Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1416
Hei! For litt over en måned siden sluttet jeg og røyke hasj. Dette har medført et uventet problem, jeg har mareritt nesten hver natt.

Det er forskjellige drømmer hver gang, alt fra at jeg blir sittenes igjen alene uten venner, banka opp av fremmede, plaga av fremmede, banka av familie medlemmer, voldtatt og lista fortsetter..

Jeg gikk fra og røyke nesten daglig i 4-5 år til og slutte helt. I den tiden jeg røykte husket jeg som regel nesten aldri drømmene mine, men de gangene jeg gjorde det pleide det og være mareritt, men de drømmene virket så urelaistiske så jeg så nesten på de som humoristiske.

Jeg har prøvd meg litt på lucid dreaming men det gjør bare at jeg husker drømmene enda bedre uten noe styring over dem.
Er det noen som har noe erfaring med dette etter og sluttet å røyke hasj? Finnes det noe jeg kan ta som er lovligt for å ikke huske mine drømmer? jeg har lite lyst til og begynne og røyke igjen for og ikke drømme.
Ikke begynn å røyke igjen av denne grunnen.

Opplever det helt samme her, men er selv glad for å drømme og huske noe som helst (selv mareritt) i forhold til da jeg røyket og drømte blankt hver natt. Bare vent det ut, det ordner seg
Sist endret av Tawon; 17. januar 2015 kl. 06:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Er seriøs drømme- og søvnforsker som heter J. Allan Hobson, skriver at det finnes en sammenheng mellom stress i hverdagen og stress i søvn.

Det finnes måter å fikse dette på uten å bruke søvnforstyrrende medisiner. Du kan prate med fastlegen din om hvordan du bør gå frem for å få god søvn uten medikamenter.

Om du velger å søke etter svar på Internett bør du trå varsomt, for det florerer av feilinformasjon. Hobson understreker at man aldri kan finne det underliggende problemet basert på innhold (hendelser, karakterer, steder osv) i drømmen, samt at den psykoanalytiske tilnærmingen til drømmetydning er total kvakksalveri.
Sist endret av Kakcoo; 17. januar 2015 kl. 06:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg opplevde akkurat det samme da jeg sluttet å røyke. Det går over, men det tar litt tid. Jeg mener det tok 2-3 måneder for meg før alle plager forsvant.