Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 11202
Jeg har lenge fundert over om jeg skal teste MDMA eller extacy.
Dette er en i de stoffene jeg vurdere å prøve pga de positive effektene man kan oppleve.
En av tinga jeg er litt usikker på er om jeg skal gå for MDMA eller extacy.
Hva er egentlig hovedforskjellen? Er MDMA en ''renere'' opplevelse i forholdt til extacy?
Extacy er heller ikke det man kan kalle et rent produkt, ofte mye dritt i tablettene. Slik jeg har forstått det. Men det samme gjelder vell MDMA.
Hvordan er det med doseringa første gang man tester dette stoffet?
Det finnes jo de personen som er meget følsomme for MDMA, selv om det er sjeldent så finnes det likevel en risiko. Tips\råd?
Det er og delte meninger om dette stoffet. Hva synes dere om dette stoffet?
Har dere en dårlig efaring å dele, eller positiv?


Jeg er ute etter all info som kan komme godt med for en som vurdere å teste dette for første gang.


Takker for svar.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Ecstasy, er jo hovedsaklig bygget opp av MDMA/MDx, men det er med stor usikkerhet hva de enkelte partiene inneholder. MDMA krystaller, skal være tilnærmet bare mdma, så jeg vil definitivt påståd at MDMA krystaller er det tryggeste og vil gi best opplevelse. Skal ikke ta mdma, hvis man sliter med hjerteproblemer bla. Og psykiske problemer vil selfølgelig øke risikoen for en negativ opplevelse.
Sist endret av Schizoma; 9. juni 2007 kl. 15:04.
Det er jo MDMA i de fleste extacy pillende. har vell kommet over ett par som ikke hadde det i seg, men kan du velge så ville jeg ha valgt rent MDMA i pulverform.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
MDMA krystaller er bare MDMA. Det er stoffets reneste form.

Har man hjerteproblem skal man ihvertfall være forsiktig med knips/ecstasy, for de inneholder gjerne blodfortynnende, i tillegg til MDMA, amfetamin, osv som stresser hjertet.
Hva angår psykiske problem vil jeg påstå at man kan få en kjip overraskelse når man ender opp med en heftig jævel av en nedtur, om man er uheldig. Det påstås at ren MDMA gir en mindre nedtur enn knips, men uansett hva man tar så opplever folk nedturene veldig forskjellig (noen får ikke den kjipe nedtur) så det er vanskelig å si noe fra eller til.
På den andre siden er MDMA et stoff som kan endre livet ditt til det bedre for all tid, om du lar det - og dette vil også gjelde for gode knips med lite dritt og mye godt - så om man bare tar til seg og lærer seg av opplevelsen, og ikke dreper seg selv bare fordi man blir deppa etterpå så vil utbyttet være veldig stort.
Jeg har hørt at nedturen er det man gjør den til, og dette tror jeg på. Stoffet viser deg bare det som allerede er i deg, så ikke vær lei deg når det forsvinner ut av kroppen din. Begynn heller å arbeide mot den ideelle tilværelsen som du nå ser så mye klarere!

Hva en god opplevelse defineres som varierer fra person til person. Være i strålende humør med et pulserende behov for å danse hele kvelden eller bare ligge i sofaen og elske følelsen av alt og alle og deg selv? Sofaknips eller MDMA sammen med noen venner du vil knytte tettere bånd til, i et hjem hvor dere ikke forstyrres og har alt dere trenger, synes jeg personlig må være den beste settingen for en persons første gang.

Håper dette var til hjelp. Er ikke sikker på om jeg har svar på så mye som et eneste av dine spørsmål.

edit: Om du går for ren MDMA kan du lese om dosering her, 100-125mg er vanlig.
Sist endret av Mullah; 9. juni 2007 kl. 15:43.
extacy er vel egentlig slæng for piller med farge/logo?
correct me if im wrong?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
TETRS: Ja, det er riktig, men tanken er at disse pillene skal inneholde MDMA, og andre stoffer.

Det er en ukultur som har oppstått gjennom ulovliggjøringen av stoffet som har ført til at det blir solgt ecstasy piller (istedenfor at man f.eks kan få det på apoteket i form av et kvalitetssikret preparat) og at man kan finne hva som helst i knipsen eller noen ganger ikke så mye som et spor av MDMA, MDA, etc.
Sist endret av Mullah; 9. juni 2007 kl. 16:14.
Du burde helst prøve MDMA, siden det er helt rent. Ecstacy er MDMA/MDA/MDx blanda med diverse andre stoffer, så det er farligere.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvordan kan du vite at "MDMA'en" du får er så rein da? Det er jo ikke så vanskelig å bøffe ut pulver liks.
Sitat av Bothrops
Hvordan kan du vite at "MDMA'en" du får er så rein da? Det er jo ikke så vanskelig å bøffe ut pulver liks.
Vis hele sitatet...
Det er sant. Har men du må nokk kjenne og stole på den du kjøper av. Uansett, du har vell bare gode kontakter når du får tak i MDMA krystaller. Er vanskelig å få tak i. Var vertfall det da jeg testa det, og da skulle det ha vært helt reint(kjente karen VELDIG godt).
Sitat av Bothrops
Hvordan kan du vite at "MDMA'en" du får er så rein da? Det er jo ikke så vanskelig å bøffe ut pulver liks.
Vis hele sitatet...
Spørs litt. MDMAen jeg har vært borti har kommet i krystallform, og det skal godt gjøres å bøffe det ut på noen god måte.

Ecstasy er ganske skittent, og på generell basis blir du mer 'fucked' enn av MDMA. Det er mange av de jeg veit som spiser mye ecstasy som blir misfornøyde når de prøver ren MDMA, siden de synes det er 'kjedelig' i forhold. Ecstasy er sjelden bare MDMA, uansett hva folk måtte påstå.

Ta en titt her:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...9&postcount=18
http://www.freakforum.nu/forum/showp...20&postcount=7
Sist endret av Nichotin; 9. juni 2007 kl. 20:12.
vet i hverfall om flere dealere som mener de selger "MDMA krystaller"
men er alt for sikker på at det er MDEA, så uten kitt kan man ikke være på den sikkre siden
det finnes også mdma i kapsler (ofte farget pulver) som er tilnærmet helt rent utenom bindestoffene.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er jo meningen at Ectstasy skal være MDMA. Ecstsay == MDMA. Jeg skjønner behovet for å distansere ecstasy-tabeletter fra MDMA-pulver, da førstnevnte som nevnt i tråden gjerne er skittent og utblandet, men hvorfor kaller dere det ikke nettop det? Ecstasy og skitten ecstasy, f.eks.

Syns ikke denne navnekonvensjonen deres er helt standardisert. Ecstasy er jo MDMA, selv om dere nå kommer og kaller det for noe annet.
Sitat av Tias
Det er jo meningen at Ectstasy skal være MDMA.
Vis hele sitatet...
Det er meningen at det skal være MDMA i ecstasy. Pillene som kommer til Norge inneholder sjelden bare MDMA som virkestoff. De som gjør det har ofte annet blandet med bindemiddelet for raskere opptak etc. Det er riktig at ecstasy en gang var synonymt med MDMA, men tidene har forandret seg. Jeg ser ikke helt behovet ditt for å poengtere at du ikke følger med i tiden hver gang ecstasy og MDMA blir dratt opp
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nichotin: Hvis jeg har tatt det opp før så beklager jeg dette, det går som oftest ikke lengre enn en dag før jeg glemmer at jeg har ytret noe.

Men vi er jo i bunn og grunn enig hvis MDMA = ecstasy, MEN - mange velger å bøffe ut / mikse andre stoffer i tabelettene når ecstasy kommer i pilleform. Aye?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Tias
mange velger å bøffe ut / mikse andre stoffer i tabelettene når ecstasy kommer i pilleform.
Vis hele sitatet...
Mange velger å bøffe ut / mikse andre stoffer i tablettene når MDMA kommer i pilleform (aka knips eller ecstasy)

MDMA er den ønskede virkestoffet. Ecstasy er det illegale preparatet som blir laget av kyniske kjemikere.
Sist endret av Mullah; 11. juni 2007 kl. 14:27.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Men det er jo ecstasy når det kommer i krystallform også...? Det blir jo, tross alt, laget av kyniske kjemikere
Sist endret av Nichotin; 11. juni 2007 kl. 16:53.
Sitat av Tias
Men det er jo ecstasy når det kommer i krystallform også...?
Vis hele sitatet...
Her i Norge kalles det MDMA, MDMA-krystaller eller krystaller når det kommer i krystallform, ikke ecstasy.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, riktig. Jeg husker en gang en speedfreak jeg møtte på en fest. Han mente at amfetamin var en fellesbetegnelse på amfetamin, og at speed var amfetamin som var over 80% rent og dermed kunne settes intravenøst.

Dette var det tydligvis bred enighet for i miljøet han hang i, noe som jo er helt fett, slang er slang; så lenge alle i samme miljø forstår hva det er snakk om. Men jeg var naturligvis uenig med han også. Cluet her er at dette er slang, og ecstasy er i alle leksikon som har skrevet om temaet MDMA; riktignok med høy risiko for å være skittent (det skal dog merkes at ecstasy også er slang...).

Men jeg skjønner hva dere mener. Og enjoy, enten det nå er MDMA eller ecstasy dere spiser :-)

EOD for min del.
Sist endret av Tias; 11. juni 2007 kl. 15:02.
Det er her du surrer. Ecstasy er ikke slang for MDMA-krystaller her i Norge. Ecstasy brukes om piller som helst inneholder MDMA, og realiteten er at disse også ofte inneholder masse annen dritt. Uansett hvor mange ganger det står i et leksikon kan det ikke tas som en fasit. Greit nok at ecstasy var slang for MDMA en gang i tiden, men det er ikke situasjonen pr. dags dato.
Sist endret av Nichotin; 11. juni 2007 kl. 20:55.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Kulturslang krasj her. La meg gjøre dette kort. Ecstasy er mdma baserte "tabeletter" Ecstasy er ett varemerke på "party-piller" Nå som mdma har kommet i ren form må man skille mellom dette og tabeletter, siden man ikke kan forvente at Ecstasy inneholder mdma lengre.
Jeg testet extacy for ca 5 måneder for første gang. Aldri var jeg overbevist om at dette var synonymt med MDMA, noe som kommer av at jeg ofte leser på dette forumet. Jeg vet at extacy er basert på MDMA men at det ofte inneholder masse annen dritt.

Såvidt jeg skiller dette, er egentlig inntaksform. Excasy som tidligere nevnt er et partydop, altså lett å ta uten at noen merker dette. For mange hær har vel sniffet speed eller kokain på en fest, å med mindre man har en dispenser så kan dette være kinkig. Man må inn på dassen og bruke litt tid der.

Men extacy skal jo være litt MDMA, jo mer jo bedre. Men mitt skillepunkt er fortsatt inntaksform.
Nå har ikke jeg testa så mange forskjellige knips, men mine erfaringer er at ecstasy passer bedre til fest siden disse ofte inneholder stoffer som gjør deg mer gira, mens ren MDMA gjør deg mer "ute" i hodet. Fikk tips om å blande MDMAen med fart, kan tenke meg dette gir deg en mer knipslignende tur.
Tatt MDMA bare to ganger. En gang sist helg og en gang denne helgen. Funka ikke en dritt sist helg, men funka sykt bra i går. Var skeptisk første gang og drog relativt små linjer, men i går hadde vi litt mer og drog mye større linjer som endte i en god tur for alle. Hadde litt over et halvgram på hver.
MDMA er mer et kosestoff man kan ta en gjeng og sitte å chille og preike, men med en gang jeg får i meg knips vil jeg ut på fest og herje.
Dette er iallefall mine personlige erfaringer med knips/MDMA.
Sist endret av bubblepuff; 16. juni 2007 kl. 21:28.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det finnes vell ingen fasit på hva Ecstacy er? En pille er en dose Ecstacy, noe som skal gi deg en rus, Det er ikke korrekt at denne MÅ bestå av Mdnm, men oftes er det en del mdma + andre stoffer i en slik tabelett, for å gi deg den rette rusen - Og derfor: Ingen E èr gir samme rus!
Hva kan man gjøre for å gjøre jomfruturen sikrest mulig?
Tenker på ecstasy.
Viss man er så forbanna uheldig at man ikke tåler mdma, hva dose bør man ta for å forsikre seg at man ikke stryker med viss til.
Tenker på å dele en tablett i 2 eller kanskje mer?
Er det noe som kan kan hinte til at man kan tåle lite mdma?

Det er det med at noen ikke tåler mdma som gjør meg litt ''skeptisk'' til dette stoffet.
Viss jeg prøver det så frister det svært lite og lempe en hel dose i meg for å finne ut at jeg er en av de få som ikke tåler dette stoffet...
Derfor jeg har lest litt på erowid og andre sider om dette, men jeg finner ikke noen konkrete tips om dette, men kan være jeg som har oversett noen sider.?

En annen ting jeg lurer litt på. Solbærsaft inneholder mye c-vitaminer og antioksidanter, kan dette erstatte c-vitaminkapsler osv?

Tnx for svar.
Sist endret av sneipen; 27. juni 2007 kl. 15:43.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=58746

Les innlegg nr 3 og nr 11 i tråden ovenfor.

Lykke til
Sist endret av DonVito; 27. juni 2007 kl. 16:10.
Sjekk opp pillen på bluelight og pillreports om det står noe om negative erfaringer, eller om den inneholder farlige stoffer. Begynn gjerne med en halv pille om den virker safe. Ellers har tråden DonVito linket til mange gode tips. Til slutt, la det gå minst 4-5 uker før du turer igjen, uansett hvor fristende det kan være med nok en tur helgen etter.
Nå har ikke jeg prøvd ecstasy da, men jeg kan anbefale MDMA, spesielt hvis man er deppa og sliter litt sosialt - som meg. Men! Jeg tror det er viktig for "sånne som meg" å gjøre det slik jeg gjorde det: Sammen med sine beste venner. Å ta det alene tror jeg kan være farlig.

For meg var MDMA en livsendrende opplevelse.
Sist endret av anx; 27. juni 2007 kl. 19:28.
Sitat av anx
Nå har ikke jeg prøvd ecstasy da, men jeg kan anbefale MDMA, spesielt hvis man er deppa og sliter litt sosialt - som meg. Men! Jeg tror det er viktig for "sånne som meg" å gjøre det slik jeg gjorde det: Sammen med sine beste venner. Å ta det alene tror jeg kan være farlig.

For meg var MDMA en livsendrende opplevelse.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt mer hva du mener MDMA har gjort for/med deg? Tenker du at du blir glad og euforisk under rusen, eller mener du etter bruk?
Sitat av Eivind!
Kan du utdype litt mer hva du mener MDMA har gjort for/med deg? Tenker du at du blir glad og euforisk under rusen, eller mener du etter bruk?
Vis hele sitatet...
Jeg turte for første gang å åpne meg for å fortelle mine beste venner nøyaktig hvem jeg er under rusen. Jeg er nemlig en ganske inneslutta person, og det var rett og slett deilig å få ut alt dette som har plaget meg i alle år.
Jeg våknet dagen derpå og jeg møtte en bekjent på en butikk - i en slik situasjon ville jeg før ha blitt veldig stressa, kanskje sett mye på klokka og prøvd å unngå personen, rett og slett fordi jeg før ikke har følt meg komfortabel med å prate one-on-one: Jeg har alltid vært sjenert og redd for å si feile ting, og sjansen for å gjøre slikt når man prater one-on-one er stor. Øyekontakt er også noe jeg før har slitt med.
I hvertfall: Jeg prata med fyren i nærmere ti minutter om mye forskjellig, og hadde øyekontakt nesten hele tiden, og det gjelder ikke bare han. Er snart en uke siden jeg testa MDMA og det har vært en av mitt livs beste uker.