Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 7627
Vurderer å ta en tatto som dekker hele overarmen etter nyttår når jeg har fått desemberlønna.

En tatovering er noe man ikke får fjernet så lett, så vil tenke GODT gjennom hva jeg putter på armen. Har kompiser som har tatovert etternavnet sitt på underarmen, eller typiske "Stay strong" eller whatever. Jeg vil ikke ha en kjedelig og "mainstream" tatto, men den skal være kul! Vanskelig å ikke være mainstream da de fleste tatoveringer er prøvd ut, men vil ha en sjelden en. Skal ikke ha skrift, men en slags figur/tegning.

Hvilke tatoveringer har dere? Legg gjerne med bilde!!
Konge om noen har link til eksempler på tatto's.
Sist endret av Lunat1c; 1. desember 2012 kl. 17:21.
Jeg legger ikke ut mine på nett, men kan anbefale deg en titt på kunstmedpuls.no
Hvis du ikke vet hvilken tattovering du vil ha så bør du ikke ta en.
Jeg tar ikke tattoo for å hedre noen eller noe, eller utsmykke kroppen min med noe som betyr noe for meg. Kan være en humoristisk tatto omså, så lenge den er estetisk pen og kul så funker det lenge for meg.

Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvis du ikke vet hvilken tattovering du vil ha så bør du ikke ta en.
Vis hele sitatet...
Man lever bare en gang!
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Man lever bare en gang!
Vis hele sitatet...
YOLO meg i ræva. Lev en gang, men ikke gjør noe du kommer til å angre på.
Tattover freak logoen med svart outline, så husker du hvertfall hvor du fikk den fra.
Du setter deg nede, tar en liten brainstorming for deg selv med hva du liker, og hva du vil ha med...
Så tenker du på det noen dager, ser på lista igjenn, og endrer, tilføyer mere.
Deretter bestiller du deg time hos artisten som skal gjøre den, så tegner dere og planlegger sammen.
Han vet hva som funker sammen, og hvordan det er lurt å legge det opp.
BTW, du kan ikke bare ta en impulsiv tattoo og forvente at det blir bra. Venteliste hos de flinke tattoovørene i norge er rundt 6 mnd.. Skal du ha full sleave regner jeg med at det ikke skal se ut som en 5åring som har klussa på armen din.
Sist endret av elytsmoorhs; 1. desember 2012 kl. 19:03.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvis du ikke vet hvilken tattovering du vil ha så bør du ikke ta en.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke vet hva man vil ha gjør man som trådstarter gjør- gjør research til du vet hva du vil ha.

Selv synes jeg hvem er minst like viktig som hva - så div portofolioer er ikke et dumt sted å starte.
reis til danmark og ta der, dyktige og halv pris
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
reis til danmark og ta der, dyktige og halv pris
Vis hele sitatet...
En seriøs artist gjør ikke en hel sleev på en sitting, da vil det vere noe tungvint å reiste til Danmark hver gang.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Man lever bare en gang!
Vis hele sitatet...
Det er nettopp derfor du ikke skal drite deg ut med å inngravere noe som er permanent inn i kroppen din med mindre du vet at det kommer til å være like meningsfylt for deg om 10 år. Hele denne YOLO dritten er så selvmotsigende at det gjør vondt..
Jeg skal ta en nå etter jul, som jeg har tegnet selv. Jeg har tatt for meg minner og ting som betyr noe for meg, og flettet dette inn i et bilde. Synes den er kjempe kul og passer perfekt til meg. Samtidig noe som ingen andre har
Så mange flotte bilder og linker!!
Sist endret av Lunat1c; 1. desember 2012 kl. 22:50.
Man må være ganske forsiktig med hva man tar. Jeg har armen full, en del tatoveringer på leggene og noen få på den andre armen. Angrer ikke så veldig, men hadde vært fint å fjernet noe av det. Jeg prøver nå å fjerne tatovering hjemme med "salabrasion". Det var ikke så vellykket og ser sånn ut etter omtrent èn uke:
http://i59.photobucket.com/albums/g313/Nelle01/IMG_20121201_225736.jpg
Dette er den eneste tatoveringen jeg er fornøyd med, tatt med synål og blekk:
http://i59.photobucket.com/albums/g313/Nelle01/548778_10150900320311283_378192197_n.jpg
Japp: Hvor rusa var du når du tok de tattisene..?:P
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Japp: Hvor rusa var du når du tok de tattisene..?:P
Vis hele sitatet...
Sånn går det når man finner ut hvordan man gjør det selv i ung alder
Sitat av Japp Vis innlegg
Sånn går det når man finner ut hvordan man gjør det selv i ung alder
Vis hele sitatet...
Haha fantastisk! Btw; den nederste tattisen.. Er det ei jente som har tråkka i hundedritt elns?
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Haha fantastisk! Btw; den nederste tattisen.. Er det ei jente som har tråkka i hundedritt elns?
Vis hele sitatet...
Ja, det er det. Jeg syntes den var morsom og orginal
genialt - syns den var rå jeg. Ikke at jeg ville hatt noe slikt på kroppen selv, men likevel; hahahhaah, syns den var morsom jeg.
hahhah fet tattis
Hvordan har du egentlig tenkt til å fjerne tatoveringen hjemme?
Fil?
Syre?
Ville det ikke vært lurere med laser?
Vurderer og ta en tattovering av en Phoenix på brystkassa etterhvert, da den betyr noe for meg.
Noen som har noen pene motiv av en Phoenix eg kan bruke som utgangspungt? Har en venn som er "proff" tegner, og han skal tegne tattoveringen for meg, så får eg den eventuelle tattovøren til og ren-tegne den.
JVMyhre, kanskje det kan komme deg til nytte å vite at skapningen heter Føniks på norsk, eller fugl Føniks, siden den betyr så mye for deg at du vil tatovere den på kroppen, mener jeg.
Sitat av Tawon Vis innlegg
JVMyhre, kanskje det kan komme deg til nytte å vite at skapningen heter Føniks på norsk, eller fugl Føniks, siden den betyr så mye for deg at du vil tatovere den på kroppen, mener jeg.
Vis hele sitatet...
I knew that Syns bare det høres bedre ut på engelsk(amerikansk?).
Men takk for info uansett
Sitat av gummiand Vis innlegg
Hvordan har du egentlig tenkt til å fjerne tatoveringen hjemme?
Fil?
Syre?
Ville det ikke vært lurere med laser?
Vis hele sitatet...
Med en metode som heter salabrasion. Sykt billig og sykt vondt.
Noe jeg gjør når jeg kjeder meg er å stikke på instagram, søke på enten tattoo eller tattooflash så bla meg gjennom et par hundre bilder. På tattooflash ligger det som regel tegninger og idéer. Kan også søke deg opp på en spesiell stil du vil ha, f.eks traditional, oldschool, japanese osv. Burde finne deg noen idéer eller en type stil du vil ha, så enten finne en tegning eller kombinere flere.
Finnes mange tegnere og tattovører på instagram, de er kanskje ikke de mest kjente, men utrolig mange flotte tegninger og idéer der!