en WiFi-dongle må du uansett eventuelt gå til rPi-en for å opprette tilkobling og lignende igjen)
- WiFi kan sniffes, spoofes, avlyttes eller hva det nå kan gjøres med. Det er verre å gjøre det med kabel.
Vis hele sitatet...
Lever du i 1999?

WiFi med gode chipset er dønn stabilt. T.d. Realtek eller Intel-chipset. Rask tilgang? WiFi leverer i praksis over 100Mb/s i dag over korte distanser, og 20-30Mb/s over 40-50m med eksterne antenner. For å ha connection er det antakeleg fordi APet går ned, og alle moderne OS støtter automatisk reassociate med APet. Avlytting er ~umulig med god WPA2-key, og om du er paranoid kan du alltids tunnelere t.d. OpenVPN over wlan. Uansett er avlytting liten risiko på ein infoskjerm.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Lever du i 1999?

WiFi med gode chipset er dønn stabilt. T.d. Realtek eller Intel-chipset. Rask tilgang? WiFi leverer i praksis over 100Mb/s i dag over korte distanser, og 20-30Mb/s over 40-50m med eksterne antenner. For å ha connection er det antakeleg fordi APet går ned, og alle moderne OS støtter automatisk reassociate med APet. Avlytting er ~umulig med god WPA2-key, og om du er paranoid kan du alltids tunnelere t.d. OpenVPN over wlan. Uansett er avlytting liten risiko på ein infoskjerm.
Vis hele sitatet...
Dette vet jeg jo, men jeg tenkte mer på hva som faktisk er best i utgangspunktet, uansett
Ridder av 1. klasse
Sitat av slashdot Vis innlegg
alle moderne OS støtter automatisk reassociate med APet.

Avlytting er ~umulig med god WPA2-key, og om du er paranoid kan du alltids tunnelere t.d. OpenVPN over wlan. Uansett er avlytting liten risiko på ein infoskjerm.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Derfor er det mulig å "jam'e" ned det "ekte" APet og lage en kopi som utgir seg for å være "ekte". Alle klientene kobler seg derfor til det falske "AP'et", som igjen gir deg mulighet til å overvåkine alle trafikk...

Kommer selvfølgelig an på hvilken informasjon som skal utveksles...
Er det snakk om at "Gruppe 4" skal gå til møterøm "10", så trenger du
gjerne ikke å kjøre VPN på det... Igjen, alt kommer an på hvor paranoid du er....
Sist endret av Mchjort; 13. mai 2015 kl. 03:14.
Hei!

Jeg var utplassert hos et firma som drev med digital signage, altså levering av skjermer, oppsett av disse, media-servere som leverer innhold til skjermene osv.

Jeg gjorde mye kundesupport over telefon, og det jeg opplevde da var at skjermene som brukte WiFi-dongel veldig ofte gikk ned, og krevde en restart.

Anyways, du kan bruke noe som f.eks. Xibo eller Rise Vision.
Sist endret av onClipEvent; 13. mai 2015 kl. 16:54.
Trådstarter
2 0
Takk for svar.....
Dette er ment for hjemme bruk kun, så om skjermen detter ut av og til så er det ingen krise,
Kabel vil vel alltid være beste, men dette er mye styr å legge opp i ett gammelt hus.