Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2886
Hei

Har tenkt til å kjøpe meg nytt snowboard, og har tenkt til å bestille på nett, siden det er ingen butikker i nærheten som selger brett, lenger.

Trenger et brett som er ca. 170 cm. bindinger og sko.
Vil helst ha et brett av kvalitet, typ burton (kom med tips til andre bra merker!).

Jeg lurer da på om noen her som har bestilt snowboard på nett, hvor dere bestilte fra osv.?
Junkyard.no, Boardshop.no, VPG.no etc. Mange butikker som selger og hjelper deg med valg. Selv har jeg god erfaring med VPG.no både på levering og retur (Kjøpt en del klatreustyr derifra)
Prøvd dette lille trikset?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Junkyard.no, Boardshop.no, VPG.no etc. Mange butikker som selger og hjelper deg med valg. Selv har jeg god erfaring med VPG.no både på levering og retur (Kjøpt en del klatreustyr derifra)
Vis hele sitatet...
Så innom junkyard.no og boardshop.no, utvalget der var ok, men de hadde jo ikke noe lengde på bretta, mest 149-163cm
Skal sjekke VPG.no, takk
Om du vil prøve noe annet enn Burton kan jeg hvertfall anbefale brett fra Forum.

Kjøpte brett, sko og bindinger for et par-tre år siden, og betalte rundt 5k for alt sammen.
Har prøvd en del forskjellige brett, men endte opp med å være mest fornøyd med Forum.

Kjøpte forøvrig alt sammen fra snowboardshop.no, men det ser ikke ut til at de har Forum på lager akkurat nå.
Sist endret av s1gh; 3. november 2012 kl. 21:56.
Forum Forum Forum Forum Forum
170 langt brett? hvorfor i all verden skal du ha så langt brett?
Jeg er selv 185cm høy og kjører brett som er 156, 158 og 160 langt; er du virkelig så lang at du trenger et brett som er lenger enn 162?

Merker:
Lib Tech: skate-banana er verdens beste brett(ja, dette er bevist).
Yes: kjørte litt på et YES-brett i fjor: utrolig deilig plate.
Andre merker: Burton, Forum, Nitro, GNU,
Sist endret av moret; 3. november 2012 kl. 22:06.
Sitat av moret Vis innlegg
170 langt brett? hvorfor i all verden skal du ha så langt brett?
Jeg er selv 185cm høy og kjører brett som er 156, 158 og 160 langt; er du virkelig så lang at du trenger et brett som er lenger enn 162?
Vis hele sitatet...
Har alltid trodd jeg skulle ha et brett som er opp til haken?
Kan du forklare litt om hvor langt brett jeg trenger egentlig,
Jeg har kjørt bare to sesonger (har kjørt mye og har god kontroll og utvikler meg kjapt), og det er på et nybegynner-ish allaround brett, og har egentlig ikke helt peiling.
Og tenkte det var på tide å investere i et skikkelig brett.
Kunne vert fint om noen kunne hjulpet meg til å finne et brett?
Sitat av moret Vis innlegg
170 langt brett? hvorfor i all verden skal du ha så langt brett?
Jeg er selv 185cm høy og kjører brett som er 156, 158 og 160 langt; er du virkelig så lang at du trenger et brett som er lenger enn 162?
Vis hele sitatet...
lol, her var det mange "lange" ord.

Sitat av columbia Vis innlegg
Har alltid trodd jeg skulle ha et brett som er opp til haken?
Kan du forklare litt om hvor langt brett jeg trenger egentlig,
Jeg har kjørt bare to sesonger (har kjørt mye og har god kontroll og utvikler meg kjapt), og det er på et nybegynner-ish allaround brett, og har egentlig ikke helt peiling.
Og tenkte det var på tide å investere i et skikkelig brett.
Kunne vert fint om noen kunne hjulpet meg til å finne et brett?
Vis hele sitatet...
lol. De som sier haken er noobs. Tenk nærmere skulderhøyde, det er mer passe. Jeg har egentlig ikke lyst til å "bestemme" et brett til deg siden jeg ikke vet hvor høy du er, skostørrelsen din, kjørestilen din eller noe.
Men, jeg anbefaler virkelig LibTech Skatebanana. Det er perfeksjon i mine øyne.
Sitat av moret Vis innlegg
lol, her var det mange "lange" ord.



lol. De som sier haken er noobs. Tenk nærmere skulderhøyde, det er mer passe. Jeg har egentlig ikke lyst til å "bestemme" et brett til deg siden jeg ikke vet hvor høy du er, skostørrelsen din, kjørestilen din eller noe.
Men, jeg anbefaler virkelig LibTech Skatebanana. Det er perfeksjon i mine øyne.
Vis hele sitatet...
"De som sier til haken er noobs"

Vel.... Det er faktisk en helt grei måleskala men det kommer helt ann på hva man skal kjøre.. Kjører man frikjøring i pudder trenger man et lengre, bredere camber-brett som gjerne er like høyt som deg. Kjører man park så kan man ha et v-rocker(eller andre former)-brett som rekker deg til skuldrene. Har man ikke helt bestemt seg for hva man liker enda så er faktisk haken en veldig grei pekepin.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
"De som sier til haken er noobs"

Vel.... Det er faktisk en helt grei måleskala men det kommer helt ann på hva man skal kjøre.. Kjører man frikjøring i pudder trenger man et lengre, bredere camber-brett som gjerne er like høyt som deg. Kjører man park så kan man ha et v-rocker(eller andre former)-brett som rekker deg til skuldrene. Har man ikke helt bestemt seg for hva man liker enda så er faktisk haken en veldig grei pekepin.
Vis hele sitatet...
noob ass.
pudderkjøring er utmerket med et v-rocker brett. Det er faktisk mye enklere å kjøre pudder med reverse chamber enn vanlig. Sånn historisk sett så var vrocker stort sett kun brukt på pudderbrett før vrocker-craz'en tok helt av for et par år siden. Fordelene er ganske store, spesielt ved aktiv pudderkjøring; du kan ha bindingene midtsilt og slipper backstance(noe som er greit om du har 3 timer med pudder-kjøring ned fjellsider foran deg) dette gjør også at du kan ha et kortere brett.
Noe sier meg forøverig at TS ikke skal ha et pudder brett.

De aller fleste anbefaler også nybegynnere og folk som har stått mindre på brett, et kortere et da du har mer action og bedre kontroll. Hvorfor skal man da kjøpe et lengre brett?

Om TS virkelig har lyst på et brett som rekker til haken så why not. Jeg ser bare ikke grunnen til et såpass langt brett når kontroll er enklere på et kortere brett. Når man i tillegg har et sykt labert utvalg når det kommer til brett rundt 170cm ser jeg enda mindre grunn.
om du fremdeles vokser, så er det en ide å kjøpe noe som du kan vokse inn i.
Ser det er mye snodig prat her. har selv stått på snowboard i snart 11 år selv, Haken er en helt grei lengde å gå etter.
Siden det vill gi deg passe kontroll over brettet.

Det er flere ting enn lende å tenke på da, Om du skal ha ett mjukt/Mellomstivt/stivt. Personlig så liker jeg mjukt selv
Men er nok lettest å starte med litt stivere brett.

Er brettet for mjukt så kan det være vanskelig i stå på det i starten siden det styrer seg etter dem svakeste bevegelsene.
Samme med stivt brett ettersom du ikke kan kontrollere det så mye.

Jeg selv kjører rundt med Burton Shaun White brettet jeg kjøpte meg for 4 år siden, Gått igjennom 4 bindinger og sikkert 40 stropper
Men spiller så absolutt ingen rolle om du kjøper en plate til 8 tusten. eller 2 tusen så tidelig i din snowboard karriere!

Kjapp edit. Så du hadde stått en stund, Da veit du sikkert selv åssen stivelse i bretter du liker selv*
Sist endret av NoSkillZ; 4. november 2012 kl. 03:57. Grunn: reeseaarch
kjipt du ikke sa dette tidligere! De har hat halv pris på burton.no! vet ikke om det er ennå, men tror ikke det!
De solgte ut fjorårets modeller.. Der kunne du fått deg ei kjempeføl!